Onko Nuffieldit jäässä?
Valvoja: automies560
Onko Nuffieldit jäässä, vai miten täällä on näin hiljaista
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 21:59
jäässä on
mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pyryttää pyryttää... Itsellä on koneet jo talviteloilla ja 460:lle pitäisi etsiä vuokratilaa jotta pääsisi lämpimään rakentelemaan rojektia eteenpäin.
Eli jäässä on rojektit...
Eli jäässä on rojektit...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
nuhvit saa jäässä ollakkin,voorti hirnuu innokkaana tuossa ikkunan alla,lumityöt kutsuvat...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
tommi kirjoitti:Onko Nuffieldit jäässä, vai miten täällä on näin hiljaista
Ei nyt suinkas nuffit jäässä pikkupakkasella ole!Tulille tuli äskenkin laitettua ja perälevyä perrään, jos vaikka tulis lumihommia tänä talvenakin.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
No kyllä ainakin meikäläisellä tallissa pysyy kevääseenasti, mitä nyt saattaa tulla muutama juontohomma kuitenkin kun noin myrskyää..
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Laitoin aamulla ketjut ja takalevyn Nuffield 3/45 perään. Puoleltapäivin alkoi sitten tuulla ja lennättää lunta oikein kunnolla. Sähkökatkoskin oli tuossa välillä mutta eipä tässä pulaan jääty. Vuolukiviuuni oli jo aamulla lämmitetty ja vesi tulee omalla painollaan, joten valaistukseen joutui vähän virittelemään omia sovelluksia. UPS: ista saa viriteltyä kaikenlaista
Viimeksi muokannut Tammi, 23 Marras 2008, 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tammi kirjoitti:Laitoin aamulla ketjut ja takaleyn Nuffield 3/45 perään. Puoleltapäivin alkoi sitten tuulla ja lennättää lunta oikein kunnolla. Sähkökatkoskin oli tuossa välillä mutta eipä tässä pulaan jääty. Vuolukiviuuni oli jo aamulla lämmitetty ja vesi tulee omalla painollaan, joten valaistukseen joutui vähän virittelemään omia sovelluksia. UPS: ista saa viriteltyä kaikenlaista
MITäh? Milloinkas sulle on tullu 3/45 Mää luulin, että on vain DM4 ja 10/42 varaosa
Jotain jäänyt huomaamati minulta näköjään...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Isäni käyttö traktorina on Nuffield 3/45 vm.69 Polttopuun ajo ja pakettipeltojen niitto ovat kesäisin sillä tehtäviä töitä. Talvella lumityöt pihalta ovat lähes ainoa käyttö. Ostin tuon traktorin itse 1976 Polvijärveltä.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Kyllä taitaapi kuurassa olla, on nimittäin ressun alla ulkona tuolla Ylä-Savossa. Osien metsästys menossa josko jostain löytyis kiekkamittari vaijereineen ja vaijerinpäähän kulmavaihde.
Pelleille pitää antaa vähän vasaraa ja jos jostain sattuis 4/60 takalokasuojat löytymään, niin pääsis sitten "kevväämmällä" potilaan kimppuun.
Pelleille pitää antaa vähän vasaraa ja jos jostain sattuis 4/60 takalokasuojat löytymään, niin pääsis sitten "kevväämmällä" potilaan kimppuun.
Itsellä nuffi ei ole jäässä, vaan se on osakokonaisuuksina................
Mutta Volvon akku on jäässä, olenkin kehua retostanut sitä 10 vuotta, että on hyvä, on on, nämä mustat karut päältä lyijylevyillä yhdistetyut akut on lujia! YKSI 20 VUOTTA EI TUNNU MISSÄÄN. Mutta nyt se tuli tiensä päähän. Täytyy ottaa Majorista akku lainaan, se saa olla katoksessa eläkepäiviä viettämässä, viitsi vanhusta kiusata, vaikka tiedänkin että nöyrästi se lähtee käyntiin -15:sta.
Joo vaetta ei vaetta kyllä, Volvo valjastaa levyillä eteen ja taakse, niin saapi vähän pihaa puhdistaa, vai antasko sulaa itsekseen, eikös ne tule vesikelit?
Case saa jököttää metsävarusteissaan, tässä on tuota puunajoa niin ettei kannata niitä irti ottaa. -On muuten kesänaftoilla möyrytty sillä nyt metsässä ilman polttoainejärjestelmän havattavaa jäätymistä.
5000:nen on ollut kauhan hitsauksessa tuossa pariviikkoa... inspiksen mukaan olen tökännyt muotokauhaan kovametallia. Joo vaetta täytyy siirtää se tässä kohta pellonraivaukselle, kun vaan tiet sulaa hiukan, pitäs muutaman suuren mäen päälle päästä, mutta eipä ole aikatauluja niilläkään hommilla, siirtoon joutuu Casenkin riisumaan lavetin eteen, no joo, katotaas nyt. Mutta pitävää keliä se kaipaa, 10 tonnin kuorma siellä perässä saa tassut lipsumaan ylämyötäisessä, kun ei ole pakko niin otetaas varmanpäälle. Niinno, jos ottaski telat pois kersantista ja ajas sen työmaalle, telat pitäs viedä sinne sitten jälkitoimituksena, ja tuntihan siinä menee ne päälle laittaessa... mutta ei tarvis riisua Casea metsävarustuksesta lavetin eteen....no joo...
Mutta Volvon akku on jäässä, olenkin kehua retostanut sitä 10 vuotta, että on hyvä, on on, nämä mustat karut päältä lyijylevyillä yhdistetyut akut on lujia! YKSI 20 VUOTTA EI TUNNU MISSÄÄN. Mutta nyt se tuli tiensä päähän. Täytyy ottaa Majorista akku lainaan, se saa olla katoksessa eläkepäiviä viettämässä, viitsi vanhusta kiusata, vaikka tiedänkin että nöyrästi se lähtee käyntiin -15:sta.
Joo vaetta ei vaetta kyllä, Volvo valjastaa levyillä eteen ja taakse, niin saapi vähän pihaa puhdistaa, vai antasko sulaa itsekseen, eikös ne tule vesikelit?
Case saa jököttää metsävarusteissaan, tässä on tuota puunajoa niin ettei kannata niitä irti ottaa. -On muuten kesänaftoilla möyrytty sillä nyt metsässä ilman polttoainejärjestelmän havattavaa jäätymistä.
5000:nen on ollut kauhan hitsauksessa tuossa pariviikkoa... inspiksen mukaan olen tökännyt muotokauhaan kovametallia. Joo vaetta täytyy siirtää se tässä kohta pellonraivaukselle, kun vaan tiet sulaa hiukan, pitäs muutaman suuren mäen päälle päästä, mutta eipä ole aikatauluja niilläkään hommilla, siirtoon joutuu Casenkin riisumaan lavetin eteen, no joo, katotaas nyt. Mutta pitävää keliä se kaipaa, 10 tonnin kuorma siellä perässä saa tassut lipsumaan ylämyötäisessä, kun ei ole pakko niin otetaas varmanpäälle. Niinno, jos ottaski telat pois kersantista ja ajas sen työmaalle, telat pitäs viedä sinne sitten jälkitoimituksena, ja tuntihan siinä menee ne päälle laittaessa... mutta ei tarvis riisua Casea metsävarustuksesta lavetin eteen....no joo...
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Jäässäpä hyvinkin p*****e. Pitäs ruveta joku päivä kattomaan minkä tähen kehittää painetta syyläriin tuo 4 pyttynen. Vaan kun tahtoo mennä nuo viikonloput aina niinkun menee ja viikolla pittää töissä olla
Nuffi= King of the road
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vai epäilee "tommi"että oisko nuffit jäässä Ei suinkaan taitaa vain miehet olla talvihorroksessa
Itsellä kyllä on nyt ollut kuukausi "harrastuksista"pakkolomaa ja tänään tuli lisää jobinpostia Eipä ollut kuukaudessa kyynärluu vielä luutunut nyt on käsi paketissa olkapäähän asti Arvatkaa ottaako päästä Tässä vain känppä ukkona on kuukausi laiskoteltu Telkkaria katsottu netissä surfailtu ja uunia lämmitelty ja nyt kaiken lisäksi uunipuut loppuu ihan kohta naapurit lupas kyllä apua tuossa puunajossa, mutta kun naapureilla ei ole traktoreista minkäänlaista kokemusta ja kaikenlisäksi tuli tuota luntakin sen verran ettei taida skudollakaan päästä halkokasalle
Mutta tuosta nuffien jäätymisestä 73 kun ostettiin tuo kolmonen niin pantiin jopa 30:nen asteen pakkasista nuffi käyntiin,kun ei ollut tuota letkulämppäriä Akku oli 125 amppeerin ja sisällä pidettiin lämpimässä niin kyllä se aina pärskähti käyntiin tuollaisillakin pakkasilla jos vain tarvetta ilmaantui
Itsellä kyllä on nyt ollut kuukausi "harrastuksista"pakkolomaa ja tänään tuli lisää jobinpostia Eipä ollut kuukaudessa kyynärluu vielä luutunut nyt on käsi paketissa olkapäähän asti Arvatkaa ottaako päästä Tässä vain känppä ukkona on kuukausi laiskoteltu Telkkaria katsottu netissä surfailtu ja uunia lämmitelty ja nyt kaiken lisäksi uunipuut loppuu ihan kohta naapurit lupas kyllä apua tuossa puunajossa, mutta kun naapureilla ei ole traktoreista minkäänlaista kokemusta ja kaikenlisäksi tuli tuota luntakin sen verran ettei taida skudollakaan päästä halkokasalle
Mutta tuosta nuffien jäätymisestä 73 kun ostettiin tuo kolmonen niin pantiin jopa 30:nen asteen pakkasista nuffi käyntiin,kun ei ollut tuota letkulämppäriä Akku oli 125 amppeerin ja sisällä pidettiin lämpimässä niin kyllä se aina pärskähti käyntiin tuollaisillakin pakkasilla jos vain tarvetta ilmaantui
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Eipä ollut kuukaudessa kyynärluu vielä luutunut nyt on käsi paketissa olkapäähän asti.
Millainen ruuvitälli sinulla oli käytössäsi kun turmanpoikanen sattui?Oliko sirkkeli/ruuvi vaiko pelkkä ruuvi?
Ruuvissa sais kyllä aina olla jämäkkä topparirauta sivustassa, ettei pölkky lähtisi pyörimään, se on luustolle hupaa se.
Kyllä se paljon touhuja rajoittaa, kun on toinen käsi pelistä pois.Toivotellaan vaan sitten paranemisia!
Millainen ruuvitälli sinulla oli käytössäsi kun turmanpoikanen sattui?Oliko sirkkeli/ruuvi vaiko pelkkä ruuvi?
Ruuvissa sais kyllä aina olla jämäkkä topparirauta sivustassa, ettei pölkky lähtisi pyörimään, se on luustolle hupaa se.
Kyllä se paljon touhuja rajoittaa, kun on toinen käsi pelistä pois.Toivotellaan vaan sitten paranemisia!
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää