Sivu 1/2

kokemuksia viconin cm 165 niittokoneesta

Lähetetty: 02 Heinä 2010, 09:29
Kirjoittaja pa_turpeinen
nyt kokemuksia tosta koneesta, ens viikolla ajateltii kaverin kans hakee tollane että päästää nuhvilla ja leukulla töihi, pitäs tehä kuivat heinät. mitä kannattaa ottaa huomioon ku alkaa tolla töihin. en oo sit iha alottelija. jf:n lieriöllä niitin monet kesän sillo ku vielä oli vanhemmilla karjaa

osia tarvitaan

Lähetetty: 25 Huhti 2011, 10:42
Kirjoittaja pa_turpeinen
auttakaa miestä mäessä. tarvii viconiin pyöreän lautasen tai vaikka kaikki 4 jos löytyy. jos se 3 lapanen on yhteen sopiva niin neki kelpaa. jyväs-maatalous ei auttanu juuri kun lupaavat selvittää ja ei sitten kuulu enää mitää. pari kertaa jo yrittäny saada osia.

Re: kokemuksia viconin cm 165 niittokoneesta

Lähetetty: 14 Kesä 2011, 10:09
Kirjoittaja pa_turpeinen
eikö kukaa tiedä mistä saa ostaa lautasen tuohon viconiin.

Re: kokemuksia viconin cm 165 niittokoneesta

Lähetetty: 14 Kesä 2011, 18:02
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Miten oisi NHK-keskus?

Re: kokemuksia viconin cm 165 niittokoneesta

Lähetetty: 16 Kesä 2011, 17:00
Kirjoittaja pa_turpeinen
ei löydy

Re: kokemuksia viconin cm 165 niittokoneesta

Lähetetty: 16 Kesä 2011, 18:55
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Aika vaikeaksi vetää sitten. Viconilta suoraan tehtaalta kysymällä ja sitten jos löytyy -esittää asian ja tilauspyynnön jollekin suomalaiselle varaosamyyjälle :?:

Re: kokemuksia viconin cm 165 niittokoneesta

Lähetetty: 27 Kesä 2011, 23:19
Kirjoittaja pa_turpeinen
nyt alkaa olla tilanne se ettei osia löydy mistää. Eli ostan tollasen koneen osiksi tai jos jollaki on myydä ehyt niin jätän oman osiksi. Ei löydy nhklta osia eikä agritekilta eikä muka kukaa tiedä mistä niitä saa. Laakerit löyty ihan läheltä mutta muovisia osia laakereiden kaveriksi ei mistää

Re: kokemuksia viconin cm 165 niittokoneesta

Lähetetty: 08 Touko 2012, 07:55
Kirjoittaja pa_turpeinen
alkaa tulla se aika vuodesta että taas kaivataa niittokoneen osia tai ehkä jopa koko kone. Vicon on yhä talossa ja ei varmaa lähdekkää mihinkää. Mutta haluaisin ostaa osiksi toisen, ja haussa olis myös isompi lautaskone. Ja asp metsälinkoon alennusvaihde tai suunnanvaihtaja, molemmilla nimillä näkyvät niitä puhuttelevan. Nythä sitä on kesällä aikaa korjata linkoa. Myös viconin pyöröharava eli aurinkoharava haluttas ostaa, yks on jo käytössä, jos näitä vaikka vielä kaks löytäs että saa 361 valmetin perään tehdä ison karhottimen. Kertokaapa jos ootte nähny tai kuullu jollaki olevan mitään näistä vehkeistä

Re: kokemuksia viconin cm 165 niittokoneesta

Lähetetty: 29 Elo 2012, 20:16
Kirjoittaja suonsyrjä
nurkalla olis murtunu viconin palkki josta pari lautasta lainattu, 4 jäljellä. ei priimoja mutta ehjiä. jf,2400 niittomurskaimesta
nuin jos kiinnostusta vielä on.
tuota viconin palkkia on käytetty myös nokan koneissa, sieltä löytyy käpymallin lautasia mutta hinta suolainen.

Re: kokemuksia viconin cm 165 niittokoneesta

Lähetetty: 30 Elo 2012, 06:40
Kirjoittaja pa_turpeinen
Tässä koneessa pyöreät lautaset. Kerkesin tehä lautaset hitsaamalla uusiksi

Re: kokemuksia viconin cm 165 niittokoneesta

Lähetetty: 30 Elo 2012, 06:42
Kirjoittaja pa_turpeinen
Missä nokan koneessa on viconin palkki. Viconi hammasvetone ja nokka ym romut on hihnalla

Re: kokemuksia viconin cm 165 niittokoneesta

Lähetetty: 30 Elo 2012, 20:23
Kirjoittaja nuhvi63
Eikös JF käytä Kuhnin palkkia? Mie ostan sen palkin jos se on Kuhnin valmistetta! Toki jos sen saa asevelihintaan :? :?

Re: kokemuksia viconin cm 165 niittokoneesta

Lähetetty: 30 Elo 2012, 21:25
Kirjoittaja pa_turpeinen
Jf:stä en tiiä ku en oo niitä nähny ku lieriökoneena. Mutta nokassa ei ole saman näkönenkää piti ihan käydä varmistamassa

Re: kokemuksia viconin cm 165 niittokoneesta

Lähetetty: 31 Elo 2012, 06:37
Kirjoittaja suonsyrjä
nokka on käyttänyt viconin ratas palkkia grasliner niittomurskaimissa, 6 lautasellinen nostolaite roikutteinen ja 8 perässä hinattava, räjäytys kuvat löytyvät nokan kotisivujen aineisto pankista.
sen verta likeltä tulee nuita romppeita nähtyä että joku hajua on...

otan tuosta jf,n palkista kuvan kuhan kerkeen. vicon siinä minusta jossain luki ja ainakin viconin palkin siihen laitoin, oli bolt on..
tuon jf,n omassa palkissaan on jokainen lautasen "juuri" erikseen irrotettavissa

Re: kokemuksia viconin cm 165 niittokoneesta

Lähetetty: 31 Elo 2012, 22:57
Kirjoittaja Leukkumies
No nyt aukes mullekkin, elikkä nokan niittomurskaimesta oli kyse. Niissä voikin olla rataspalkki toisin kuin ko. firman lautasnittokonehirvityksissä. Kerran oli lähellä ettei meille hankittu käytettyä nokka 240 hihnavetoista lautasniittokonetta, no onneksi järki voitti ja ostettiin welgeri, vaikkakin vain 170 leveä mutta epäilen ettei sillä nokalla olisi leveydestään huolimatta päässyt siihen työtulokseen mitä velkerillä, Welkerin kanssa kun ei tarvi niitä varikkokäyntejä niittokoneen vuoksi juuri tehdä 8) , toisin tuntuu olevan noitten nuukien isäntien aikoinaan suosimien hihnalautaskoneitten kanssa :lol: .