Traktorikaivurit
Valvoja: automies560
vanha vehjes on vanha,kyllä niissä aina tapeissa löytyy välystä.traktorin pohjalle rakennetut kaivurit on haluttuja,halavat varaosat,heleppo korjata,jos kone on loppuunajettu niin se on.saahan rahalla hyviäkin ei muuta kuin tinaa tiskiin.näihin muunninvaihteisiin ei pidä sekaantua,sielä raha palaa.
Hmmmm... no hiukan enemmän maksoin kun sen 5 donaa mutta toisaaltta sitte - 15 ja räjähtää käyntiin jos vaan kerran jaksaa pyörähtää. voiman siirto vaikuttas hyvältä ja mekaanine. jarrut...nii ..no onhan ne ..juur tänää purin sen kuulusan paineen tasausventtiilin, laitoin uuden o-renkaan ja takas kasaan... ei muutosta ...lienee tyyppi ominaisuus tollaselle valmetille et jarrut pitää aukasta kerta vuoteen...kuulemma. .. valot??? joo no eihän ne kaikki toimi tietenkään...... puomissa on väljää about joka paikassa.....ketä se häirihtee on sitte eri asia......
Mutta myyntiin pistän pian kuitenki.....jotenki vaa tarpeita vastais paremmi ympäri pyörivä telakone.............
Mutta myyntiin pistän pian kuitenki.....jotenki vaa tarpeita vastais paremmi ympäri pyörivä telakone.............
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
vähän päivitystä noihi jarruihin. Mikähän siinä on kun kerran sattuu vkl että ehtis vähä remppaamaa nii just sillon se läväyttää pakkasilla??? No enpä muuta sitte ehtiiny kun pyörän pudottaan edestä mut johan sekin paljasti. Sen jarrukotelon alapinta öljynen jote ne jotka epäili stefan pettämistä lienee oikeessa. Huomenna yritän ehtiä purkaan nii pitkälle et tietää mitä osia tarvii hakee. Viikot kun kuitenki on tuol pääkaupunki seudulla tähä aikaa vuodesta nii sielt osia yleens löytää...siis yleensä... ( ja siis uusia)tuskin tuohon muuta tarvii kun sen stefan ja uudet pinnat.
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
Purettu on ja kovin oli rasvasta mutta ainakin paisuttaja toimi jouheesti
elikkäs uudet pinnat ja stefa kehiin ja kasaan . sylinterin molemmat päät likkuu hyvin eikä oo hikoillu joten sitä en vaihda tällä kertaa.
elikkäs uudet pinnat ja stefa kehiin ja kasaan . sylinterin molemmat päät likkuu hyvin eikä oo hikoillu joten sitä en vaihda tällä kertaa.
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Onkos pinnat aivan loppu
On joskus kasattu vanhoilla pinnoilla mutta paisuttajakupin alle laitettu 2mm prikka ja taas toimii harrastekäytössä hamaan tulevaisuuteen
On joskus kasattu vanhoilla pinnoilla mutta paisuttajakupin alle laitettu 2mm prikka ja taas toimii harrastekäytössä hamaan tulevaisuuteen
Mukana kuin peräpukama!
ei ne loppu ole mutta nii öljyset. Mielummin vaihan uudet kun rupeen vanhoja kärytteleen, niitä uusia kun kuitenki saa vielä helposti....onhan siinä niittamisessa kyl oma hommansa mut kuitenki, jos paljon telojen kanssa liikkuu nii kuluuhan ne....
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
Mites kaivurirojekti edistyy vai joko olet laittanut maailmalle muiden iloksi koko vehkeen ?aspeha kirjoitti:ei ne loppu ole mutta nii öljyset. Mielummin vaihan uudet kun rupeen vanhoja kärytteleen, niitä uusia kun kuitenki saa vielä helposti....onhan siinä niittamisessa kyl oma hommansa mut kuitenki, jos paljon telojen kanssa liikkuu nii kuluuhan ne....
on työt haitannu harrastuksia suuresti mut kohta pitäs ojien perkuuseen ryhtyä... ( ihme kevät sinällää kun ei itelle oo sattunu paskatykin kanssa mitää haavereita, isäntä ite on sit murjonu senki edestä...mut vajaa 15 000m3 kerittiin toukokuun aikana mättään... ja selästä kyllä huomaa ajaneensa.........) nii oikeestaa sen jarru rempan jälkee muuta tehty ku katolta pudonneita lumia kevääl raavittu.....
kyllähän sen myydäkki vois kun kuitenki se ympäri pyörivä jäi nii polttelee mut yhtää en oo tota kaupitellu vielä . Nythän sen saattas kaupaks saadakki?
kyllähän sen myydäkki vois kun kuitenki se ympäri pyörivä jäi nii polttelee mut yhtää en oo tota kaupitellu vielä . Nythän sen saattas kaupaks saadakki?
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
no se otti oikeen puoleene kääntö sylkky itteensä ja murs varren holkin vierestä. Purin sitte ja totesin et eipä tarvi tuotakaa kasata enää. Oli sen verra pahat jäljet edellisen "koti insinöörin" jäljiltä putkessa .Järvelässä joku hydromaster tai jotain meinas kuitenkin et he tekee uuden putken ja varren?? joten sinne jätin. Ihan uuden tekeminen olis kuulemma ollu n.300e ilmeesesti alviton? Jotenki kuullostas kuitenki edulliselta? Saas ny sitte nähä mitä maksaa mutta ens kuussa pitäs pari panos puhdistamoo asentaa jote siihe mennes se kai tarvis olla läjäs? Ja ne ojat.....ne on vieläki perkaamatta.............
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
Älä huoli, on mullakin Kaspia vieläkin tsekkaamatta, toki olen vähän pyöritellyt ettei vallan jumiudu mutta tarkempi syyni odottaa edelleen itseään. Eihän sitä nyt hosumalla... ...ja sitä paitsi tekevälle sattuu.aspeha kirjoitti: Ja ne ojat.....ne on vieläki perkaamatta.............
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Omaan projektiini liittyen, kysynkin että, mahtaakohan tuo imusarja olla vaihtokelpoinen nuffin ja leukun koneissa keskenään, ainakin näyttäis olevan.
Olisi mukavampi saada tuo lähtö ilmanputsarille sivulta, eikä päältäpäin, kunten se nyt on, maihtuis tuo konepeltikin kunnolla kiinni.
Ja tuskin nuo suuttimien putketkaan ovat esteenä.
Olisi mukavampi saada tuo lähtö ilmanputsarille sivulta, eikä päältäpäin, kunten se nyt on, maihtuis tuo konepeltikin kunnolla kiinni.
Ja tuskin nuo suuttimien putketkaan ovat esteenä.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
luulis imusarjan olevan vaihtokelpoinen ainakin tiivisteet on samat
kunhan vain on mekaanis säätöisellä pumpulla
kunhan vain on mekaanis säätöisellä pumpulla
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Hyvin se tuntuu istuvan tuo punainen imusarja sinisen paikalle, ja nyt putsarikin laskeutuu omaan paikkaansa ja konepeltikin asettuu alas omalle paikallleen.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Niin se lähti valumöntti kuokka sitten. Pyhäsalmelle muistaakseni. ja sen verran luupäinen kaveri että ajamalla lähti. vissiin 350 km ja jotain 25 pakkasta. En tiiä onko päässy perille mutta mitää ei oo peräst kuulunu.
ympäri pyöreen kattelemine jatkuu..............
ympäri pyöreen kattelemine jatkuu..............
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.