Projekti Nuffi hymas
Valvoja: automies560
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1549
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Tuohan näyttää enempi näyttelykoneelta kuin työkalulta Tuntuu vaan siltä että kun on kierrellyt vanhojen koneiden osastoilla, niin ne eivät ole uutenakaan olleet noin hyvässä maalissa kuin nyt. Eli ihmisillä on nykyään enempi aikaa ja rahaa asua noiden kanssa kuin ennen
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 114
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
nyt ois lokasuojat tehtynä ja maalattuna....
ja penkki mekanismi ois jotakuinki kehillään...
tuossa ajo asennossa...
ja nyt ylös nostettuna ja pyöräytys niin kaivuu puoli..
ja penkki mekanismi ois jotakuinki kehillään...
tuossa ajo asennossa...
ja nyt ylös nostettuna ja pyöräytys niin kaivuu puoli..
Nuffield 460/Hymas Vm-64
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Hieno ja hyvä oivallus tuossa penkin korkeuden säädössä
Täytyy varmaan joskus kokeilla tuota omaankin ( jos ei ole mallisuojattu )
Täytyy varmaan joskus kokeilla tuota omaankin ( jos ei ole mallisuojattu )
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 114
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
joo syksyllä se pääsi jo "tosi toimiin" ku kaivettii liiterin pohjia. ja muutenki kampe alakaa oleen valmis..tai jos nyt tuommonen koskaan täysin valmis on. tuosa muutama kuva ja hauskaa oli...........
Ja kärryn laidatki pysy suht kasasa....
Ja kärryn laidatki pysy suht kasasa....
Nuffield 460/Hymas Vm-64
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Näitä kuvia pitäsi saada kyllä meidän omaan galleriaan!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Voin sen tehdä, oliko tämä lupa siirtää kuvasarjakopio nuhvi.net galleriaan?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minäkin yritin laittaa kuvia tuonne galleriaan, muuta ei tainnut onnistua, kun on jo viikonpäivät kulunut yrityksestä, eikä näy vieläkään, vai eikö ylläpitäjä ole vielä hyväksynyt
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei ole karin kuvat galleriaan asti tulleet.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
On se sitten jämerän näköinen Kaivuri!
Sitten asiaan, minne menee tuosta käännönvaimenin sylintereistä ne letkut, siis ilmeisesti sinulla toimii ne sylinterit?
Omassa värkissä ne sylinterit on hajonneet jossain vaiheessa, ja sylintereihin on sitten vain isketty sopivan kokoiset halot reikiin, ja sitten sitä vasten ne puomin vasta"napit" ottaa kiinni käännettäessä ääriasentoon...
Koetin kirjasta katsoa tuon kaivurin letkukaaviota, mutta eipä siitä mitään selvää saanut.
Sitten asiaan, minne menee tuosta käännönvaimenin sylintereistä ne letkut, siis ilmeisesti sinulla toimii ne sylinterit?
Omassa värkissä ne sylinterit on hajonneet jossain vaiheessa, ja sylintereihin on sitten vain isketty sopivan kokoiset halot reikiin, ja sitten sitä vasten ne puomin vasta"napit" ottaa kiinni käännettäessä ääriasentoon...
Koetin kirjasta katsoa tuon kaivurin letkukaaviota, mutta eipä siitä mitään selvää saanut.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1549
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Mitähän kääntövaimentimen sylintereitä tarkoitat? Nuo kuvassa näkyvät letkut taitavat olla kääntösylinterien letkuja. Puomin vastanapit pökkäävät ainakin minulla tuossa omassa Hymaksessa paksuihin kumityynyihin
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Jaa täällä on enemmänkin näitä Hymaksia, hieno hommaautomies560 kirjoitti:Mitähän kääntövaimentimen sylintereitä tarkoitat? Nuo kuvassa näkyvät letkut taitavat olla kääntösylinterien letkuja. Puomin vastanapit pökkäävät ainakin minulla tuossa omassa Hymaksessa paksuihin kumityynyihin
Lainaan törkeästi V602T kuvaa ja vielä luvatta
Tuossa kääntönivelen alareunassa ja suoraan kääntösylinterin alla näkyy tuo tappi, joka tuossa kylläkin sisällä,-siinä on se käännönvaimennin sylinteri/iskunvaimennin.
Tuon letkutukset kun ei selviä noista hymaksen kirjoista.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.