10/42 vm.66. Universal Three vm. 61
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
elekee poijjat karii pelotella siitä karttaanista mutta jos ja kun se hajoo 80 vauhissa alamäessä niin sanompahan omasta kokemuksasta että en toesta kertoo moista ruminoo kehtoo kuunnella ja vappaalla ajelut 4 veolla loppu siihen.se akseli siellä alla kiertää pirusti
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kiitoksia kun varoititte tuosta kardaanista Kyllähän siinä väljyyksiä näytti olevan, mutta vain vaihdelaatikon puoli päässä, näytti olevan booreissa väljyyttä, ristikot hyvät
Ei tarvitse varoa, voi päästää huoletta tuota 75:ttä, jos vain pää kestää Kauppoja tehdessä oli jo selvillä, ettei etu-akselistossa ole veto-akselit paikoillaan, toinen tuhoutunut ladon tulipalossa
Jos jollakin on tiedossa mistä sais akselin niin ilmoitelkaa Mikään kiire tuolla ei ole, riittää minun ajoihin tuollaisenakin
Ei tarvitse varoa, voi päästää huoletta tuota 75:ttä, jos vain pää kestää Kauppoja tehdessä oli jo selvillä, ettei etu-akselistossa ole veto-akselit paikoillaan, toinen tuhoutunut ladon tulipalossa
Jos jollakin on tiedossa mistä sais akselin niin ilmoitelkaa Mikään kiire tuolla ei ole, riittää minun ajoihin tuollaisenakin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kiertokangen laakerit vihdoin tulivat, nyt ei muuta kuin jussina kasamaan jospa kuitenkin juhannuksena unohdetaan nuffirempat ja keskitytään juhlaankari t kirjoitti:Löytyi syy öljynpaineitten alhaisuuteen, paineet 1,5 kg, kylmänä ,tyhjäkäynnillä. http://kuvablogi.com/nayta/1865272/
Edellinen remontintekijä oli jättänyt lukkorikat pois, eikä ollut riitävästi papua ranteessa toinen pultti oli öljypohjassa ja tiiviste oli siirtynyt öljykanavan tukoksi Runkolaakerit suht hyvässä kunnossa, omasta mielestäni ? kiertokangen laakereissa vähän sanomista ?
Maanantaina pitää viedä kamppeet koneistamoon, saa nähdä mikä on tuomio
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jatketaanpa 10/42:sen kunnostusta, jonkin verran on jussin jälkeen touhuttu vaikkei ole tullut mitään kirjoitettua. Alkuunhan meinasin että vain kiertokangen laakerit vaihdetaan, mutta nyt on myös runkolaakerit ja ristitapin puslat vaihdettu. Kansi piti käyttää uudelleen ammattikoululla, kun olivat jättäneet venttiilit millistä puoleentoista kannen alapuolelle, syksyllä korjasivat takuutyönä. Kone ollut muutaman viikon paikollaan, venttiilit säätämättä. Pohjolanliikenteen hallissa kun on yrittänyt touhuta, niin eihän siintä mitään tule näin syksyllä, varsinkin kun kone ei ollut kotipihassa, mutta nyt nuffi on survottu autotalliin, juuri sopii toiseltapuolen kulkemaan.
Mitä olette käyttäneet ? kytkinkopan ja moottorin välisen raon täyttämiseen ? tiivisteliimaa/massaa vai onko olemassa alkuperäisen tapaista tiivistettä ?
Lokissa olevan sivupeltin ruuvien tiivisteerikatkin oli lähes kaikki rikki, käviskö tähän kupari taikka alumiini rikka ?
Akkukotelon teetin uuden ja päätylaipatkin on teon alla.
Mitä olette käyttäneet ? kytkinkopan ja moottorin välisen raon täyttämiseen ? tiivisteliimaa/massaa vai onko olemassa alkuperäisen tapaista tiivistettä ?
Lokissa olevan sivupeltin ruuvien tiivisteerikatkin oli lähes kaikki rikki, käviskö tähän kupari taikka alumiini rikka ?
Akkukotelon teetin uuden ja päätylaipatkin on teon alla.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Saakohan enään mistää 10/42:seen koetaulun polttimoita 12 v 3w kierrekannalla ? Mopomestassa näyttäs olevan vain 6v 3 w:sia.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pistäs kuvaa ja speksejä kierteestä (halkaisija, nousu) niin kattellaan. Jos siinä lampussa on jotain pieniä merkintöjä niin nekin auttaa...kari t kirjoitti:Saakohan enään mistää 10/42:seen koetaulun polttimoita 12 v 3w kierrekannalla ? Mopomestassa näyttäs olevan vain 6v 3 w:sia.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Siinä mitään speksejä tarvi
Kanta on E10 eli se yksi ainut mikä käy taskulampuista lentokoneeseen
Motonet/Range Rover mittarivalopoltin
Polttimo E10-kierre 12V/3W 43-2875
Mopomesta on syvältä per......., melkein vuoden on mulla ollu sieltä tilaus ja kerran olen
tehnyt sinne kyselynkin mutta ei kai niitä kauppa kiinnosta
Kanta on E10 eli se yksi ainut mikä käy taskulampuista lentokoneeseen
Motonet/Range Rover mittarivalopoltin
Polttimo E10-kierre 12V/3W 43-2875
Mopomesta on syvältä per......., melkein vuoden on mulla ollu sieltä tilaus ja kerran olen
tehnyt sinne kyselynkin mutta ei kai niitä kauppa kiinnosta
Mukana kuin peräpukama!
Lainaus Kari T:ltä.Mitä olette käyttäneet ? kytkinkopan ja moottorin välisen raon täyttämiseen ? tiivisteliimaa/massaa vai onko olemassa alkuperäisen tapaista tiivistettä ?
Minä tein siihen uuden tiivisteen ohuesta vihreästä kasteluletkusta.
Se puristui siihen väliin napakasti ja siistikin tuli.Myöhemminkin kun olen purkanut tiivisteen pois, se on ollut hyvä laittaa uudelleenkin paikoilleen.Kokeile ja hämmästy.
Minä tein siihen uuden tiivisteen ohuesta vihreästä kasteluletkusta.
Se puristui siihen väliin napakasti ja siistikin tuli.Myöhemminkin kun olen purkanut tiivisteen pois, se on ollut hyvä laittaa uudelleenkin paikoilleen.Kokeile ja hämmästy.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kuva polttimesta http://kuvablogi.com/nayta/2337552/ ,ei mitenkään hyvä.Kannassa numerosarja 12875 imp.x , kanta vahvuus 9,mm , kierteitä 6,5 mm neljä harrjaa .
Kyllä minullakin kävi mielessä tuo taskulampun polttimon kierre, pahasti muistuttaa samaa.
Oulussahan on Motonetin myymälä ,joten jos ei Raahesta löydy niin sitten Ouluun
Tuon tiivistyshomman laitoin tiivisteliima/massalla. Ei muuten ollut sopivaa tiivistettä Etrallakaan, vai oliko se Etola ?
Kyllä minullakin kävi mielessä tuo taskulampun polttimon kierre, pahasti muistuttaa samaa.
Oulussahan on Motonetin myymälä ,joten jos ei Raahesta löydy niin sitten Ouluun
Tuon tiivistyshomman laitoin tiivisteliima/massalla. Ei muuten ollut sopivaa tiivistettä Etrallakaan, vai oliko se Etola ?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jampille kiitos palvelustajamppi kirjoitti:Oulussa ei näyttäny nyt olevan
Soita sinne ja tilaavat sulle ne valmiiksi
Turussakin ainoastaan neljä Aikoivat tilata nimellä Ouluun
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Viikon lopulla asentelin sähköjä ja täytyy ihmetellä eikö englannissa käytetä työvaloa muuten kuin pitkien ajovalojen kanssa Korjausohjekirjan sähkökaavion mukaan laitoin piuhat paikoilleen ja kun testasin työvaloa niin täytyi olla myös pitkät ajovalot päällä Tein oman version ja otin työvalolle lähdön virtalukolta . Sulakkeita laitoin varmaan turhankin paljon, elikkä viisi kappaletta. Vielä kun löytäis hyvän paikan päävirta katkaisialle Tässä kuva johtohässäkästä http://kuvablogi.com/nayta/2345916/
Kysymys pötkö startista täytyykö olla ulkopuolinen solenoidi, eikös tässä ole solenoidi sisälläkin ? toimii kyllä ohitettunakin, mutta en uskaltanut kuin vähän nytkäyttää ,kun ei ole vielä öljyjä koneessa
Kysymys pötkö startista täytyykö olla ulkopuolinen solenoidi, eikös tässä ole solenoidi sisälläkin ? toimii kyllä ohitettunakin, mutta en uskaltanut kuin vähän nytkäyttää ,kun ei ole vielä öljyjä koneessa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
No ei tietääkseni ainakaan CAV merkkisissä pötköstarteissa tarvita, niissähän on se heittoankkuri ja sisäänrakennettu solenoidi.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Joo itekkin huomasin että työvalo toimii vaan kun on ajovalot päällä, pitää se vaihtaa toimimaan virtalukolta.kari t kirjoitti:Viikon lopulla asentelin sähköjä ja täytyy ihmetellä eikö englannissa käytetä työvaloa muuten kuin pitkien ajovalojen kanssa Korjausohjekirjan sähkökaavion mukaan laitoin piuhat paikoilleen ja kun testasin työvaloa niin täytyi olla myös pitkät ajovalot päällä Tein oman version ja otin työvalolle lähdön virtalukolta . Sulakkeita laitoin varmaan turhankin paljon, elikkä viisi kappaletta. Vielä kun löytäis hyvän paikan päävirta katkaisialle Tässä kuva johtohässäkästä http://kuvablogi.com/nayta/2345916/
Kysymys pötkö startista täytyykö olla ulkopuolinen solenoidi, eikös tässä ole solenoidi sisälläkin ? toimii kyllä ohitettunakin, mutta en uskaltanut kuin vähän nytkäyttää ,kun ei ole vielä öljyjä koneessa
Päävirtakytkimen asensin tälleensä:
Jos pitäisi tarkemmin entisöidä niin silloinhan se ei tuossa varmaankaan olisi Lämmityslaitteen pistokkeelle pitäisi vielä paikka löytää, nytten hätäsesti nippusiteillä kaapelissa kiinni.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!