Sivu 1/1

Valmet; H240 ym jarrut.

Lähetetty: 09 Tammi 2010, 18:58
Kirjoittaja Valmet-H480
Moi.

Tähän väliin tällainen kysymys, josko joku osaisi kertoa jotakin.

Eli kenen valmistamat jarrut, lähinnä rummut on Valmetin H240:ssä (ja osassa H480) ?

Mulla on tollanen H480, siinä on ihan perus rumpujarrut joka nurkassa, samat kun H240,H245,Hiisi ym. vastaavat. Tuoreemmissa H480:ssä ei ole enää erillisiä jarruja.

Halkesi yksi rumpu ja pitäisi uutta saada mutta ei tietoa mistä. Soittelin Laimulle josta kerrottiin että noin vanhaan (-89) ei enää saa heiltä osia. Puhelimessa ollut henkilö muisteli että jarrukengät kys. malliin olisi lainattu aikanaan kupla volkkarista.

Kaikki vastaukset jotka johdattavat ehjän jarrurummun jäljille ovat kullan arvoisia.

Valmet H 240
Kuva

Valmet H 480
Kuva

Lähetetty: 09 Tammi 2010, 20:51
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Ompa erikoisempi värkki!

Itse tuossa tilanteessa ottasin rohkeasti puhelimen käteen ja soittasin vaikka tuonne:

Joutra Oy
Tervahaudankatu 24
FI-53850 Lappeenranta

Puhelin: +358 (0)5-4123233
Faksi: +358 (0)5-4123233

Tai tuoltakin voisivat jotain tietää:

http://www.trukki-ukko.fi/main.site?act ... /view&id=2

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 02:38
Kirjoittaja Warpu
tuossa vois päästä mittojen perusteellakin jäljille elikkäs
pulttijako/määrä?
rummun sisähalkaisija?
rummussa olevan jarrupinnan leveys?
kuvia jarruista 8)

Lähetetty: 14 Tammi 2010, 23:34
Kirjoittaja Valmet-H480
Nuffieldmaster kirjoitti:Itse tuossa tilanteessa ottasin rohkeasti puhelimen käteen ja soittasin vaikka tuonne:

Joutra Oy
Tervahaudankatu 24
FI-53850 Lappeenranta
Ei löydy enää nuin vanhaan osia - ei ole saanu enää tällä vuosituhannella. Joutra:lta tiesi kyllä ohjata eteenpäin. Löyty ukkeli joka on joskus aikanaan kasannut laitteeni, ja myöhemmin tehnyt siihen pumppumuutokset vielä. 8)

Seuraava onkelma olisi hydraulinen:

Koneessa on hydraulilähtö avoharjaa ja keräävää harjaa varten. Lähtö on sähköisesti säädettävä -> harjan nopeutta voi ajossa säätää. Nyt pitäisikin saada lähdöt myös taakse, hiekoitinta varten. Ittellä tulis mieleen että helpoin olisi katkaista harjalle menevä ja tuleva putki, väliin t-haara ja niistä letkut hiekoittimelle. Harjaa ja hiekoitinta ei ehkä ikinä käytetä samaan aikaan.

Liikkeessä ehdottivat sähköistä 6-tie venttiiliä jolla sitten valittaisiin kumpi linja on käytössä - joko harja tai hiekoitin. Kustannuksiltaan vain ensin ajateltua paaaljon hintavampi.