Joo onnitelut vaan masterille kovasta koneesta! Mitä vikalistaan
tulee ,niin kuulostaa kovastikin tutulta ,että jonkin verran joudut
läpi käymään. Moottorin aukaisua kantsii ainakin vielä miettiä, jos
siinä on jakajapummppu ,niin käyntiin lähtöhän ei ole samalainen
kuin rivipumpulisessa, ja jos perinteinen niin kannattaa kokeilla ,kuinka
herkkä käynistys on pakkosyötöllä ,koska voi se rivipumpukin olla
harva. Omassa 702 oli muuten yhden ruiskutuselementin takaisku-
ventiilin istukan prikka väärinpäin ,jonka takia se kävi vähän niinkuin
kolmella pytyllä ja oli voimaton. Prikan väärinpäin olohon en keksinyt
muuta selitystä kuin että tehtaalla oli pumpun ajotusta laitetaessa
käytetty ykköselementin päällistä auki ja siinä yhteydessä prikka pyörähtänyt väärin päin ,konehan oli jo kymmenen vuotta vanha ,kun
se minulle tuli ,että kauvon se oli pelannut nuinkin. Mitä vaihteistoon
tulee niin ,toden näköiseti sieltä on kulunut ala-akselilla olevasta
öljynroiskia peltikiekosta pooriolakeet jolla se lukittuu ala-akseliin.
Aikansa kun sen läkkipellistä tehdyn reikä suurenee niin se tulee
ulos kahden holkin välistä ,jolloin ala-akselille tulee niin paljon päittäis
välystä ,että ykkösen ratas rupiaa rahanutaa oliko se nyt pakkirattaan kylkeen
vai kuoreen. Tämä on muuten täysin vaaraton ilmiö ,mitä nyt vähän
metalia kertyy imusuodatimelle. Tätä roiskia levyä ei vanhemisa
syncroisa ole ,että ei se niin vaaralinen ole vaikei se sielä niin pyörikään.
Tilanteen voi helposti tarkistaa kun ottaa vaihteiston kannen irti ,eli
lattimatto pois ,istun pois ja sen alta peltiluukku auki ,jonka jälkeen
kansi on helppo ottaa pois, vaihteen siirtäjät kantsii jättää paikoileen
ne siällä olevat ,eli kannessa olevat mutterit auki niin silloin ne jäävät
paikoileen, samalla kannataa tarkistaa siirtäjien pesien kuluneisuus,koska
kulumat aiheutavat vaihdekeppien lukitumista joskus ,on helppo täytehitsata ja hioa suoriksi silloin kun kansi pois . Mitään kallista sieltä
tuskin rikki ,itsekin tein sopivan paksusesta sirkelin terästä uuden
roiskian ,joka muuten on aivan eri kovaa verratuna alkuperäiseen.
Tässäpä nyt aluksi neuvoja ja lisääki löytyy jos tarvis ja kelpaa