Ja onko tuossa ollut kertoja kiinni? Pohjassa myös joku lisäsovite?
Valmistenumerosta arvelin vaihteiston valetun lokakuussa -59.
Isommat versiot:
http://picasaweb.google.com/Lepan.Kuvat ... tery?pli=1#
Valvoja: automies560
Ihan samoja ajatuksia minullakin kuin edellä, on ilmeisesti vaihdettu kotimaista tekoa vetoakselit.nuffiman kirjoitti:joo kyllä näyttäs että on kaivinkoneesta toi perä. todennäköisesti tohon kannattimeen on tullut kaivurista se "pitkä pultti"
Tehdasasenteinen kertoja oli alentava.... Siis malleista 10/42 ja 10/60 lähtienhän se oli kaikissaWarpu kirjoitti:tuli lahdessa classic motor showssa tavattua kaveri joka kertoi
että kertojasta on ollut myös alentava malli jota on viety ruotsiin
kaivurikäytössä alennusvaihteesta olisi tietysti hyötyä
toisaalta oishan se ylentävä kertoja kätevä siirtoajossa
Warpu tarkoittaa että kun meillä on kylmäkoskilainen ylentävä niin ruotsissa oli vastaava mutta alentava.UniversalDM4 kirjoitti:Tehdasasenteinen kertoja oli alentava.... Siis malleista 10/42 ja 10/60 lähtienhän se oli kaikissaWarpu kirjoitti:tuli lahdessa classic motor showssa tavattua kaveri joka kertoi
että kertojasta on ollut myös alentava malli jota on viety ruotsiin
kaivurikäytössä alennusvaihteesta olisi tietysti hyötyä
toisaalta oishan se ylentävä kertoja kätevä siirtoajossaVai ymmärsinkö minä nyt jotain väärin? Minä en olisi kovin vakuuttunut, että ekan kuvan kiinnikkeet liittyisivät kaivuriin. Ovat mielestäni aivan liian hepposet sellaiseen. Ja ne ns.pitkät pultit, lähtevät yleensä kaivulaitteen yläosasta traktorin etuakselia kohden, ainakin Vammas ja Lännen valmistamissa kaivureissa, joita minulla on ollut. Tosin onhan kaivureita ollut valtavasti eri merkkisiä ja mallisia, että en väitä etteikö olisi kaivurista.