Tietysti Ursuksessa, oletko nähnyt joskus Ursuksessa molemmat hytin ovet yhtä aikaa kiinni ajossa?
http://www.youtube.com/watch?v=S7EvOERg ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=tSMZHjl1E3g
http://www.youtube.com/watch?v=uHPKZb0O ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=PopxrguZ ... re=related
http://www.youtube.com/user/Bartex005#p ... vlKueqMmAs
Taitaa äänet jakautua mukavasti korville ovi auki
Missä traktorissa lämmin hytti?
Valvoja: automies560
Minä pidin niitä kiinni kun ajoin ursuksella, paitsi tietysti kesällä. Oli siinä vehkeessä vain sellainen lämmityslaite, että oksat pois. Talvella ajoin kerran 25km siirtoajoa ja vielä seuraavalla viikollakin paleli. Varmaan enemmän saa talvella lämpöä hyttiin ajamalla ovi auki, tuleehan sieltä sentään "lämmintä" ilmaa moottorista. Se minun ursus oli muuten Finn-malli ja siinä oli tehokkaampi lämmityslaite.
Ovia voi siis pitää auki talvellakin, hytti kun ei voi muuttua yhtään kylmemmäksi.
Ovia voi siis pitää auki talvellakin, hytti kun ei voi muuttua yhtään kylmemmäksi.
Onpa outoa! Meilläpäin yhdellä isännällä on montakin Ursusta ihan aktiivikäytössä edelleen ja ikänä ei ole kylmäksi valittanut yhtäkään niistä! Kaiken kukkuraksi kaveri on ihan pienestä asti ollut erittäin viluloinen ja hyvin sanavalmis kaveri ja hyvin vaikeaa uskoa, että olisi ollut kertomatta vuosien varrella Urkkiensa kylmistä hyteistä! Kaveri ei myöskään ole mikään itälaitefriikki (MB:t siviiliajokkeina ym.) jotta niitä pitäisi kehua, vaan ihan järkisyistä Urkit työkoneina. Lieneeköhän Ursuksien lämmppäreissä mahdollisesti koviakin yksilöeroja, vähän tuntuisi kyllä siltäkin?Velu kirjoitti:Minä pidin niitä kiinni kun ajoin ursuksella, paitsi tietysti kesällä. Oli siinä vehkeessä vain sellainen lämmityslaite, että oksat pois. Talvella ajoin kerran 25km siirtoajoa ja vielä seuraavalla viikollakin paleli. Varmaan enemmän saa talvella lämpöä hyttiin ajamalla ovi auki, tuleehan sieltä sentään "lämmintä" ilmaa moottorista. Se minun ursus oli muuten Finn-malli ja siinä oli tehokkaampi lämmityslaite.
Ovia voi siis pitää auki talvellakin, hytti kun ei voi muuttua yhtään kylmemmäksi.
Siitäpä on paha sanoa. Tuosta omasta tuli lämmityslaitteesta vain haaleaa ilmaa ja hytti oli sen mukaisesti kylmä. Täälläpäin ovat viritelleet lämmityslaitteen tuloletkun kiertämään rautaputkessa pakosarjan päältä. Siten saa hyttiin lisää lämpöä. Olihan se minun yksilö jo 20 vuotta vanha, joten ei varmasti ollut enää uutta vastaava. Kauhea peli se kyllä oli, oikea hirvitys ja kankea kuin mikä, silti sellaista tekisi mieli taloon. Olisi sillä niin mukava käydä välillä sorakuorma hakemassa vaaran päälle.
Valmetin hytti on sitä vastoin ihan lämmin, vaikka ilmanvaihto ei mikään tehokas olekaan. Lämpeneekin melko äkkiä. Paras kaikista on kuitenkin ollut 895 Case. Siihen tuli lämmintä ja ilmanvaihtokin oli sitä luokkaa, että tukka pölisi. Sen verran hyvä kenno siinä oli, että tarkeni vielä kolmen kympin pakkasilla ajella ilman takkia, eikä lämmitys ollut edes täysillä.
Se lämpimyys on niin suhteellista. En minäkään ole valittanut 361:n olevan kylmä traktori talvella.
Valmetin hytti on sitä vastoin ihan lämmin, vaikka ilmanvaihto ei mikään tehokas olekaan. Lämpeneekin melko äkkiä. Paras kaikista on kuitenkin ollut 895 Case. Siihen tuli lämmintä ja ilmanvaihtokin oli sitä luokkaa, että tukka pölisi. Sen verran hyvä kenno siinä oli, että tarkeni vielä kolmen kympin pakkasilla ajella ilman takkia, eikä lämmitys ollut edes täysillä.
Se lämpimyys on niin suhteellista. En minäkään ole valittanut 361:n olevan kylmä traktori talvella.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
muistelen joskus maininneen että laetetaan kiertoves pumppu niin johan alakaa tulla lämmintä vanahempaanni vehkeeseen
aja millä ajat mutta majorilla loput
Kiertovesipumppuja on pari kappaletta laatikossa, pitänee kokeilla. Sitten siihen suureen uutiseen. Tänään saapui pihaan tämän näköinen kone.
Nyt pääsee tekemään lämmityslaitetestiä. Toin tuon ajamalla kotiin. Matka meni oikein rattoisasti, jos ei lasketa katkennutta tulettajan hihnaa ja polttoaineen loppumista. Ehjänä sen kuitenkin pihaan ajoin.
Tulomatkalla lämmityslaite toimi kuten yleensäkin. Kylmä oli ja lasit huurussa. Lämmityslaitteen suuttimista tuleva ilma oli kuin tupakkamiehen henkäys - heikko, haiseva ja haalea. Hytin suursiivouksen yhteydessä tuli sitten mieleen, että jos täällä hytissä on sentin kerros turvepölyä, niin on sitä varmaan lämmityslaitteessakin. Avasin katossa olevan luukun ja olihan siellä. Kenno oli täysin tukossa ja kanavissa oikein kunnon kerros pölyä. Kun puhaltelin pölyt pois ja kennon puhtaaksi alkoi ilmakin kiertää. Tuntuu ursuksen lämmityslaitteesta ainakin ilmaa tulevan. Saattaa se sittenkin olla tehokas.
Jos oli kenno tukossa, niin oli nestekiertokin pielessä. Väärinpäinhän se neste siellä kiersi tai ainakin yritti kiertää. Ainakin tällä koneella ajaneet ovat kyllä saaneet aika heikon kuvan lämmityslaitteen tehosta. Ensi talvena se sitten nähdään, onko ursus lämmin traktori.
Nyt pääsee tekemään lämmityslaitetestiä. Toin tuon ajamalla kotiin. Matka meni oikein rattoisasti, jos ei lasketa katkennutta tulettajan hihnaa ja polttoaineen loppumista. Ehjänä sen kuitenkin pihaan ajoin.
Tulomatkalla lämmityslaite toimi kuten yleensäkin. Kylmä oli ja lasit huurussa. Lämmityslaitteen suuttimista tuleva ilma oli kuin tupakkamiehen henkäys - heikko, haiseva ja haalea. Hytin suursiivouksen yhteydessä tuli sitten mieleen, että jos täällä hytissä on sentin kerros turvepölyä, niin on sitä varmaan lämmityslaitteessakin. Avasin katossa olevan luukun ja olihan siellä. Kenno oli täysin tukossa ja kanavissa oikein kunnon kerros pölyä. Kun puhaltelin pölyt pois ja kennon puhtaaksi alkoi ilmakin kiertää. Tuntuu ursuksen lämmityslaitteesta ainakin ilmaa tulevan. Saattaa se sittenkin olla tehokas.
Jos oli kenno tukossa, niin oli nestekiertokin pielessä. Väärinpäinhän se neste siellä kiersi tai ainakin yritti kiertää. Ainakin tällä koneella ajaneet ovat kyllä saaneet aika heikon kuvan lämmityslaitteen tehosta. Ensi talvena se sitten nähdään, onko ursus lämmin traktori.
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
mitehä se urkin termostaatti, jos suolla eli muissa kovissa töissä ollu nii varmaa tehty reikä ettei keittäis, näin ainaki setkassa
Näyttää se tuohon 70 asteen kieppeille lämpenevän, eli ei ihan täydessä iskussa ole. Kyllä se on nyt kuitenkin todettava, että Ursus on lämmin traktori. Vaikka moottori ei ihan täyteen lämpöön pääsekään, niin kuuma tulee hytissä, eikä ole lasit huurussa. Lämmityslaite on siis oikein hyvä.
Jos tuota vähän parantaisi, niin istuimen alle voisi laittaa pikkukennon ja puhaltimen. Jaloille asti ei lämpö kuitenkaan riitä, vaikka tehoa tuntuukin olevan. Lisälämppörirojekti on kenties ensi talven hommia.
Jos tuota vähän parantaisi, niin istuimen alle voisi laittaa pikkukennon ja puhaltimen. Jaloille asti ei lämpö kuitenkaan riitä, vaikka tehoa tuntuukin olevan. Lisälämppörirojekti on kenties ensi talven hommia.
- ValmetmkII
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 38
- Liittynyt: 08 Kesä 2007, 10:00
- Paikkakunta: Loimaa
Meillä oli joskus 4.30 Deuz-Fahr ja siinä oli tosi lämmin ja muutenkin mukava hytti
Wärtsilöitä
Tammisilta
Wicon
Äes, kylvin, viskuri, raktori
Tammisilta
Wicon
Äes, kylvin, viskuri, raktori