Etuakseliston korjailua
Valvoja: automies560
Non niin.Tänään tuli aloitettua etuakseliston purku ja kerkesin purkaa ohjausvivuston puoleisen olkavarren osiin.Sen verta oli Pronssiholkeissa väljyyttä, että päätin laittaa uudet, kun ovat olleet jo vartomassa asennusta.
Toisen puolen välykset tuntuu niin pieniltä, etten taida turhaa sinne vaihtaa uusia.
Etukehto täytyy myöskin irroittaa ja tapittaa uudestaan tiukaksi.Siinä on välystä aivan liian paljon.
Tämmöstä projektia pukkaa!
Toisen puolen välykset tuntuu niin pieniltä, etten taida turhaa sinne vaihtaa uusia.
Etukehto täytyy myöskin irroittaa ja tapittaa uudestaan tiukaksi.Siinä on välystä aivan liian paljon.
Tämmöstä projektia pukkaa!
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
mulla tuli kaksi etuakselin puolikasta mukaan nuffiin. Siis se reikiä täynnä oleva osa. Toisessa napakin, toisessa pelkkä "reikäpuomi"
Mitähän niille tehdä? säilön varmaan ensialkuun
Mitähän niille tehdä? säilön varmaan ensialkuun
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
ei tainnut olla tarkastan huomenna
No arvaappa, oliko kempin liimalla varmistettu. Jo vain ja hyvin on pysynyt.Kyllä siitä vielä hyvän tällin saapi ei sen puoleen, vaan arvelin jos jollain hyväkuntoisia moisia nurkissa pyöriskelisi..........
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kysäiseppäs joiltakin Kepön nuffi myyjiltä. Yhdellä tuntui olevan vaikka mitä osaa, ja edullisesti.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
ei ollut kuin se vasemmanpuoleinen
Kalvaimia on kahdenlaisia kiinteitä ja säätökalvaimia.Nuffin olkatappiin on aikoinaan ollut kiinteä kalvain joka kalvaa ja linjaa molemmat helat.Säätökalvaimia löytyy sorvareilta mutta linjaus on hiukka vaikeaa.Kannattaa soitella K-huoltoihin ja kysellä jos jollekin olisi kalvain jäänyt nurkkiin lojumaan.
3DL -60,4DM-61
Saatpa kuulostamaan homman monimutkaiselta!Eihän noissa heloissa sitä pronssipintaakaan paljon ole.Seinämän kokonaispaksuus digitönärillä mitattuna 1,62mm.Siitäkin paksuudesta melkoinen osuus ulkoista rautavaippaa.
Miten noita voi edes linjata kovin kieroon, kun tulevat putken sisään?
Miten noita voi edes linjata kovin kieroon, kun tulevat putken sisään?
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Asiaa on vaikea selittää yksinkertaisesti.Alkuperäisellä kalvaimella työ on helppo,ei tarvi kuin voimaa kääntämiseen.Säätökalvaimen käyttö taas on oma lajinsa.Poistettava ainemäärä ei ole iso,mutta olkatappi ei muuten sovi paikalleen.
3DL -60,4DM-61