Tälläinen tuli haettua tänään http://kuvablogi.com/nayta/2216550/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alkuperäinen suunnitelma oli että laittaisin tuohon nelivetoon, bedfoordin tilalle, niin olishan se sitten aidompi nuffi, kun olis BMC: kone. Aika näyttää mihin tämä sitten sioitetaan, toisena vaihtoehtona olis tuo 10/60:nen ?
Yksi kohta mietityttää ? elikkä tämä http://kuvablogi.com/nayta/2216552/" onclick="window.open(this.href);return false; mikä tämän pumpun tarkoitus on ? Saakohan tuohon syöttöpumpun alipaineen säätäjää mistään ? Minkähän merkkinen mahtaa pumppu olla ? http://kuvablogi.com/nayta/2216553/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kone pyörii Runko ja kiertokangen laakereista käytettiin molemmista yksi auki ja yllätys yllätys orkkikset laakerit oli molemmissa Näyttäs että kone on ollut jossakin muussa käytössä kuin kuorma-autossa taikka traktorissa ,koska mittaristo näyttäs olevan koneessa kiinni http://kuvablogi.com/nayta/2216559/" onclick="window.open(this.href);return false;
Öljypohja kaipaa myös kunnostusta http://kuvablogi.com/nayta/2216560/" onclick="window.open(this.href);return false; lumitöitä tehdessä oli pukannut pohjan puhki
Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Viimeksi muokannut kari t, 03 Maalis 2014, 18:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kait tuohon vois ilmakompuran rakentaa eli sylinterin paikalla on sulkulevy
jos tuo ruiskutuspumppu muuten toimii niin ei oo mahoton homma
sorvata vaikka umpiraudasta uusi päätykoppa
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
Hei kari, minulta löytyy korjausohjekirja tuohon moottoriin.Tuo näyttäisi olevan 5.1l versio, eli 95mm putkilla.
lisäksi löytyisi pumppukin tuohon. Kunto arvoitus, suht täydellinen.
lisäksi löytyisi pumppukin tuohon. Kunto arvoitus, suht täydellinen.
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Sattuuko Petrillä olemaan tietoja tuosta isommasta koneesta, siis 5,7 litraisesta.PetriH kirjoitti:Hei kari, minulta löytyy korjausohjekirja tuohon moottoriin.Tuo näyttäisi olevan 5.1l versio, eli 95mm putkilla.
lisäksi löytyisi pumppukin tuohon. Kunto arvoitus, suht täydellinen.
Tuli näet hommattua Ahveneltä moinen mylly?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Molemmat kiinnostaa Laita hintatiedot yv:nä, jos raaskit luopua myös tuosta korjausohjekirjasta.
Pumpusta voisit laittaa kuvia, joko tähän osioon taikka sitten sähköpostina.
Pumpusta voisit laittaa kuvia, joko tähän osioon taikka sitten sähköpostina.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Se Karin kyselemä pumppu on alipaine pumppu, joka kehittänyt alipainetta jarrutehostinta varten kuorma-autossa, jossa moottori on alkujaan ollut. Mittaristo on siihen jonkun toimesta liitetty, lienee kuorma-autosta tehty peräkärryt ja moottoria käytetty sen jälkeen paikallismoottorina. Syöttöpumppu on vastaava Simms, kuin vanhoissa Nuffi-traktoreissa, säätäjän kuorikin taitaa olla sama.
Sitä en kyllä ymmärrä, että mistä Petri näkee, että kyseessä on 95mm männillä ja putkilla oleva yksilö???
Sitä en kyllä ymmärrä, että mistä Petri näkee, että kyseessä on 95mm männillä ja putkilla oleva yksilö???
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
Kyllä kapine on ns Exhauster eli alipainepumppu. Tästäkin löytyy korjausoppaasta tietoa.UniversalDM4 kirjoitti:Se Karin kyselemä pumppu on alipaine pumppu, joka kehittänyt alipainetta jarrutehostinta varten kuorma-autossa, jossa moottori on alkujaan ollut. Mittaristo on siihen jonkun toimesta liitetty, lienee kuorma-autosta tehty peräkärryt ja moottoria käytetty sen jälkeen paikallismoottorina.
Tässä karin koneessa on kylläkin C.A.V:in pumppu, koneita toki saanut myös Simms:in pumpulla.UniversalDM4 kirjoitti: Syöttöpumppu on vastaava Simms, kuin vanhoissa Nuffi-traktoreissa, säätäjän kuorikin taitaa olla sama.
5.1 ja 5.7 litraset moottorit eroavat jo ulkoasultaan toisistaan, lohkokin on jo eri. Ja vakionahan 5.1L moottorissa on 95mm putket ja männät, ja 5.7l 100mm putket ja männät. Tässätapauksessa tuskin on huononnettu koneen kestävyttä vaihtamalla ohuempiseinäiset putket.UniversalDM4 kirjoitti: Sitä en kyllä ymmärrä, että mistä Petri näkee, että kyseessä on 95mm männillä ja putkilla oleva yksilö???
5.1L (95mm)
http://kuvablogi.com/nayta/2216550/
5.7L (100mm)
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img423342.jpg
Omaan 5.7l koneeseen on edellisen omistajan aikana vaihdettu 100mm putkien tilalle 95mm, joten minunkin koneeni on periaatteessa 5.1L tällähetkellä.
Ei ole muuta kuin käyttäjän käsikirja 5.7L koneeseen, hakusessa on 5.7L korjausohjekirja muttei ole tullut vielä vastaan.jokke kirjoitti: Sattuuko Petrillä olemaan tietoja tuosta isommasta koneesta, siis 5,7 litraisesta.
Tuli näet hommattua Ahveneltä moinen mylly?
Minulta tosiaan löytyy arpakuntoinen C.A.V:n pumppu,imusarja ja suutinputket kotoa, ja otin muutaman kuvan pumpusta sekä myös korjausoppaasta jossa on mm moottorin tekniset arvot ja jotain myös pumpusta. tiedot TÄSTÄ
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
CAV ja Simms ovat vuodesta 1968 olleet samaa firmaa... Esimerkiksi varaosat myydään nykyään useimmiten nimikkeellä CAV/Simms. Karin pumppu on alkujaan tosiaan totellut CAV-nimeä, katsoin hätäisesti vaan kuvaa, en riittävän tarkasti. Näihin BMC:n kuutosiin on asennettu koosta ja iästä riippumatta sekä rivi, että jakapumppuja, samoin kuin myös jakopää voi olla uudemmissakin koneissa vielä ketjulla. Näin käy varaosakirjasta ilmi.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Oliko "ahvenella" BMC kuutosessa alkuperäinen CAV:n pötköstartti vai oliko joku muu ? käyköhän tuohon jokin muukin startti, esim ulkopuolisella solenoidilla oleva ?
Täällä paikallinen autosähköliikkeen omistaja meinas ,että on vaikeaa löytää sopivaa starttia tuohon kuutoseen.
Täällä paikallinen autosähköliikkeen omistaja meinas ,että on vaikeaa löytää sopivaa starttia tuohon kuutoseen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
nyt pittää muistella kuin must.... että missä olin viimeks ja en muista kumpi tartti siinä oli mutta jokke voes muistoo ja eekös siihen nuhvin tartti kää ihan nuin vuan. sammoo sukkuu se kuitenkkii on
aja millä ajat mutta majorilla loput
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
luulisin ja todennäköisesti juurikin nuhvin startin
käyvän ja niistä vanhempien eli esim. 460. jos on ollu "pötkö", niin
välilaippa(?) vaan irti. uudemmissa nuhveissa ja leukuissa sama
pultiijako mutta vaatii sorvaamista ja palan pois jotta sopii vanhempiin
käyvän ja niistä vanhempien eli esim. 460. jos on ollu "pötkö", niin
välilaippa(?) vaan irti. uudemmissa nuhveissa ja leukuissa sama
pultiijako mutta vaatii sorvaamista ja palan pois jotta sopii vanhempiin
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Vanha startti on "pötkö" ja tyypiltään CA 45 D 12-51. Välipalakin oli paikallaan. Paikallisessa IKH myymälässä tarjottelivat pikku massikan starttia? Onko kellään muistissa mikä tyyppi käy vanhempaan nuhviin?
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
ahven kirjoitti:nyt pittää muistella kuin must.... että missä olin viimeks ja en muista kumpi tartti siinä oli mutta jokke voes muistoo ja eekös siihen nuhvin tartti kää ihan nuin vuan. sammoo sukkuu se kuitenkkii on
Justiin kävin kahlaamassa hangessa konekatokseen ja katoin, että pötköstartti näkyy olevan.
Laittelin tuota Braunia lämmitykseen josko sais käyntiin ja pääsis talven ensimmäisiin lumitöihin
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minä laitoin 5-6 vuotta takaperin tuohon kolmosnuhviin vm. 61:nen, foortin startin, piti vähän soveltaa , rälläköidä kitaa suuremmaksi, että kävi starttikehälle, vähän isommat reiät kiinitykseen ja hyvin on pelannut, pyörittää muuten paljon nopeammin kuin alkuperäinen nuhvin startti.Nike kirjoitti:Vanha startti on "pötkö" ja tyypiltään CA 45 D 12-51. Välipalakin oli paikallaan. Paikallisessa IKH myymälässä tarjottelivat pikku massikan starttia? Onko kellään muistissa mikä tyyppi käy vanhempaan nuhviin?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !