polttoaine suodatin

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

tv43
Nuhvitietäjä

Kun ei ole asiaa , niin kysellään kuinka usein vaihdellaan nuhvin
poltoainesuodattimia . Noin parikymmentä vuotta sitten nuhvi sammui
ajosta , ja suodatinkupin avattua näkyi suodatinta noin 10 mm vedenpinnan yläpuolella . Silloin oli eka kerta , eikä vieläkään ole
saanut aikaiseksi toista kertaa . Viimeiset 10 v ollut lähinnä kesäajossa .
Onkohan tämä saamattomuutta , avuttomuutta vai laitetaanko hämäläisen hitauden piikkiin . :?
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002

Toinen hämäläinen ilmottautuu, taitaa olla 9 vuotta kun viimeksi vaihdoin
Kerran olen hanan kupin putsannu sen jälkeen :?
Mutta tuohan vain todistaa että nuo huoltosuositukset on vain suosituksia :D
Mukana kuin peräpukama!
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267

voepihan sen suotimen vaehtovälin pittee vaekka 62 vuotta mutta jos ajetaan päevittäin niin kyllä minä aenahi syksyllä vaehan uuteen, koska kun kerran sattuu jiämään tuonne tien varteen uamuyöllä niin ensmäisenä ei kyllä tule mieleen eukko vuan tuo vanaha suotimen p---ele kun ee tullu aikannaan lämpimästä käsin vaehettuu.tehköön kukin miten mukavimmalta tuntuu :oops:
aja millä ajat mutta majorilla loput
nuffi59
Melkoinen nuhvisti

Noi ajut on sen verran vähäisiä olleet minulla, ettei ole tarvetta ihan joka vuosi ainakaan suodatinta vaihtaa.Muutetaan sitten käsityksiä, jos tarve vaatii. :)
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
NLCF r.y jäsen Nro: 19

Kyllähän tuo sudattimen vaihtoväli on ollut minullakin tuon parikymmentä vuotta, silloin kun nuffi oli perikunnan nimissä :wink: kukaan muu ei välittänyt koko nuffista mitään :?: varmaan tyypillistä tuossa tapauksessa :wink:
Nykyisin olen vaihtanut vähän useammin :?: viiden vuoden aikana kahdesti :lol: Viimeksi toissa talvena kun oli käynti vaikeuksia :?: muttei johtunutkaan suodattimesta, vaan ilman putsarista :?:
Jätin putsarista öljyt pois autokorjaamon omistajan kehoituksesta :?: mitäs tämmöisestä seurasi :?: Putsarin öljytilaan kertyi vettä ja jäätyä napsahti :wink: ei ottanut kierroksia kuin vähän reipas tyhjäkäynti :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Viesti:

Kerran kahteen vuoteen suodattimen vaihto, veden valutus 2 kertaa vuoteen tai ainakin kokeilu. Nuhveihin olen laittanut uudet suodattimet heti kun ovat tulleet minulle, tosin kun eivät ole olleet vielä hirveän kauan niin toisia en ole kerennyt vaihtamaan. Uudet kyllä löytyvät hyllystä jos tarvis iskee :D
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Velu

Suodatintahan ei ole mikään pakko vaihtaa kovin usein, mutta se veden valutus olisi tärkeää. Vesi ei nimittäin varoita ja veden poisto pakkasessa suodattimista ei tuota henkisiä orgasmeja kuin harvoille :lol: Eikä sitten mitään lisäaineita koskaan tankkiin, voi vesi päästä läpi suodattimista.

Sitä vettä ja ruostetta tuntuu muuten löytyvän suodattimista yllättävästi, vaikka ei ole edes farmisäiliötä talossa, vaan polttoaine tulee hultoaseman mittarista.
nuffiman
Proto suunnittelija

täytyy häpeillen myöntää että noin 10 v sitten heitin suodattimen hemmettiin ku lakkas vetämästä autto kyllä mutta kai sitte laiskuutta ku ei oo hommannu uutta. vedet olen kyllä päästelly aika usein pois :oops:
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
Tammi
Nuhvitietäjä

Uudet suodattimet vaihdoin samalla kun vaihdoin dieseliä tankkiin. Varasuodattimet hankin myös samalla kertaa kaikkiin koneisiin. Aivan jokavuosi ei tule vaihdettua kun ajomäärät ovat tosi pieniä. Veden poisto on hyvä tehdä siitä huolimatta aina syksyllä. :!:
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12

nuhviin ja leukuun joka toinen vuosi,voortiin joka syksy uudet putsarit,vedenerottimet tulee kyllä tyhjennettyä säännöllisesti.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Vastaa Viestiin