Oliskoha neljäs, vaiko viides kerta laitaa uusi kansipahvi
Talven jäljiltä laitoin kuutosen tulille, varikkoaluetta kiertäessä, yht äkkiä öljynpaineet tipahti 30:nen lp kahtapuolen, tyhjäkäynnillä alle ja kierroksilla hieman yli, aiemmi 60:nen lp kieppeillä.
Huohotin putkestakin rupes kierroksilla vuotamaan öljyä, kuin olis pikkupoika kussut.
Vika löytyi kohtuu helposti ja korjattukin. Jätetää asiantuntioitten arvattavaksi mistä vika löytyi.
Huomenna taas tulille, toivottavasti ei mitään vastuksia enään tule.
Uuden alla alkuperäinen kuparitiiviste vertailussa, hieman pitäis valmistajalle antaa palautetta, kannenpulttien reijät jostain kohdin hieman pielessä.
Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
- Liitteet
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nyt pitäis nelikko olla vihdoin viimein iskussa. Vielä pitää kuitenkin keväänpänä kytkinkoppa nostaa hieman auki ja kiristää kertojassa olevaa jousta joka pitää pitkän vivun oikeassa kodassa. Meinaa aika-ajoin potkia nuhvin oman vaihteiston vapaalle.
Jusapelle havainnekuva suutimien ohivuoto letkuista, ei tarvitse suutimia irroitella kannen jälkikiristyksen yhteydessä.
Jusapelle havainnekuva suutimien ohivuoto letkuista, ei tarvitse suutimia irroitella kannen jälkikiristyksen yhteydessä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nuo valkoset vanteet ei satu tuohon yhtään
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ajellaan nyt tuleva kesä noilla väreillä, katellaa ja kuulostellaan tuleeko mitään ongelmia vastaan, maalataan sitten koko komeus nuhvin oikeisiin väreihin.
Tarkoitus on vaihtaa takarenkaat 30:n tuuman vanteille, olikohan jotain 18,??. Vanteet on jo olemassa mutta niissäkin on tällähetkellä vääränkokoiset kummit. Noilla 13,6 x 36 ei neliveto oikein pelitä.
Tarkoitus on vaihtaa takarenkaat 30:n tuuman vanteille, olikohan jotain 18,??. Vanteet on jo olemassa mutta niissäkin on tällähetkellä vääränkokoiset kummit. Noilla 13,6 x 36 ei neliveto oikein pelitä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Minkä kokoiset nuo eturenkaat? Näyttäs noin kuvassa lievästi ylikokoisilta. Alkuperäiset lienevät 10 -24 vanhalla merkinnällä elikkä 11.4 - 24 tuumaiset. Jos nuo on isommat niin tietysti vaatii taaksekkin sitten isommat vastaavasti.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Muistaakseni etuset on 11,2 x 24", pitänee käydä varikolta tarkistamassa.NuffiPekka kirjoitti: ↑16 Tammi 2020, 18:04 Minkä kokoiset nuo eturenkaat? Näyttäs noin kuvassa lievästi ylikokoisilta. Alkuperäiset lienevät 10 -24 vanhalla merkinnällä elikkä 11.4 - 24 tuumaiset. Jos nuo on isommat niin tietysti vaatii taaksekkin sitten isommat vastaavasti.
Keskon Konekuulumisien mukaa takarenkaat paripyörillä 11 - 36" tai 14 - 30". Eturenkaista ei mitään mainintaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kuvassa ainakin vaikuttaisi jotenkin isommilta, mitä ne livenä nähtyjen koneiden etuset .
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kuva vääristää, etuset 11.2-24" kuten muistelinkin.
Eilen iltasella Hahton Mauri soitteli, hänellä myös eturenkaat 11.2-24", takarenkaat 16.9-30".
Tuolla rengassetillä nelivetokin toimiin maantieajossakin 1- 4 vaihteilla hyvin, viitosvaihteella ulisee kuten kkk.
Itsellä siirtoajetut 14.9-30 kummit maaalatuilla vanteilla varastossa, pitänee myydä nuo kummit pois ja ostaa 16.9-30:set.
Eilen iltasella Hahton Mauri soitteli, hänellä myös eturenkaat 11.2-24", takarenkaat 16.9-30".
Tuolla rengassetillä nelivetokin toimiin maantieajossakin 1- 4 vaihteilla hyvin, viitosvaihteella ulisee kuten kkk.
Itsellä siirtoajetut 14.9-30 kummit maaalatuilla vanteilla varastossa, pitänee myydä nuo kummit pois ja ostaa 16.9-30:set.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nelivetonuhviin puukoura, tulevalla viikolla halonajoon.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... uhviin.JPG
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... uhviin.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Takarenkaitten vaihto edessä nelivetonuhviin, saapat nähdä satuuko nyt etu- ja takarenkaat vetämään tasaisesti Ei noissa suuren suuria korkeuseroja näytä olevan tuossa vaiheessa kun 18.4-30:set ei ole vielä vanteilla, eikä ilmoja sisällä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nelikon hydraullikan kanssa vähän ongelmia, helmillitosta en ole saanut pitämään, jospa kolmas kerta toden sanoo.
Laitan leukun hydraulipumpun, pumppu tarkastettu ja todettu erittäin hyväkuntoiseksi, esim. hammaspyörien ja pesän reunan väliin ei mahtunut 0.05 mm rakotulkki, ohuenpaa minulla ei ole, laakeri ja tiivisteet ok. Yhdysputki 12 mm hydrauliputkea, uusi helmi, ammattimies juotti toisen pään liitimen.
Peräreppun irroitus tänään, huomenna leukun pumppu paikoilleen, reppu nuhvin persiään kiinni ja kokoeilemaan.
Lisävarusteeksi ostettuna on myös remmisiivan paikalle tuleva ylimääräinen hydrailipumppu, 40 litran säiliöllä, kaiken varalle, jos ei tehot riitä leukun pumpussa takakuomaajan kauhan / puukouran taakan nostoon.
Muutama kuva pumpusta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... umppu..JPG < vasenpaan.
Laitan leukun hydraulipumpun, pumppu tarkastettu ja todettu erittäin hyväkuntoiseksi, esim. hammaspyörien ja pesän reunan väliin ei mahtunut 0.05 mm rakotulkki, ohuenpaa minulla ei ole, laakeri ja tiivisteet ok. Yhdysputki 12 mm hydrauliputkea, uusi helmi, ammattimies juotti toisen pään liitimen.
Peräreppun irroitus tänään, huomenna leukun pumppu paikoilleen, reppu nuhvin persiään kiinni ja kokoeilemaan.
Lisävarusteeksi ostettuna on myös remmisiivan paikalle tuleva ylimääräinen hydrailipumppu, 40 litran säiliöllä, kaiken varalle, jos ei tehot riitä leukun pumpussa takakuomaajan kauhan / puukouran taakan nostoon.
Muutama kuva pumpusta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... umppu..JPG < vasenpaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
No, nyt rupeaa olemaan nuhvin hydrauliikka kunnossa. Eilen iltasella kjlo19 kieppeillä jätin taakan yläasentoon, tänään klo 8 kieppeillä kuvasin ja vileä on muutama sentin taakka irti maasta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1235.JPG
30" vanteet ja niihin sopivat renkaat hankittu, rupeaan etu / takaveto täsmäämään.
Normivanteet ja levikevanteet hiekkapuhalluksella, alkuviikosta lupasivat ottaa työn alle.
Tuo 13.6-36 vanne paikolllaan olevaan oikeanpuoleiseen vaihtovanteeksi. Mutterit jääneet tarkistamatta ja Oulaisten reissulla rupes hieman jumputtamaan, ei korjaantunut vaikka löysäsin mutterit, nostin rattaan ilmaan ja yritin keskittää uudelleen, joten vaihtoon menee.
Löytyisikö nuhvimiehiltä 16.9-30" kohtuukuntoisia renkaita paripyöriksi
Eturenkaitten pariksi tulee nuo mitkä on peräkärryllä.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... uhviin.JPG. < vasenpaan.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1235.JPG
30" vanteet ja niihin sopivat renkaat hankittu, rupeaan etu / takaveto täsmäämään.
Normivanteet ja levikevanteet hiekkapuhalluksella, alkuviikosta lupasivat ottaa työn alle.
Tuo 13.6-36 vanne paikolllaan olevaan oikeanpuoleiseen vaihtovanteeksi. Mutterit jääneet tarkistamatta ja Oulaisten reissulla rupes hieman jumputtamaan, ei korjaantunut vaikka löysäsin mutterit, nostin rattaan ilmaan ja yritin keskittää uudelleen, joten vaihtoon menee.
Löytyisikö nuhvimiehiltä 16.9-30" kohtuukuntoisia renkaita paripyöriksi
Eturenkaitten pariksi tulee nuo mitkä on peräkärryllä.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... uhviin.JPG. < vasenpaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vanteet hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu, ehki huomenna nuhvinpunaista pintaan
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... et+(3).JPG <
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... et+(3).JPG <
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vanteet maalattu, lakattu ja asennettu renkaat vanteille. Levikevanteille pitäisi löytää vielä renkaat.
Tänään oli tarkoitus vaihtaa renkaat nuhvin alle,
Muutta nuhvipa ei suostunut starttaamaan. Viime torstaina toimi moitteetomasti, lauantaina kun sammutin kahvittelun ajaksi, eipä jaksanut startata, apuvirralla lähti käyntiin.
Akku latauksissa kaksi vuorokautta, ei jaksa startata. Vaihdoin starttimootorin, oletin että olisi sanonut sopimuksen irti, eipä auttanut kunnostettu starttikaan. Huomenna akun ostoon.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1335.JPG < vasenpaan.
Tänään oli tarkoitus vaihtaa renkaat nuhvin alle,
Muutta nuhvipa ei suostunut starttaamaan. Viime torstaina toimi moitteetomasti, lauantaina kun sammutin kahvittelun ajaksi, eipä jaksanut startata, apuvirralla lähti käyntiin.
Akku latauksissa kaksi vuorokautta, ei jaksa startata. Vaihdoin starttimootorin, oletin että olisi sanonut sopimuksen irti, eipä auttanut kunnostettu starttikaan. Huomenna akun ostoon.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1335.JPG < vasenpaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !