Leyland 804 SQMS -81
Valvoja: automies560
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Pääkatkaisijasta oli ensimmäisen kerran hyötyä, kun tässä yksi päivä piti starttailla vähän pitempään (löpö pääsi loppumaan) ja jäi sitten startti päälle. Ihmeissään siinä olisi muuten ollut, kun tässä ei nyt pääse akkuun käsiksi muuten kuin ottamalla etukuormaaja pois, ja sittenkin on vielä aika ahdas se rako josta sivupellit saa pois.
On kyllä sitkas ilmattava tuo jakajapumppu.
Linkohommia on nyt ollutkin alkutalveen verrattuna, kone on kyllä pelannut hyvin ja sillä on mukava ajaa. Mitä enemmän tuolla ajaa, niin sitä paremmin se tuntuu "sopivan käteen". Ei ole kyllä kaduttanut tämän Leukun hankinta. Pitää vain lämpimämmillä keleillä ruveta perehtymään polttoainepuoleen jotta löytyisi yläkierroksien puuttuvat tehot.
On kyllä sitkas ilmattava tuo jakajapumppu.
Linkohommia on nyt ollutkin alkutalveen verrattuna, kone on kyllä pelannut hyvin ja sillä on mukava ajaa. Mitä enemmän tuolla ajaa, niin sitä paremmin se tuntuu "sopivan käteen". Ei ole kyllä kaduttanut tämän Leukun hankinta. Pitää vain lämpimämmillä keleillä ruveta perehtymään polttoainepuoleen jotta löytyisi yläkierroksien puuttuvat tehot.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Kannattaa ensitöiksen uusia siirtopumppu ja katsoa polttoainetankin lähtö ,ettei ole
alkuperäistä tiheää muovi suodinta ,joka ei pelaa suomen yli -20 asteessa ,jollei teho palavu
näitten jälkeen ,on isomat hommat edessä
alkuperäistä tiheää muovi suodinta ,joka ei pelaa suomen yli -20 asteessa ,jollei teho palavu
näitten jälkeen ,on isomat hommat edessä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jos minun kone oisi, ripustaisin tuon CAV:n jakajan n. 1,5 metriseen naruun. Kevään tullen kun vesistöt sulaa, pyörittelisin rannalla tuon pumpun melkoiseen ratanopeuteen ja antaisin mennä "Plumss"
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Katsotaan nyt ensin järjestelmä kuitenkin läpi, ja pumpun ajoitus. Tuohan on tosiaan vielä täysin edellisen omistajan jäljiltä niiltä osin, suodatin mukaanlukien. Poristiin tässä toisen 804 omistajan kanssa jolla kone alkuperäiskuntoinen, ja kuulemma vetoja pitäisi ylärekisterissäkin olla eri tavalla kuin tässä nyt on.. Moottorin uskon kuitenkin olevan muutoin kunnossa, ja ahtopaineitakin ainakin äänten perusteella löytyy.
Jos ei tilanne huollon jälkeen parane, niin saattaapa olla että sitten käännän katseen 472:n pellin alle.
Jos ei tilanne huollon jälkeen parane, niin saattaapa olla että sitten käännän katseen 472:n pellin alle.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Jakajapumpussa kuluminen ilmenee huonona kylmäkäynistymisenä ,kotipaikkani 804 on vielä
30 vuoden ja noin 9000 tunnin jälkeenki vielä yllättävän hyvä lähtemään käyntiin ,eikä muistini
mukaa syöttöpumppua ole kertaakaan käytetty irti, on muuten jarrujen kanssa ainuat kohdat
kyseisessä koneessa mitä ei ole tarvinut aukua ja ruuvata.
30 vuoden ja noin 9000 tunnin jälkeenki vielä yllättävän hyvä lähtemään käyntiin ,eikä muistini
mukaa syöttöpumppua ole kertaakaan käytetty irti, on muuten jarrujen kanssa ainuat kohdat
kyseisessä koneessa mitä ei ole tarvinut aukua ja ruuvata.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Eilen rehunteossa 8-tunnin helteisen päivän aikana alkoi vaikuttaa että hydraulipumppu on väsynyt. Mistä lähden kyselemään uutta vastaavaa kaksoispumppua? Ohjekirjassa muuten luki että USA-malleissa olisi ollut alunperinkin tehokkaampi pumppu, jossa ulkopuolisen järjestelmän tuotto suurempi. Sellaista voisin tuohon katsella.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Näissähän on vakio-ominaisuus .että toinen kammio harvenee johtuen luultavasti kavitaatiosta.
Korjaustoimenpiteenä on yleensä riittänyt ,kun on laittanut terveemmän puolen palvelemaan
nostolaitetta ja heikomman ulkopuoliselle ,koska tiukassa paikassa on voinut sitten terveenkin
kammion tuoton ohjata avuksi ulkopuoliselle tarpeelle.
Korjaustoimenpiteenä on yleensä riittänyt ,kun on laittanut terveemmän puolen palvelemaan
nostolaitetta ja heikomman ulkopuoliselle ,koska tiukassa paikassa on voinut sitten terveenkin
kammion tuoton ohjata avuksi ulkopuoliselle tarpeelle.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Tuo kääntäminen ei auta, kun tosiaan ulkopuolisenkin teho heikkenee kuumana selvästi, ja nostolaitepuolen myös. Vika tuli selkeästi esille Elho 220 Sideflow -karhottimen kanssa, hydraulimoottorillai pyörivää mattoa ei saanut päivän alussakaan liikkeelle kuin pumput yhdistettyinä, ja illalla peliä ei saanut pellolta lähtiessä maasta ylös kuin reiluilla kierroksilla.
Uuden pumpun laitan siis. Tosiaan kirja mainitsee, etä 27,5/40 litran tuotolla oleva kaksoispumppu on ollut vaihtoehtona, semmoinen olisi minun tarpeisiini juuri passeli.
Uuden pumpun laitan siis. Tosiaan kirja mainitsee, etä 27,5/40 litran tuotolla oleva kaksoispumppu on ollut vaihtoehtona, semmoinen olisi minun tarpeisiini juuri passeli.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
En ole päässyt näitä uudempia roplaamaan, joten en tiedä pumpun merkkiä. Uskoisin 80 luvun puolenvälin kamppeessa olevan jo jotain standardia kiinnityksiltään ja akseleiltaan noissa hydrauliikkavehkeissä (jos nyt hydrauliikassa standardeja onkaan, kaikki hieman erilaista...). Katsele kiinnitykset ja pumpun veto ja käänny hydrauliliikkeiden puoleen. Alkuperäistäkin varmasti saa...
hydrauliikkapumppu.fi antaa osviittaa hinnoista, ainakin yksöispumppujen osalta.
Jos etsit tuon isomman kokoista niin kierrostilavuudet olisi 12,5 ja 18,2 kuutiosenttimetriä.
hydrauliikkapumppu.fi antaa osviittaa hinnoista, ainakin yksöispumppujen osalta.
Jos etsit tuon isomman kokoista niin kierrostilavuudet olisi 12,5 ja 18,2 kuutiosenttimetriä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Ei kannattaisi ihan halvinpia alumiikuorisia liukulaakereiila varustettuja pumppuja laittaa, ei ne kestä. Vähän parempaa, teräskuorista, oikeilla laakereilla. Menee vaikka yhdellä pumpulla, virtauksen voi jakaa ja vieläpä säätää, vaikka tarpeen mukaan.
Kerrot asiantuntevan hydrauliikkaliikkeen suunnitteluinsinöörille tarpeesi niin saat oikeat komponentit.
Kerrot asiantuntevan hydrauliikkaliikkeen suunnitteluinsinöörille tarpeesi niin saat oikeat komponentit.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Pumpun merkki oli HPI, (hydroperfect international) ranskalainen pumppu, vieläpä olemassa oleva valmistaja. Ei ole täysin alkuperäisen mallinen, mutta voisi kysellä vastaavaa tilalle kun jälleenmyyjäkin löytyi. Tuota isompaa ei kuulemma ole alkuperäisenä enää aikoihin saanut. Pitää perehtyä pumpun vaihtoon heinähommien jälkeen tarkemmin.
Korkkasi muuten vetovastuksen mutteri niittomurskaajan kanssa, oli jo valmiiksi huono niin ei mikään yllätys. Onneksi kaivurissa on jousipakka paikoillaan niin saan siitä ehjän tilalle, nyt tein tilapäiskorjauksen vastaavalla mutterilla.
Korkkasi muuten vetovastuksen mutteri niittomurskaajan kanssa, oli jo valmiiksi huono niin ei mikään yllätys. Onneksi kaivurissa on jousipakka paikoillaan niin saan siitä ehjän tilalle, nyt tein tilapäiskorjauksen vastaavalla mutterilla.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Hommasin painemittarin ja mittailin nyt paineita. Tuloksia kuumilla öljyillä: (800/1600rpm)
Ulkopuolinen järjestelmä 50/95bar
Nostolaitepiiri apusylinterin liittimestä 30/100bar
Yhdistetty tuotto 70/165bar
Ei kovin kaksiset ole paineet. Vertailun vuoksi, 255:n paineet samoilla kierroksilla lämpimänä olivat 155/160bar.
Ulkopuolinen järjestelmä 50/95bar
Nostolaitepiiri apusylinterin liittimestä 30/100bar
Yhdistetty tuotto 70/165bar
Ei kovin kaksiset ole paineet. Vertailun vuoksi, 255:n paineet samoilla kierroksilla lämpimänä olivat 155/160bar.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Soitin tuossa HPI-myyjälle ja tyyppikilven perusteella selvisi että nykyinen pumppu on 2x30,8 litran tuotolla. 30/40 litrainen kaksoispumppu olisi todennäköisesti saatavilla, ja tulisi maksamaan 550-600€ verottomana. Kuulemma näissä pumpuissa on alumiinipesä ja messinkiset liukulaakerit.. Hivenen tyyriiltä kuulostaa mutta onko se sitä, se kävisi kumminkin sitten entisen tilalle heittämällä?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kaikki on suhteellista... Ei tuo ny aivan kärsimättömältä kuulosta....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68