Projekti: Leyland 472 SQMS '80
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
En ole kerennyt leukun parissa aikaa viettää. On niin paljon sählinkiä ennen kevätkesää, että saa jäädä kotvaseksi aikaa...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tänään piti leukkua rakentaa kun kuulema ensiviikoksi on tarvis nelikolle...
Panin kääntyvän istuimen paikoilleen, asensin radion ja johtovalmiudet ksenoneille kun olivat levällään irroitettuna.
Pamautin leukun -4 asteen pakkasesta käyntiin hehkun ja pakkosyötön avulla. Otti kierroksia tooosiii laiskasti ja sitten hyytyi. Uudestaan hehkutus ja käyntiin. Nyt jäi käymään...
Ajelin siinä sitten niin pienessä vastasessakin on 5 sentin liekki putken päässä, vaan kun ei kulje niin ei kulje. Hyytyy. Muutenkin paikoillaan on semmonen laiskansutjakka. Eli voi olla monessa jo vikaa, eli suihkut, männänrenkaat, venttiilit, pumppu.
Panin kääntyvän istuimen paikoilleen, asensin radion ja johtovalmiudet ksenoneille kun olivat levällään irroitettuna.
Pamautin leukun -4 asteen pakkasesta käyntiin hehkun ja pakkosyötön avulla. Otti kierroksia tooosiii laiskasti ja sitten hyytyi. Uudestaan hehkutus ja käyntiin. Nyt jäi käymään...
Ajelin siinä sitten niin pienessä vastasessakin on 5 sentin liekki putken päässä, vaan kun ei kulje niin ei kulje. Hyytyy. Muutenkin paikoillaan on semmonen laiskansutjakka. Eli voi olla monessa jo vikaa, eli suihkut, männänrenkaat, venttiilit, pumppu.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
voi tietty putkimallikin vaikuttaa porkkanan näkymisherkkyyteen
vaan kannattanee tarkistaa ajoitus
vaan kannattanee tarkistaa ajoitus
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Venttiilinvälykset säädetty, ykkösessä ei ollut välystä oikeastaan yhtään. Nyt välykset on tiukka 0.35 mm.
Suuttimet vein uuron sähkö ja dieselhuoltoon, lupasivat huomiseksi katsoa loppuun. Sen verta tänään ilmoittivat, että entiset kärjet passaa hyvin joten puhdistus ja säätö riittävät.
Ajotuksen katson huomenna, voi olla että tulee ihan eri kone luonteeltaan...
Verhon Jussille tuossa justi soittelin ja kerroin tuosta mäkitestistä jossa leukku puotatti 2000 kg lanan kanssa peltoalueen 2:lle, kolmosnuffetti hiilaa saman lanan mäelle vitosella Eli muutama kaakki sieltä on poiessa...
Suuttimet vein uuron sähkö ja dieselhuoltoon, lupasivat huomiseksi katsoa loppuun. Sen verta tänään ilmoittivat, että entiset kärjet passaa hyvin joten puhdistus ja säätö riittävät.
Ajotuksen katson huomenna, voi olla että tulee ihan eri kone luonteeltaan...
Verhon Jussille tuossa justi soittelin ja kerroin tuosta mäkitestistä jossa leukku puotatti 2000 kg lanan kanssa peltoalueen 2:lle, kolmosnuffetti hiilaa saman lanan mäelle vitosella Eli muutama kaakki sieltä on poiessa...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jos tämä sinun leukkusi on vähänkään samanlainen kuin esim. nef holland koneeltaan, elikkä kierroskone, oliskhan ollut vm. jotain 95, jollaisella ennen kolmosnuhvi kuskasin venettäni vuoden 2000 molemmin puolin useamman vuoden aikana, eihän näitä voi edes verrata sitkeydessä, esim. loivassa vastamäessä, minkä kolmosnuhvi menee viitosella ylös, niin nef hollandissa sai pykältää useita kertoja vaihdetta alaspäin, kyllä ne tasaisella kulkee kunhan ensin saa hilattua kierrokset ja vauhdin maksimiin.
Elkääkä näitten uusien koneitten omistajat repikö tämän johdosta housujanne.
Toivottavasti vika löytyy tuolta syttypuolelta, minulla 4/65:sessa saman tyyppisiä ongelmia, käyntiin lähtee kun startilla tarpeeksi kauan antaa vauhtia ja tyhjäkäynniltä kun vetäisee käsikaasuvivusta niin kiihtyy tosi laiskasti.
Elkääkä näitten uusien koneitten omistajat repikö tämän johdosta housujanne.
Toivottavasti vika löytyy tuolta syttypuolelta, minulla 4/65:sessa saman tyyppisiä ongelmia, käyntiin lähtee kun startilla tarpeeksi kauan antaa vauhtia ja tyhjäkäynniltä kun vetäisee käsikaasuvivusta niin kiihtyy tosi laiskasti.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Neliveto hukkaa paljon voimaa, samoin omapaino. Leukun kone on puurtaja ei niinkään kierroskone kuten esim. New Hollandin Iveco pohjaiset koneet. Varsinkin vanhat Fiatit Iveco:lla rääkyvät hirveästi. Kierroksiakin ne ottaa 3000... Heikkopäistä hirvittää kuunnella kun naapuri kurvaa 80-90:llä, sen tulon kuulee jo kaukaa... Kamalan pahaääninen mylly. Ei tämä koneen vedon puute yllätyksenä tullut, koeajossa sen huomasi heti. Halpa hinta antaa paljon anteeksi. Otan koneen varmasti auki jossain välissä, ennen turbotusta. Nyt kuitenkin haeskelen helpoimmat kohteet läpi yksitellen. Muuten jos jollain on tiedossa 4/98 TT koneen pakosarjaa niin olen kiinnostunut, vinkkejäkin sellaisen sijainnista otetaan vastaankari t kirjoitti:Jos tämä sinun leukkusi on vähänkään samanlainen kuin esim. nef holland koneeltaan, elikkä kierroskone, oliskhan ollut vm. jotain 95, jollaisella ennen kolmosnuhvi kuskasin venettäni vuoden 2000 molemmin puolin useamman vuoden aikana, eihän näitä voi edes verrata sitkeydessä, esim. loivassa vastamäessä, minkä kolmosnuhvi menee viitosella ylös, niin nef hollandissa sai pykältää useita kertoja vaihdetta alaspäin, kyllä ne tasaisella kulkee kunhan ensin saa hilattua kierrokset ja vauhdin maksimiin.
Elkääkä näitten uusien koneitten omistajat repikö tämän johdosta housujanne.
Toivottavasti vika löytyy tuolta syttypuolelta, minulla 4/65:sessa saman tyyppisiä ongelmia, käyntiin lähtee kun startilla tarpeeksi kauan antaa vauhtia ja tyhjäkäynniltä kun vetäisee käsikaasuvivusta niin kiihtyy tosi laiskasti.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Ja nyt en revi niitä housujani, mutta laitan jo vähän jarrua tai edes hidastinta päälle.
New Hollandia ja fiiattia ei oikeastaan voi eikä tarvi verrata kierroksien suhteen. Ehkä jotain 110-90 fiiattina ja hollantina. Nuo hollannit joilla olen ajanut jaksaa vetää todella hienosti. Kierrokset ei tipu kun tiellä jurnuuttaa ylämäkeen ja pellolla vetää hienosti alle 1500 kierroksella.
Taitaa olla samaa sarjaa tämä vertailu kuin esimerkiksi se iänikuinen saabien polttoaineen kulutus. Naapurin isäntäkin sanoi ääneen kun oli tuon 9-3 ss kyydis että puuttuuko tuosta kulutuksesta ykkönen edestä?
No jatketaan masterin leukun tutkimista.
New Hollandia ja fiiattia ei oikeastaan voi eikä tarvi verrata kierroksien suhteen. Ehkä jotain 110-90 fiiattina ja hollantina. Nuo hollannit joilla olen ajanut jaksaa vetää todella hienosti. Kierrokset ei tipu kun tiellä jurnuuttaa ylämäkeen ja pellolla vetää hienosti alle 1500 kierroksella.
Taitaa olla samaa sarjaa tämä vertailu kuin esimerkiksi se iänikuinen saabien polttoaineen kulutus. Naapurin isäntäkin sanoi ääneen kun oli tuon 9-3 ss kyydis että puuttuuko tuosta kulutuksesta ykkönen edestä?
No jatketaan masterin leukun tutkimista.
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Yksi selvä vika on havaittu. Suuttimien holkit ovat tässä sekaisin kahta mallia, pohjallisia ja pohjattomia. Ykkösessä pohjaton muissa pohjallinen. Silti rikat oli kaikissa lukuunottamatta kolmospyttyä. Tämä voi sotkea hitusen polttoaineenruiskutusta kakkos ja nelospytyn osalta.
Suuttimet olivat kunnossa, 40 € teki puhdistus ja säätö, sen hoiti Uuron Sähkö ja Dieselhuolto.
Saas nähdä miten koneen käytös nyt muuttuu, käynnistyvyyden luulisi paranevan.
Suuttimet olivat kunnossa, 40 € teki puhdistus ja säätö, sen hoiti Uuron Sähkö ja Dieselhuolto.
Saas nähdä miten koneen käytös nyt muuttuu, käynnistyvyyden luulisi paranevan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 376
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Sama näkyy olevan masterilakin järjestys puuttuvien hevosten
metsästyksessä, kuin omassa 702 aikoinaan ,mielenkiinolla seurataan
mitä seuraavaksi?
metsästyksessä, kuin omassa 702 aikoinaan ,mielenkiinolla seurataan
mitä seuraavaksi?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jippii, nyt jo kulkee! Aivan eri kone kuin ennen. Kylmäkäynnistys on testaamati, mutta hyvältä vaikuttaa. Vielä pitää tuo nisun vihje tsekata, jos sieltä saisi vielä viimeiset pollet talteen
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 376
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Aikoinaan omassa ei suuttimien tarkastuksesta ollut apua ,jolloin
jatkoin ihmetelyä ,siinä sitten tuli paneudutua aikaisemin mainittuun
polttoainevuotoon ruiskutuspumpulla. Rihlatun erikoisavaimen puutteen
takia ruuvasin suutinputket irti ja sen jälkeen pienet kuusiokoloruuvit
joilla pumpun elementtilohko kiinni pumpussa ,siis en ottanut edes
pumppua irti moottorista ,tämän sitte kiikutin tutulle asentajalle joka
laitto saman painemittarin millä suuttimetkin testataan kiinni ykkösen
lähdölle jotta näki miten se vuoti siittä rihlaruuvin juuresta ,niin silloin
tuli ilmi se sisäinenkin vuoto ,josta johtu se oman leukkun huono käynti.
Tuo masterin leukkun hevosten vähyys ei nyt oikeen tuohon vikaan
kuitenkaan näytäis sopivan ,tietenkin sen voi kokeila vuorotelen käyn-
nissä löysäämällä vuorotelen jokaisen pytyn suutinputkia ,josko käynti
jollakin poikeaa kovasti muista ,niinkö bensa koneessakin tulpan-
johdoilla kokeilaan.
jatkoin ihmetelyä ,siinä sitten tuli paneudutua aikaisemin mainittuun
polttoainevuotoon ruiskutuspumpulla. Rihlatun erikoisavaimen puutteen
takia ruuvasin suutinputket irti ja sen jälkeen pienet kuusiokoloruuvit
joilla pumpun elementtilohko kiinni pumpussa ,siis en ottanut edes
pumppua irti moottorista ,tämän sitte kiikutin tutulle asentajalle joka
laitto saman painemittarin millä suuttimetkin testataan kiinni ykkösen
lähdölle jotta näki miten se vuoti siittä rihlaruuvin juuresta ,niin silloin
tuli ilmi se sisäinenkin vuoto ,josta johtu se oman leukkun huono käynti.
Tuo masterin leukkun hevosten vähyys ei nyt oikeen tuohon vikaan
kuitenkaan näytäis sopivan ,tietenkin sen voi kokeila vuorotelen käyn-
nissä löysäämällä vuorotelen jokaisen pytyn suutinputkia ,josko käynti
jollakin poikeaa kovasti muista ,niinkö bensa koneessakin tulpan-
johdoilla kokeilaan.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Mulla on outo pakosarja omassa traktorissa. Normaalistihan pakoputken laippa on sivupellin ulkopuolella, eikös niin?Nuffieldmaster kirjoitti:Muuten jos jollain on tiedossa 4/98 TT koneen pakosarjaa niin olen kiinnostunut, vinkkejäkin sellaisen sijainnista otetaan vastaan
Mulla se on siinä kolmen kanavan risteyksen päällä heti, eli sivulle päin se ei jatku ollenkaan. Joku ed.omistajista on rälläköinyt konepellistä palan ja pakoputki tulee suoraan sen läpi.
Lisäksi hytissä on mielenkiintoinen keltainen huomiotarra verraten siihen että kyseessä on turboton traktori. Laitan näistä molemmista kuvia tässä joku päivä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 376
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Taitaa olla turbon pakosarja ,muistaakseni lähtö oli 804 juuri keskeltä
ylös ja turbon jälkeen alas ja sivulle mutkalla sivupellistä ulos niinkö
muissakin ,laturi on muuten 804 moot. toisella puolen ,mitenkä on
tuossa sun?
ylös ja turbon jälkeen alas ja sivulle mutkalla sivupellistä ulos niinkö
muissakin ,laturi on muuten 804 moot. toisella puolen ,mitenkä on
tuossa sun?
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Siinä on kyllä laippa vain kahdella pultilla, siksi oon epäillyt että saako siihen turboa kiinni kunnolla. Eikö melkein järjestään turbot tule nelikulmaisella laipalla kiinni? Onhan siinä joskus voinut ollakin turbo, mutta pakosarja on voitu senkin takia vaihtaa koska huonosti asennettu etukuormaaja on vienyt tilan normaalilta pakoputkelta..
Laturi on moottorin vasemmalla puolen, eli siinä missä yleensäkin.
Laturi on moottorin vasemmalla puolen, eli siinä missä yleensäkin.