Sivu 1/3
Sekura -koppisten leylandin omistajat!
Lähetetty: 14 Joulu 2009, 19:53
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Katsokaapa seuraavan kerran koppienne sarjanumero, taitaa alkaa jotain 225XXX tms.
Jos oikein muistan niin omassa oli alku 225 ja loppuosa 074 eli mahdollisesti 74 sekuraohjaamo leylandissa. Paljonhan näitä ei ole tehty, varsinkaan sinisinä.
Jos luet foorumia, muttet kirjoita ja sinulla on tuollainen sekura ohjaamollinen leylandi, ota yhteyttä:
nuhvi@nuhvi.net
Lähetetty: 15 Joulu 2009, 11:00
Kirjoittaja UniversalDM4
Mahtoikohan se olla siten, että sinisiä Secura kopilla ei viety juurikaan muualle kuin Suomeen? Ilmeisesti ovat kaikki vuodelta 1980. Täälläpäin liikkuu satunnaisesti yksi tuollainen neliveto, on mennyt pari kertaa kärryt perässä torpan ohi.
Lähetetty: 15 Joulu 2009, 11:36
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Juu näin on asiat melko pitkälle.
Lähetetty: 16 Joulu 2009, 07:45
Kirjoittaja Kerkänmatti
Ja minullahan on sininen sekuralla, tosin vm. -81.

Järviseudun traktorissa on kaksi sinistä sekurakopillista, 272 ja 472, niitä viimeksi käydessä ihailin. 482 taitaa olla kaikki sekuralla varustettuja?
Lähetetty: 16 Joulu 2009, 10:49
Kirjoittaja UniversalDM4
Ei ole, esimerkiksi tässä on 482 perinteisellä kabiinilla
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... =WDVW&rd=1
Ja käsittääkseni oli mahdollista ostaa keltainenkin Leyland perinteisellä englantilaisella ohjaamolla
http://www.thenuffieldandleylandtractor ... t%2018.jpg
Lähetetty: 22 Joulu 2009, 13:26
Kirjoittaja Örfliitti
Sekuran konttori ja sininen Leukku.

Lähetetty: 22 Joulu 2009, 14:02
Kirjoittaja pmh
Käväsin huvikseen kattoo omasta 702:sta kopin sarjanumeron niin olipa hiukka pompsahtanu ku näytti 235943 ja vuosimalli traktorilla 81.
Lähetetty: 22 Joulu 2009, 22:01
Kirjoittaja nisu
Mulla näky 702 olevan 236177 kone rekisteröity tammikuussa -82 ,mikä
mahtaa olla nimimerkki; pmh. runkonumero traktorin ,kun näky tuolta
konerekisteristä uupuvan, omassa on 251307

Lähetetty: 23 Joulu 2009, 11:55
Kirjoittaja pmh
Vilkasin runkonumeron 251575, ellen väärin muista niin tuo mun ois rekisteröity lokakuussa 81.
Lähetetty: 23 Joulu 2009, 16:29
Kirjoittaja pmh
Kyl välillä pitäs kuunnella isäntää ku sanoo et kaks maailman turhinta hommaa on lumen luonti ja juopon talutus, lumi sulaa keväällä ja juoppo selviää aikanaan

.. Tänään tunnin verran tein lumitöitä leukulla nii eka katos ajovalot ja parkit totaalisesti, kaikki muut vilkut ym. pelaa, no eipä mittää sitten meni hydraulinen työntövarsi totaalisen jumiin ei liiku mihinkään ahistaa vaan ku koittaa liikuttaa ja kuin kruunuksi päivälle takalasia laittaessani kiinni paukahti täysin palasiksi. Todennäköisesti toisessa kaasusylinterissä tais olla enempi puhtia et ois väännättäny lasia mut ihmeen helpolla hajos

. Missähän hinta luokissa noi securan takalasit mahtaa pyöriä? Pitäs vissii laittaa joulupukille pikapostia että tois huomenna uuven takalasin ja leukkuun valot takasi

Lähetetty: 23 Joulu 2009, 18:00
Kirjoittaja UniversalDM4
pmh kirjoitti:Kyl välillä pitäs kuunnella isäntää ku sanoo et kaks maailman turhinta hommaa on lumen luonti ja juopon talutus, lumi sulaa keväällä ja juoppo selviää aikanaan

.. Tänään tunnin verran tein lumitöitä leukulla nii eka katos ajovalot ja parkit totaalisesti, kaikki muut vilkut ym. pelaa, no eipä mittää sitten meni hydraulinen työntövarsi totaalisen jumiin ei liiku mihinkään ahistaa vaan ku koittaa liikuttaa ja kuin kruunuksi päivälle takalasia laittaessani kiinni paukahti täysin palasiksi. Todennäköisesti toisessa kaasusylinterissä tais olla enempi puhtia et ois väännättäny lasia mut ihmeen helpolla hajos

. Missähän hinta luokissa noi securan takalasit mahtaa pyöriä? Pitäs vissii laittaa joulupukille pikapostia että tois huomenna uuven takalasin ja leukkuun valot takasi

Valot löytynee...Olisiko katkaisija mennyt rikki? Taisi tuossa Sekura hytillisessä jotain sulakkeitakin olla, jotka kannattaa tarkistaa. Takalasi IKH-kaupassa n.85 euroa. Minä olen ja huomannut, että aamun ensimmäinen puolituntinen antaa osviittaa loppupäivään useasti. Jos mikään ei suju, niin lisävahinkojen välttämiseksi kannattaa lopettaa alkuunsa kaikki hommat ja koettaa seuraavana päivänä uudestaan

Olisiko työntövarressa pikaliitin irronnut? Joskus ihmettelin, kun tukkikoura ei mene kiinni, niin oli joku oksa osunut liittimeen ja liitin auennut, oli pää reiässään, mutta tullut sen verran ulospäin, että kuulaventtiili oli kiinni.
Lähetetty: 23 Joulu 2009, 18:38
Kirjoittaja iippo
Minä olen ja huomannut, että aamun ensimmäinen puolituntinen antaa osviittaa loppupäivään useasti. Jos mikään ei suju, niin lisävahinkojen välttämiseksi kannattaa lopettaa alkuunsa kaikki hommat ja koettaa seuraavana päivänä uudestaan
Jos sukka repiää jalkaan laittaessa mene takaisin sänkyyn.
Pitää mun kohdalla paikkansa!
Lähetetty: 24 Joulu 2009, 13:41
Kirjoittaja pmh
No eipä onneksi takalasi kauhean hinnan kiroissaan ole, pelkäsin et mentäis pitkästi toiselle sadalle. Tänään hiukka valoja koitin tutkia, katkaisijassa saattaa todellaki olla vikaa ku varovasti kääntää niin välillä vilahtaa ja yhdesti sain palamaan pysyvästi mut kun kokeilin työvaloja sammuivat samantien. Tuo työntövarsi on kyl täys arvoitus, kaikki on ihan miten pitää mut ei liiku. Hyvää joulua kaikille!
Lähetetty: 24 Joulu 2009, 13:46
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Pura lukkoventtiili, voi olla jousi poikki, kuula jumiutunut pesäänsä tahi jotain... Voi se toki olla niissä pikaliittimissäkin se vika.
Lähetetty: 26 Joulu 2009, 16:32
Kirjoittaja nisu
Ootko pmh koittanut laittaa molemmat pumput ulkopuoliselle ja sitten
koittanut liikuttaa työntövartta ? Jos sullakin on harva toinen pumppu ja
sen takia varsinki lämpimänä ei paine riitä aukaisemaan työntövarren
lukkoventtiiliä?
Tuon sekurakopin lokasuojan verhoilut tein omassani ,autoverhoilu-
liikeestä ostamalla tumman ruskealla verhoilumatolla. Oli helppo tehdä kun
vanhat sen verran kehillään ,että pysty mallina käyttämään ei tarvinnut
kuin yksi ommel kulmaan.
