10/42 vm.66. Universal Three vm. 61
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nyt joutui 10/42:nen tosi töihin.
61:nenkolmonen sanoi yhteistyösopimuksen irti viime torstaina. Tutkiskelin lämmityslaiteen nesteitten kiertoa, jostain syystä ei kenno lämmenyt. No löytyihän syykin. letku oli liian tiukalla mutkalla. Laitoin uuden letkun, rupeshan nesteet ainakin vähäksi aikaa kiertämään.
Muutaman minuutin päästä rupes koneesta kuulumaan ihmeelistä, voimakstaakin räminää, rupes ilmanputsaristakin kuulumaan sellaista tupsutusta kuin olis ventiili palanut. Kuuntelin aikansa, yritin paikalistaa kohdetta. Kokeilin otaako kierroksia, ei reakoinut kaasuun mitenkään. Kiirellä takakuormaaja pois perästä, nuhvi parkiin odotelemaan lisätutkimisia.
10/42:seen norjalaiset tryggin ketjut asensin tänään paikoilleen, lopui oletettavasti liukastelu.
Aika mielenkiintosen asennuskaverin sai autotalliin.
61:nenkolmonen sanoi yhteistyösopimuksen irti viime torstaina. Tutkiskelin lämmityslaiteen nesteitten kiertoa, jostain syystä ei kenno lämmenyt. No löytyihän syykin. letku oli liian tiukalla mutkalla. Laitoin uuden letkun, rupeshan nesteet ainakin vähäksi aikaa kiertämään.
Muutaman minuutin päästä rupes koneesta kuulumaan ihmeelistä, voimakstaakin räminää, rupes ilmanputsaristakin kuulumaan sellaista tupsutusta kuin olis ventiili palanut. Kuuntelin aikansa, yritin paikalistaa kohdetta. Kokeilin otaako kierroksia, ei reakoinut kaasuun mitenkään. Kiirellä takakuormaaja pois perästä, nuhvi parkiin odotelemaan lisätutkimisia.
10/42:seen norjalaiset tryggin ketjut asensin tänään paikoilleen, lopui oletettavasti liukastelu.
Aika mielenkiintosen asennuskaverin sai autotalliin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Toivottavasti ei ole iso vika
Onko tuo fasaaninaaras??
Meillä päinkin muutama taas näkyny viime vuosina, jossain päästetty häkistä metsästettäväksi
Onko tuo fasaaninaaras??
Meillä päinkin muutama taas näkyny viime vuosina, jossain päästetty häkistä metsästettäväksi
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Rättikoppia asentamassa 10/42:seen, varmaan joku muistaa kummalle puolen tankinkorkkia tuli kopin etupuolen kannatin remmi Kuvagalleriassa muistaakseni oli kuviakin, mutta eipä näytä galleriakaan pelaavan.
On niin vi...mainen ajella kun räntää sataa suoraan silmälaseille, jos lasit otaa pois niin suoraan silmille.
Olen kokeillut sitä entivanhaa mootoripyörä / mopo käytössä olutta törppöä naaman eteen, sekään ei auta räntä / vesisatessa, pakkaskelillä oiva varuste.
On niin vi...mainen ajella kun räntää sataa suoraan silmälaseille, jos lasit otaa pois niin suoraan silmille.
Olen kokeillut sitä entivanhaa mootoripyörä / mopo käytössä olutta törppöä naaman eteen, sekään ei auta räntä / vesisatessa, pakkaskelillä oiva varuste.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Son hyvä kun varalla kone jos yksi hajoo..
Miten tuommoiseen rättikoppiin on punnattu kyytiin, joutuuko kulkemaan nostolaitteiden kautta
Oli ajatuksissa tuosta perintö fordista ottaa alkuperäinen fieco pois joskus, mutta nyt kun ajeli sillä ennen joulua niissä lumipyryissä niin taidan laittaa takalasinkin sekä kumia kiinnityskorvaikkeisiin.
Fordissa mallia 3000 on todella ärsyttävä resonointiominaisuus jossain noin 1800 kierroksen kohdalla joka tuntuu istuimessakin. Perkinsseissä ja bmc koneissa ei ole tullut vastaan.
Miten tuommoiseen rättikoppiin on punnattu kyytiin, joutuuko kulkemaan nostolaitteiden kautta
Oli ajatuksissa tuosta perintö fordista ottaa alkuperäinen fieco pois joskus, mutta nyt kun ajeli sillä ennen joulua niissä lumipyryissä niin taidan laittaa takalasinkin sekä kumia kiinnityskorvaikkeisiin.
Fordissa mallia 3000 on todella ärsyttävä resonointiominaisuus jossain noin 1800 kierroksen kohdalla joka tuntuu istuimessakin. Perkinsseissä ja bmc koneissa ei ole tullut vastaan.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
58:si kolmonen olis ollut yhtenä vaihtoehtona, 10/42:nen sentakia kun tässä nostolaite toimii ilman että ulosottoakseli pyörii.
3/45:sessahan olis koppikin paikoilaan, mutta etuakselilla sen verran välystä ettei viitsi talvikeleillä tielle lähteä ajelemaan.
Mursketta levitän bögballe 325 apulannan kylvinkoneella, joten kätevämpi käsitellä ko. konetta tällä.
Mitenkö punnatu kyytiin, no otin käsiini ja nosti sivulta kyytiin, tuon laudan ja pahvin laitoin sitä varten ettei maalit naarmutu
Takakauttahan tuonne nyt joutuu kapuamaan kyytiin, onistuuhan se näin nuorelta mieheltä
Tuossa pähkäilin mielessäni, että laitanpa tuon etumaisen kannatinremmin tankinkorkin takapuolelle.
3/45:sessahan olis koppikin paikoilaan, mutta etuakselilla sen verran välystä ettei viitsi talvikeleillä tielle lähteä ajelemaan.
Mursketta levitän bögballe 325 apulannan kylvinkoneella, joten kätevämpi käsitellä ko. konetta tällä.
Mitenkö punnatu kyytiin, no otin käsiini ja nosti sivulta kyytiin, tuon laudan ja pahvin laitoin sitä varten ettei maalit naarmutu
Takakauttahan tuonne nyt joutuu kapuamaan kyytiin, onistuuhan se näin nuorelta mieheltä
Tuossa pähkäilin mielessäni, että laitanpa tuon etumaisen kannatinremmin tankinkorkin takapuolelle.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Onhan se korkki sateelta suojassa rätin takana. Jos vaikka sattuu vuotamaan ......
Käyttötuntimäärät talviaikaan on näillä kuitenkin sellaisia, että tankillisella pörrää pitkään .....
Käyttötuntimäärät talviaikaan on näillä kuitenkin sellaisia, että tankillisella pörrää pitkään .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
23.12 otin 10/42:sen ajoon, tunnit 10 h, vähäiseksi jää tätämenoa tunnit talvisaikaanjusape kirjoitti:Onhan se korkki sateelta suojassa rätin takana. Jos vaikka sattuu vuotamaan ......
Käyttötuntimäärät talviaikaan on näillä kuitenkin sellaisia, että tankillisella pörrää pitkään .....
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nyt on rättikoppi asenettu. Tulevana kesänä pitää rätit laittaa uusiksi ja runko osat maalata nuhvin väreihin.
Toinen mahdolisuus : Laitaa tämä alkuperäiskuntoinen rättikoppi 58 alkuperäiskuntoiseen nuhviin ja entisöidä uusiksi tuon 61:sen nuhviin vuonna 1973 hankittu rättikoppi tähän 10/42:seen
Helmarätit jäi vielä sitomatta, sidotaan huomenna.
Tällä kuitenkin menään tämä talvi.
Toinen mahdolisuus : Laitaa tämä alkuperäiskuntoinen rättikoppi 58 alkuperäiskuntoiseen nuhviin ja entisöidä uusiksi tuon 61:sen nuhviin vuonna 1973 hankittu rättikoppi tähän 10/42:seen
Helmarätit jäi vielä sitomatta, sidotaan huomenna.
Tällä kuitenkin menään tämä talvi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Miten minusta tuo rättäri näyttäisi siltä ettei se imagollisesti sovi -58 NUFFIIN meillä ainakin oli erinäköinen rättäri -58 three nuffissa. Voi olla, että on ollut eri valmistajilla erinäköisiä suojia. Enkä nyt ala vänkäämään. Ikävä kyllä ei taida löytyä kuvää meillä olleesta rättäristä.
Ja Hyvää tulevaa vuotta Karille.
Ja Hyvää tulevaa vuotta Karille.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
On noita rättisuojien tekijöitä varmaan ollut useampiakin, ihan liki nyrkkipajoista alkaen....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kuten jusape sanoi
Näin on mm. noi 15 cm pitemällä peltisellä katolla olevia muistan oleen, näin kertoi myös kaverini jonka ostoilmoituksen jätin eilen osto / myyntipalstallejusape kirjoitti:On noita rättisuojien tekijöitä varmaan ollut useampiakin, ihan liki nyrkkipajoista alkaen....
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Rättihytin vamistajia on ainakin 2 Närvä ja oliko toinen Junkkari merkkinen. Malleja ainakin 3, ilman suoraa kattoosaa, n15cm ja n50cm katto-osalla. Myös sivuovellisesta mallista joku kertoi, ilmeisesti aika harvinainen. Itselläkin kaksi hyttiä johon pitäisi löytää alkuperäisen näköistä punaista kerniä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Soitelin kaverille, hän kertoi että raahenseudulla muutama mies teetätänyt tuolla rättihytin rättejä. Pitää soitella huomenna onko heilla valmiit mallit olemassa, vai pitääkö viedä mallit mukana, kuten kaveri muisteli.akseli kirjoitti:Rättihytin vamistajia on ainakin 2 Närvä ja oliko toinen Junkkari merkkinen. Malleja ainakin 3, ilman suoraa kattoosaa, n15cm ja n50cm katto-osalla. Myös sivuovellisesta mallista joku kertoi, ilmeisesti aika harvinainen. Itselläkin kaksi hyttiä johon pitäisi löytää alkuperäisen näköistä punaista kerniä.
http://www.mt-peite.fi/yhteystiedot.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eivät ole enään vuosiin tehneet rättikopin rättejä, eikä ole malleja varastossa.kari t kirjoitti:Soitelin kaverille, hän kertoi että raahenseudulla muutama mies teetätänyt tuolla rättihytin rättejä. Pitää soitella huomenna onko heilla valmiit mallit olemassa, vai pitääkö viedä mallit mukana, kuten kaveri muisteli.akseli kirjoitti:Rättihytin vamistajia on ainakin 2 Närvä ja oliko toinen Junkkari merkkinen. Malleja ainakin 3, ilman suoraa kattoosaa, n15cm ja n50cm katto-osalla. Myös sivuovellisesta mallista joku kertoi, ilmeisesti aika harvinainen. Itselläkin kaksi hyttiä johon pitäisi löytää alkuperäisen näköistä punaista kerniä.
http://www.mt-peite.fi/yhteystiedot.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ressukangasta ja keinonahkaa löytyy varastosta, näitä ovat traktorimiehet ostaneet tuolta ja ommeleet kuulemma itse. Ompelu onnistuu ihan kotikoneillakin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jatkanpa tähän tuon 61:sen threen koneen ongelmista. Kuvissa on kommenteja esille tuleista ondelmista, mtta lyhyt kertaus tapahtumista.
Kone taliin, ja eikun purkamaan, ventiilikoneiston iroituksen yhteydessä huomasin että kaikki kolme pakoventiilin nostotenkoa oli vääntynyt, tästä varmaa kuului aieminkin mainittu räminä. Kansi pöydälle, kanessa ei mitään normaalista poikeavaa. sen siaan männä olivat saaneet vähän päähänsä venttileistä.
Pisti mietimään mistä moinen johtuu, ensimmäiseksi tuli mielen että ajoitus on jostain syystä muutunut. Jakopään kun aukaisin niin heti huomasin että nokka-akselin rataan kiristyspultit aivan vasemassa äärilaidassa, sama ongelma oli myös ruiskupumpun koplinkilla. Pyörittelin kampiakselin pääsä olevasta mutterista ajoitusmerkkejä kohdaleen, ruiskupumpun, nokka-alselin merkit meni kohdaleen, mutta kampiakselin merkkejä en saanut kohdaleen vaikka olis viikon pyörittänyt, olettaisin että ketju oli jostain syystä hypännyt muutaman hampaan yli, mikä tuon on sitten aiheutanut on minulle täysin hepreaa.
Tässä koneesahan oli edelisen remontin jäljiltä pienoista öljynpaineitten häviämis ondelmaa, lämpimällä konella paineet meni nolaan. Noin kaksi ja puoli vuotta sitten vaihdoin sylinteriputket, tein seuraavan mokan: Uusin kiertokangen laakerit, runkolaakeri näytti hyviltä joten jätin vanhat runkolaakerit, tästä varmaan johtui öljynpaineitten häviäminen lämpimällä koneella. Toista kertaa en tuota virhettä tee.
Kampiakseli koneistamolle tarkenpaan syyniin, selvitiin kiiloituksella. Toisenkin kolmosen akselin vein mitatavaksi, koska omien mittauksien tulos näytti että olis stantarttikoossa oleva kaulat, no, samaan tulokseen päätyi koneistajakin, jätetään tämä stantartikoossa oleva akseli varalle.
Hahton Maurin kautta tilasin uudet laakerit.
Laakereita odotellessa herkistelin saman koneen mistä oli tuo hiomaton kampiakselikin, ruiskutuspumpun. Pikkaisen oli siirtotangossa jäykyytä, vd 40:stä tangon molempiin päihin, rupes pelitämään. Olettaisin että tämä pumppu on paremassa kunossa mitä tuo mikä on tuossa konessa paikoilaan. Viimekesänä ostin Kempeleestä 3/42.sen mootorin osina, siinä oli myös alipainetehosteinen ruiskupumppu, joten noitakin on sitten varalta.
Tänään puhdistin / pesin / mittailin myös öljypumpun, alkuperäinen öljypumppu ihan hyvässä kunossa.
Tuon 3/42:sen rompeitten mukana oli myös öljypumppu, ihan mielenkiinosta tein samat toiminpiteet tähänkin. Ei ole mikään ihme kun tuosta koneesta oli tullut kiertokanki kyljestä ulos, öljypumpussa oli raudanmoskaa sisällä niin paljon ettei käsin pyörinyt muualta kuin ulkokehältä, mittailin tämänkin, mutta tämä joutaa metallinkeräykseen, ainostaan paineenalenusventiilin tuosta voi jätää varalle, oli näemmä vähän jämeränpää tekoa mitä minulla muut ovat.
Suutimet tuli myös tarkastettua tänään, kolmospytyn suuti ruiskutti aluksi vain kolmestä reijästä, muutama äkkipumppaus niin aukes neljäskin reikä. Avautumispaineet noin 175 atm.
Muutama kuva:
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/NFFIELD+U ... G_1518.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Kone taliin, ja eikun purkamaan, ventiilikoneiston iroituksen yhteydessä huomasin että kaikki kolme pakoventiilin nostotenkoa oli vääntynyt, tästä varmaa kuului aieminkin mainittu räminä. Kansi pöydälle, kanessa ei mitään normaalista poikeavaa. sen siaan männä olivat saaneet vähän päähänsä venttileistä.
Pisti mietimään mistä moinen johtuu, ensimmäiseksi tuli mielen että ajoitus on jostain syystä muutunut. Jakopään kun aukaisin niin heti huomasin että nokka-akselin rataan kiristyspultit aivan vasemassa äärilaidassa, sama ongelma oli myös ruiskupumpun koplinkilla. Pyörittelin kampiakselin pääsä olevasta mutterista ajoitusmerkkejä kohdaleen, ruiskupumpun, nokka-alselin merkit meni kohdaleen, mutta kampiakselin merkkejä en saanut kohdaleen vaikka olis viikon pyörittänyt, olettaisin että ketju oli jostain syystä hypännyt muutaman hampaan yli, mikä tuon on sitten aiheutanut on minulle täysin hepreaa.
Tässä koneesahan oli edelisen remontin jäljiltä pienoista öljynpaineitten häviämis ondelmaa, lämpimällä konella paineet meni nolaan. Noin kaksi ja puoli vuotta sitten vaihdoin sylinteriputket, tein seuraavan mokan: Uusin kiertokangen laakerit, runkolaakeri näytti hyviltä joten jätin vanhat runkolaakerit, tästä varmaan johtui öljynpaineitten häviäminen lämpimällä koneella. Toista kertaa en tuota virhettä tee.
Kampiakseli koneistamolle tarkenpaan syyniin, selvitiin kiiloituksella. Toisenkin kolmosen akselin vein mitatavaksi, koska omien mittauksien tulos näytti että olis stantarttikoossa oleva kaulat, no, samaan tulokseen päätyi koneistajakin, jätetään tämä stantartikoossa oleva akseli varalle.
Hahton Maurin kautta tilasin uudet laakerit.
Laakereita odotellessa herkistelin saman koneen mistä oli tuo hiomaton kampiakselikin, ruiskutuspumpun. Pikkaisen oli siirtotangossa jäykyytä, vd 40:stä tangon molempiin päihin, rupes pelitämään. Olettaisin että tämä pumppu on paremassa kunossa mitä tuo mikä on tuossa konessa paikoilaan. Viimekesänä ostin Kempeleestä 3/42.sen mootorin osina, siinä oli myös alipainetehosteinen ruiskupumppu, joten noitakin on sitten varalta.
Tänään puhdistin / pesin / mittailin myös öljypumpun, alkuperäinen öljypumppu ihan hyvässä kunossa.
Tuon 3/42:sen rompeitten mukana oli myös öljypumppu, ihan mielenkiinosta tein samat toiminpiteet tähänkin. Ei ole mikään ihme kun tuosta koneesta oli tullut kiertokanki kyljestä ulos, öljypumpussa oli raudanmoskaa sisällä niin paljon ettei käsin pyörinyt muualta kuin ulkokehältä, mittailin tämänkin, mutta tämä joutaa metallinkeräykseen, ainostaan paineenalenusventiilin tuosta voi jätää varalle, oli näemmä vähän jämeränpää tekoa mitä minulla muut ovat.
Suutimet tuli myös tarkastettua tänään, kolmospytyn suuti ruiskutti aluksi vain kolmestä reijästä, muutama äkkipumppaus niin aukes neljäskin reikä. Avautumispaineet noin 175 atm.
Muutama kuva:
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/NFFIELD+U ... G_1518.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !