Nettikoneessa
Valvoja: automies560
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Puoli-ilmatteeksi tyrkyttävät zetoreita...http://www.nettikone.com/828789" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
http://www.nettikone.com/david-brown/850/848001 Myyntifiksien aatelia
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Minusta ihan kelvollinen siistiminen vaikkakin pienella tarkkuudella olis päässy parempaan lopputulokseen
Eiköhän anneta ihmisten maalailla koneitaan kuten hyväksi näkevät ja jätetään se turha arvostelu pois
Kuitenkin melko harva on kykenevä siihen
Eiköhän anneta ihmisten maalailla koneitaan kuten hyväksi näkevät ja jätetään se turha arvostelu pois
Kuitenkin melko harva on kykenevä siihen
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
ja mitä parempi mualari niin sen tarkemmin katotaan ja arvostellaan että jos minä niin ja niin kuten jamppi kommentoe niin itelleen sua mualata vaekka pirun etu ovveen
aja millä ajat mutta majorilla loput
"Just laitettu ja remontoitu" on tuo myyntipuhe näköjään Taavetista . Jos pohjatyöt/maalaus on tota tasoa, antaa se ainakin herkästi aihetta epäillä tehtyjä remonttejakin! Aika usein on näkynyt tapauksia, jolloin kauhtunut alkuperäinen väritys on pilattu "kotisutimisella" enemmän ja vähemmän vielä ruosteen päällekin ja oletettu piikki myyntihintaan onkin kääntynyt lopulta alaspäin!
Maalauksessa kai niinkään mitään,no ehkä noiden renkaiden suojauksessa olis voinut olla huolellisempi mutta väri jos vaan on oikea niin se kruunaan kaiken. Maalauksen onnistumisessa kaiken aaa ja ooo on ne pohja työt mitkä tässäkin yksilössä on mennyt päin h....ttiä ei niinkään maalaus itsessään vaikka ei sekään täydellisyyttä tavoittele .Itseäni aina arveluttaa näissä vanhemmissa laitteissa se liiaksi "karamellin" näköiseksi maalatut enemmän kuin ne vähän rosoisemmat yksilöt. Alan konkareilla on tapana nähdä mikä on "miranolilla" kunnostettu ja mikä on "miranolilla" siistitty.
Joo, tuskinpa Nuffifoorumilla ihan "Riikosia" ja muita maalausalan huippuäijiä sentään käy maailmaa parantamassa?
Mutta usein on kuitenkin paljon parempi lopputulos, kun tekee sen mitä osaa, niin kunnolla! Ei tossa Taavetissakaan enää olisi ollut suuri vaiva vetää jotain "mäntysuopaa" tai Tummelia vähän gummeihin ennen maalausta ja lopputulos olis ollut ilman renkaitten maalauksia kymmenen kertaa paremman näköinen.
Torppia ja muita rakennuksia ei enää niin vaan joka paikassa oman maun mukaan väritelläkään! mutta jokaisella meistä on tosiaan vielä EU-aikanakin sentään valta värittää irtainta omaisuuttaan esim. juuri liikkuvaa kalustoaan lähes miten tahtoo, mutta palautetta (välillä raakaakin!) tulee aivan varmasti niin työn laadusta, kuin jostain väreistäkin, jos ja kun joudut tuomaan niitä luomuksiasi kuitenkin jossain vaiheessa ns. ihmisten ilmoille muittenkin nähtäväksi!
Mutta usein on kuitenkin paljon parempi lopputulos, kun tekee sen mitä osaa, niin kunnolla! Ei tossa Taavetissakaan enää olisi ollut suuri vaiva vetää jotain "mäntysuopaa" tai Tummelia vähän gummeihin ennen maalausta ja lopputulos olis ollut ilman renkaitten maalauksia kymmenen kertaa paremman näköinen.
Torppia ja muita rakennuksia ei enää niin vaan joka paikassa oman maun mukaan väritelläkään! mutta jokaisella meistä on tosiaan vielä EU-aikanakin sentään valta värittää irtainta omaisuuttaan esim. juuri liikkuvaa kalustoaan lähes miten tahtoo, mutta palautetta (välillä raakaakin!) tulee aivan varmasti niin työn laadusta, kuin jostain väreistäkin, jos ja kun joudut tuomaan niitä luomuksiasi kuitenkin jossain vaiheessa ns. ihmisten ilmoille muittenkin nähtäväksi!
Oikeassa olet ,mutta onpahan niitäkin henkilöitä jotka näyttelyjä ja tapahtumia kiertelee jossa noita entisöityjä laitteita on esillä ja nämä henkilöt kun tuppaavat vaan olemaan sellasia että etsimällä etsivät k.o koneesta/autosta niitä virheitä ja auta armias jos esim auto on MR statuksen saanut ja siinä jokin n.s epä kohta on havaittu erilaiset öljypohjan kiinnitys pultit tai jotain vastavaa niin mikä mekkala siittä syntyykään ja jälki polemiikki esim täällä bittimaailmassa. . Nämä henkilot yleensä odottavat näkevänsä uutta vastaavaksi entisöityjä koneita/autoja mikä on kuitenkin osotus siittä että heillä itsellään ei ole pienintäkään käsitystä vanhan työkoneen/ajopelin entisöimisestä ja k.o enstisöinti kohteen lähtökohdasta ,eli millainen raato on ollut.
http://www.nettikone.com/david-brown/2d/859437" onclick="window.open(this.href);return false;
DB-990 jd-6200 jd-6410 jd-6430 tc-54 Suburban
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jos uudempaa konetta tarvitsisin ja katselisin, en katselisi enää:
http://www.nettikone.com/belarus/952-3/833225
14600 jäisi koneelle alv 0 hintaa, ei oo paha
http://www.nettikone.com/belarus/952-3/833225
14600 jäisi koneelle alv 0 hintaa, ei oo paha
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Minulla on yhdellä kaverilla 78 ha:n lypsytila, jonka työt on hoidettu tusinan vuotta Belaruksilla. Kyllästyi Agri-Kymin varaosahuoltoon lopullisesti ja laittoi Valtran. Ilomantsista saisi osat läheltä Venäjältä, mikä helpottaisi kummasti, sekä alentaisi korjausten hintatasoa kummasti, niitä näyttää tulevan, varsinkin kytkimen osalta aika usein.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Tuo on ihan totta että kytkin on noissa itäkoneissa se heikoin kohta. On ollut neliveto Zetoreissakin, jotka ovat olleet Belarusta luotettavampia käyttää.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."