Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Pari hiekka / lasikuula / soodahuhaltajan nimet sain naapurin isännältä, homma tältäosin hanskassa
Löytyihän se vika hydraulipuoleltakin, pumpulta ventiiliyksiköön tuleva, ventiiliyksikön puoleinen kaksoisnipan tiivistepinnasta rotta vähän jyrsinyt.
Vaihdan kymppimallin ventiiliyksikön tilalle, siinähän on nuo kaksoisnipat korvattu O-renkailla varustetuilla kaksoisnipoilla.
Löytyihän se vika hydraulipuoleltakin, pumpulta ventiiliyksiköön tuleva, ventiiliyksikön puoleinen kaksoisnipan tiivistepinnasta rotta vähän jyrsinyt.
Vaihdan kymppimallin ventiiliyksikön tilalle, siinähän on nuo kaksoisnipat korvattu O-renkailla varustetuilla kaksoisnipoilla.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mutkia matkan kohti Oulaisten tapahtumaa
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1767.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; < vasenpaan muutama kuva lisää. Muutama lisäkommentti kuvasivun oikeassa alalaidassa.
Pitää vielä teetää uusiksi etuvedon lähdän poorit, poorit aika väljät, lisäksi ristikotkin pitää uusia, taikka ainakin ristikoitten kupit, tulis olemaan melkoinen jyrääjä jos noilla mentäs. Jätetää tuo korjaus myöhäisenpään ajankohtaan.
Kaiken lisäksi ohjauksentehostajan sylinterikin rupes tiputelemaan oljyä.
Nyt muilta osin nuhvi ajokuntoon ja tulaan Oulaisiin vielä tämän kerran vanhoilla väreillä, ja nilkkunuhvina.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1767.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; < vasenpaan muutama kuva lisää. Muutama lisäkommentti kuvasivun oikeassa alalaidassa.
Pitää vielä teetää uusiksi etuvedon lähdän poorit, poorit aika väljät, lisäksi ristikotkin pitää uusia, taikka ainakin ristikoitten kupit, tulis olemaan melkoinen jyrääjä jos noilla mentäs. Jätetää tuo korjaus myöhäisenpään ajankohtaan.
Kaiken lisäksi ohjauksentehostajan sylinterikin rupes tiputelemaan oljyä.
Nyt muilta osin nuhvi ajokuntoon ja tulaan Oulaisiin vielä tämän kerran vanhoilla väreillä, ja nilkkunuhvina.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Kävikö se tuo kardaani lyhyeksi, kun runkoa jatkoit, että 6-pyttynen mahtuukari t kirjoitti:Mutkia matkan kohti Oulaisten tapahtumaa
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1767.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; < vasenpaan muutama kuva lisää. Muutama lisäkommentti kuvasivun oikeassa alalaidassa.
Pitää vielä teetää uusiksi etuvedon lähdän poorit, poorit aika väljät, lisäksi ristikotkin pitää uusia, taikka ainakin ristikoitten kupit, tulis olemaan melkoinen jyrääjä jos noilla mentäs. Jätetää tuo korjaus myöhäisenpään ajankohtaan.
Kaiken lisäksi ohjauksentehostajan sylinterikin rupes tiputelemaan oljyä.
Nyt muilta osin nuhvi ajokuntoon ja tulaan Oulaisiin vielä tämän kerran vanhoilla väreillä, ja nilkkunuhvina.
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Runkohan oli jo minulle tullessa noissa mitoissa, tässähän oli petterin kuutoskone aiemmin.
Edelinen omistaja tehnyt mittavirheen, kartaani pysyi paikoilaan kun atuakselissa ei ollut vetoakselit paikalaan, näin ollen kartaani ei pyörinyt ajaessa, nyt kun etuakselissakin on vetoakselit paikoilaan niin kartaani pyörii aina ajaessa.
Edelinen omistaja tehnyt mittavirheen, kartaani pysyi paikoilaan kun atuakselissa ei ollut vetoakselit paikalaan, näin ollen kartaani ei pyörinyt ajaessa, nyt kun etuakselissakin on vetoakselit paikoilaan niin kartaani pyörii aina ajaessa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ostin ns.kintasmallin vilkun kytkimen, takana on kuusi nastaa, numeroitu 1 - 6, ei mitään muuta merkintää, nyt tarvitsisin apuja kytkentään.
Netistä olen hakenun mutta tuollaiseen ei näytä löytyvän minkäänlaisia kytkentä ohjeita.
Meneneekö ihan kokeiluksi
Netistä olen hakenun mutta tuollaiseen ei näytä löytyvän minkäänlaisia kytkentä ohjeita.
Meneneekö ihan kokeiluksi
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Auttaako ?
http://www.taavetti-talli.net/t3703-han ... kun-kytkin" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.taavetti-talli.net/t3703-han ... kun-kytkin" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Varmasti autaa Kiitoksia.jusape kirjoitti:Auttaako ?
http://www.taavetti-talli.net/t3703-han ... kun-kytkin" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eilen iltasella sain uuden etuvedon lähdön boorilaipan, kartaaniputken. Uusi ristikko pitää vielä hommata. Ohjaustehostajan sylinterin päähän pitäis saada uusi tiiviste. Sylinteri oli viikon Teolisuus Tasanolla, mitään eivät saaneet aikaiseksi. Pitää itse purkaa tuo rikkoutunut pää ja tutkia minkälainen tiiviste siinä on ja teetätää sitten uusi tiiviste edellä mainitussa yrityksessä.
Tipalle menee,niinkuin entisellä likalla, pääsenkö Oulaisiin nelikolla.
Tipalle menee,niinkuin entisellä likalla, pääsenkö Oulaisiin nelikolla.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Toivottavasti viimeisiä hankintoja nelivetonuhviin Nuo pisaralamput / jalat ja tunnelit oleet jo vuosia varastossa, harmaan uustuotanto tunnelin sain ostettua Maurilta, fourin alkuperäistä mittaria ei enään saa joten 460:sen mittari ylipitkällä vaijerilla saa kelvata.
Alakuvassa oma viritys sammutusvaijerin lukituksesta.
Vähän turhan lämmintä touhuta ressuhalissa, lämpötilat vaihtelee 32 - 35 asteseen. Keskiviikona hikoilin 8 tunnin rupeaman, fissyä kurkusta alas ja karkean suolanrakeita kielenalle sulamaan niin jaksaa jotenkin, huomenna jatketaan
Alakuvassa oma viritys sammutusvaijerin lukituksesta.
Vähän turhan lämmintä touhuta ressuhalissa, lämpötilat vaihtelee 32 - 35 asteseen. Keskiviikona hikoilin 8 tunnin rupeaman, fissyä kurkusta alas ja karkean suolanrakeita kielenalle sulamaan niin jaksaa jotenkin, huomenna jatketaan
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nelkon koetaulu, eipä tuohon juuri enään mitään sovi. Kiekkamittari ei käynyt alkuperäiselle paikalle, laitetaan pykälää alemmas, tuohon kiekkemittarin päälle vielä sähköinen lämpömittari joka mitaa lämmöt kannen takaosasta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 15 Tammi 2018, 22:17
- Konekalustoani: Nuffield 460 Loimaan kuokalla
- NLCF r.y jäsen Nro: 1234
moro,
Onko niin että ; " fourin alkuperäistä mittaria ei enään saa joten 460:sen mittari ylipitkällä vaijerilla saa kelvata."
Hypistelin aarteitani läpi ja siellähan se on mm. yksi Fourin teksteillä oleva taatusti alkuperäinen kierroslukumittari... ,
Juuri se jota en tohtinut laitttaa 460;: seeni paikalleen kun on väärä teksti, ja vaijerikin puuttuu...
ja löytynee muuten muutakin Fourin osaa , itellä on Fourin "raadon" lisäksi kaksi "vain"kaksi 460 : istä. Raato (four) siksi että alkuperäinen omistaja poisti rajoittimet ja kokeili kylän suoralla paljonko kulkoo. Kulkihan se kunnes kanki tuli kyljestä ulos. Räjähtänyt moottori on annettu varaosiksi muualle toista palvelusta vastaan.. Loppu Four kökkii kuusen ja pressun alla , renkaat on moro ja lokasuojat vaihdettu muuhun tavaraan.
Jos kiinnostaa voidaan kierroslukumittarista väännellä meiliä rivaattipuolella ;:)
t: N uhviOnKone
Onko niin että ; " fourin alkuperäistä mittaria ei enään saa joten 460:sen mittari ylipitkällä vaijerilla saa kelvata."
Hypistelin aarteitani läpi ja siellähan se on mm. yksi Fourin teksteillä oleva taatusti alkuperäinen kierroslukumittari... ,
Juuri se jota en tohtinut laitttaa 460;: seeni paikalleen kun on väärä teksti, ja vaijerikin puuttuu...
ja löytynee muuten muutakin Fourin osaa , itellä on Fourin "raadon" lisäksi kaksi "vain"kaksi 460 : istä. Raato (four) siksi että alkuperäinen omistaja poisti rajoittimet ja kokeili kylän suoralla paljonko kulkoo. Kulkihan se kunnes kanki tuli kyljestä ulos. Räjähtänyt moottori on annettu varaosiksi muualle toista palvelusta vastaan.. Loppu Four kökkii kuusen ja pressun alla , renkaat on moro ja lokasuojat vaihdettu muuhun tavaraan.
Jos kiinnostaa voidaan kierroslukumittarista väännellä meiliä rivaattipuolella ;:)
t: N uhviOnKone
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jos oikein pilkkua viilattais niin pitäis olla Six tekstilläNuhviOnKone kirjoitti:moro,
Onko niin että ; " fourin alkuperäistä mittaria ei enään saa joten 460:sen mittari ylipitkällä vaijerilla saa kelvata."
Hypistelin aarteitani läpi ja siellähan se on mm. yksi Fourin teksteillä oleva taatusti alkuperäinen kierroslukumittari... ,
Juuri se jota en tohtinut laitttaa 460;: seeni paikalleen kun on väärä teksti, ja vaijerikin puuttuu...
ja löytynee muuten muutakin Fourin osaa , itellä on Fourin "raadon" lisäksi kaksi "vain"kaksi 460 : istä. Raato (four) siksi että alkuperäinen omistaja poisti rajoittimet ja kokeili kylän suoralla paljonko kulkoo. Kulkihan se kunnes kanki tuli kyljestä ulos. Räjähtänyt moottori on annettu varaosiksi muualle toista palvelusta vastaan.. Loppu Four kökkii kuusen ja pressun alla , renkaat on moro ja lokasuojat vaihdettu muuhun tavaraan.
Jos kiinnostaa voidaan kierroslukumittarista väännellä meiliä rivaattipuolella ;:)
t: N uhviOnKone
Laitoin kuitenki Yv:tä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Kunnon koukku, niin pääsee tulevana kesänä Karin pitkällä lavetilla yhdellä
reissulla Oulaisiin monella eri koneella
reissulla Oulaisiin monella eri koneella
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....