Nyt taas on aikaa rempata hyvillä fiiliksillä nuhvia. Aikomus tänään asentaa uusi termari (tiivistemassa kuivuu jo ), tarkastaa venttiilivälykset, ja raplata jotain pientä.
Kysymys kuuluukin miten kiristetään etupyörän laakerit?
Molemmat renkaat liikkuu sivuittain ylhäältä liikuttelemalla aika lailla. Saakos laakereita uusia, jos vaikka lahjoisi nuhvia uusilla laakereilla
Edit: termari laitettu (oli jotain päälle 70*C termis), lämmöt nousee parimilliä vaille punaisen tieajossa, ja pysyy siinä (välillä laskee, välillä nousee hiukan).
Venttiilin välyksiä hiukan katselin ja tuntui tikissään olevan. Oudosti muuten on vielä sitä kosteutta siellä venakopassa.
Mistä saisi sen erikoisennäköisen tiivisteen siihen öljyputkelle joka tulee konepellistä läpi?
Myös öljypohja vuotaa öljyä lattialle. Mitä materiaalia se on, millä siis hitsata?
Ajelin tänään nuhvilla tietä pitkin (kyläajoa) pari tuntia. ihmiset morjestelivat aika paljon, jopa virkavaltakin
Ei sitä juhannuksenakaan nuhvia jätetä...
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
Minä pistin siihen öljyputken kiinnitykseen tiivistemassaa kyllähän tuo sillä lopetti vuotamisen.... Taitaapa olla kyllä tuossa minun nuhvissa jo kaikki muu paitsi kannentiiviste tiivistety tiiviste massalla...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Aijai... nyt onkin sitten jo pahempi paikka etsiä hitsaajaa...ESM kirjoitti:Öljypohja on alumiinivalua.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Kyllähän nyt juhannuksena pitää unohtaa rattorihommat ja heittäytyä täysin tuulen vietäväksi
Meillä oli nuhvissa joskus pikkunen pistohaava öljypohjassa... nyt on ollu jo useamman vuoden kemiallisella metallilla paikattuna ja onhan tuo kestänyt
Meillä oli nuhvissa joskus pikkunen pistohaava öljypohjassa... nyt on ollu jo useamman vuoden kemiallisella metallilla paikattuna ja onhan tuo kestänyt
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 73
- Liittynyt: 15 Huhti 2007, 13:12
- Konekalustoani: Leyland 270K -73, MF25 -63, Ferguson TED -53 ......
- Paikkakunta: Pohjois-Satakunta
Juu tuli tosta mieleen, itsekin paikkasin harmaafergun pohjan "plastig paddingillä" ja hyvin on pitänyt.
Poistoproppu osui metsässä kiveen ja repesi aika pahasti, pääsin kuitenkin kotiin asti öljyvuotoa tarkkaillen. Rakensin siihen öljypohjan suojaksi samalla "panssarilevyn" ettei heti rikkuis ....... no fergu on jo ollut eläkkeellä katon alla yli 10 v.
Poistoproppu osui metsässä kiveen ja repesi aika pahasti, pääsin kuitenkin kotiin asti öljyvuotoa tarkkaillen. Rakensin siihen öljypohjan suojaksi samalla "panssarilevyn" ettei heti rikkuis ....... no fergu on jo ollut eläkkeellä katon alla yli 10 v.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Etupyörän "laakerivika" muuttuikin astetta vaikeammaksi. Kun nostin toisen renkaan ilmaan (missä vähemmän klappia) huomasin, että se klappi ei tulekaan laakerista vaan olka-akselista. En nyt ole taaskaan nuhvin lähettyvillä, mutta onko siihen helppoa korjausmahdollisuutta?
Olikos siellä laakerit, puslat vai?
Välystä on niin pysty (varmaan rikkoja väliin) kuin myös sivusuunnassa kaikkiin ilmansuuntiin.
Toisella puolen ongelma on nimenomaan laakerissa. Onhan tuolla ne akselin puolikkaat, tosin kaiken romun alla. Toisessa navat ja kaikki, toisessa vain se akselin puolikas (reikärauta). Muistaisi vain kumman puoleinen
Olikos siellä laakerit, puslat vai?
Välystä on niin pysty (varmaan rikkoja väliin) kuin myös sivusuunnassa kaikkiin ilmansuuntiin.
Toisella puolen ongelma on nimenomaan laakerissa. Onhan tuolla ne akselin puolikkaat, tosin kaiken romun alla. Toisessa navat ja kaikki, toisessa vain se akselin puolikas (reikärauta). Muistaisi vain kumman puoleinen
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.