MF 590-2 ohjaus
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 197
- Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Mistähän aloittais vian hakemisen? Ohjaus toimii "normaalisti", mutta ratti pyörii ajaessa hissukseen tyhjää vasemmalle ja korjausliikut oikealle ovat aivan järjettömän nopeita. Tästähän on haittaa maantie ajossa.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
En konetta tunne mutta arvaillaan hieman
Orbitillahan tuossa ohjaus vissiin on
Ohjaussylinterin männäntiivisteen vuoto aiheuttaa läpivuotoa jonka orbitti koittaa paikata ja ratti pyörii
Toinen paikka on itse orbitti mutta onko kyse säädöistä vai sisäisistä vuodoista
siihen en osaa vinkkiä antaa
Orbitillahan tuossa ohjaus vissiin on
Ohjaussylinterin männäntiivisteen vuoto aiheuttaa läpivuotoa jonka orbitti koittaa paikata ja ratti pyörii
Toinen paikka on itse orbitti mutta onko kyse säädöistä vai sisäisistä vuodoista
siihen en osaa vinkkiä antaa
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
ee kae vielä sama systeemi kuin 165-185 mf rattoriloissa sitä systeemii on vaekee tässä selitellä sekä ymmärtee ne vehkeet pitäs laella kieltee muantiellä ajosta ja jopa pellollakkii vuarallissii itelle ja muille.
aja millä ajat mutta majorilla loput
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Ei kai noissa ollu sitä viritystä enää
Muutenhan sekin oli mutta väljää ei sietäny, ja säädöistä tarkka
Muutenhan sekin oli mutta väljää ei sietäny, ja säädöistä tarkka
Mukana kuin peräpukama!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Masinistifoorumilla oli tästä pyörimisestä juttua, ja massikkamiehet taisi vääntää se ominaisuudeksi, ei viaksi massikassa. Mutta tuo korjausliike ei siihen kuulunut (muistelen)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Kyllä mullakin 360:ssä pyörii ratti hissukseen, se tosiaan johtuu sisäisistä vuodoista eikä ole vika. Joskus harvoin saattaa mennä poikki se orbitrolin jousiakseli, silloin rupeaakin sitten ohjailemaan omia aikojaa, voi kokeilla siten että moottori sammuksissa kääntelee varovasti rattia, siinä pitäisi tuntua pieni jousivastus keskiasennosta molempiin suuntiin.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Munkin mielestä orbin keskitävät jousenpalaset kuolevuneet ,jonka
takia ratti kiertää ,ei muutako orbiin uusi tiivistesarja jonka mukana
tulee ne lattajousen palasetkin.
takia ratti kiertää ,ei muutako orbiin uusi tiivistesarja jonka mukana
tulee ne lattajousen palasetkin.
no tuota......eihän se kovin turvalliseelta kuullosta jos omia aikojan ohjailee mutta toisaalta pieni jännitys tekee ajosta kenties mielekkäänpää ja mukavan haasteellista?
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
kyllähän se ratti ee pysy missään traktorisa paekallaan ja kun seuraa sitä lokkoo siinä keskellä rattii niin voe 10 km matkalla olla muuttunna puolikkii kierrosta vasemmalleja vaekka en oo niinkää vasemmistolaenen se kiertää sen takija vasemmalle kun tiet ylleesä on oikkeelle kallellaan ja tavallaan sitä rattiä käännettään jatkuvasti vasemmalle jotta tiellä pysyttäs .en tiijä seleviskö tämä tästä mutta koetin kykkyini mukkaan valasta asijan ytimen
aja millä ajat mutta majorilla loput
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Eipä taida kannattaa sitä itse orbitroolia alkaa peukaloimaan kotikonstein, mutta sen työsylinterin tiivisteet kanattaa kyllä tarkistaa ainakin.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Samaa mieltä asiasta mutta meinaan kyllä koittaa tiivisteiden vaihdon omaaniautomies560 kirjoitti:Eipä taida kannattaa sitä itse orbitroolia alkaa peukaloimaan kotikonstein,
Mutta ilman korjaamokirjaa älkää purkako
Mukana kuin peräpukama!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Ei se orpin tiivistesarjan vaihtaminen kummonen homma ole,
ainuastaan akselin stefan asennus vaatii huolelisuutta ,ja ne
jousen latit on syytä vaihtaa vaikkei niissä ulkoista kulumista
olekaan ,vaan kun niitten jäntevyys huononee iän myötä ,niin
sen takia ne on syytä myös vaihtaa.
ainuastaan akselin stefan asennus vaatii huolelisuutta ,ja ne
jousen latit on syytä vaihtaa vaikkei niissä ulkoista kulumista
olekaan ,vaan kun niitten jäntevyys huononee iän myötä ,niin
sen takia ne on syytä myös vaihtaa.
Muistojen havinaa kun verkua tuli joskus kotitilalla ohjastettua aika paljon. 175 multikka pelihän se oli. joskus ohjaustehostin pelas ja suurimmaksi osaksi ei sitten pelannu. Silon kun heittäyty toimimattomaks niin siunas luojoosa, jos ol uamupuuroon muistanna viäntee voi silimän nimittäin aika pirun raskas ohjailla toimimattomana verkun ohjaus sanosin
465 vm 68
Fiat 600 vm 72
Fiat 600 vm 72
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kuka ropelei orbia niin kannattaa tarkkaan huomioida orbin
sisäinen ajoitus tulee muuten moottori kun käynnistää
eli sormet pois ratilta koestartilla
sisäinen ajoitus tulee muuten moottori kun käynnistää
eli sormet pois ratilta koestartilla
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
onkohan warvulla kokemusta miten vilihakkaan se ratti pyörähtää.luulen että on
aja millä ajat mutta majorilla loput