Seuraavaksi vuorossa ohjauksen tivistäminen.. n 60mm keskitolppa, jossa on tehostin ja ratilta tuleva hässäkkä kiinni täytyy varmaan täyttöhitsata ja sorvata mittoihin, onko niksejä tolpan irroittamiseen? Ilmeisesti raidetangot sisäpäistä irti, keskitolpan alla oleva isomutteri irti... entäs sitten ..nouseeko tolppa helpolla vai pitääkö olla lämpöä?? onko se kartiolla kiinni? Puslat on hankittuna, 2kpl erikokoisia..
ESM
ä
Kokeile ensin rautakangella kiilaten.Myös etuakselin keskitapin ja olkaakselien kunnostus on paikallaan.Väljistyneinä ne huonontaa ajettavuutta yhtäpaljon kuin väljä pystyakseli,vaikka sitä on ehkä vaikea uskoa.Ilmeisesti on kyse -76 mallin koneesta tehostetulla ohjauksella,koska kirjoitit"ratilta tulevasta hässäkästä"Ja siinä on mielestäni kolme helaa(ratin hässäkässä on myös hela)ja sylinterin tapissa on myös pienenpi hela.
joo, 76 ja pari metriä pitkä terästanko tuo "signaalin" tehostimelle. jussiverho lähetti 2 helaa pystytapille. Näkee sitten kun saa tapin käteen.....on niin uusi asia tuo vehje tontilla ettei oikke tiä sen metkuja... Yllättäen tuohon ratilta tulevaan tankoon ei saa uutta niveltä etupäähän...täytynee tiivistää se isolla vasaralla Cool
dodii, koko etupää purettu, ensin etuakseli, sitten eturunko ja sitt vasta sai ohjaushässäkän käteen. se ruuvi jolla tehostimen välys säädetään ,ei himmahdakaan, ilmeisesti vääntiöt olisi saanut erillään irti ilman koko etupään purkua...mutku ruuvi ei suostu liikkumaan... siinä pystyakselilla on tosiaankin 3 helaa, alimmainen iso ja sitt 2xpienempi...ilmeisesti säätöruuvin täytyy saada liikkumaan, muuteen ei ilmeisesti saa tehostinta toimimaan....nyt sitt täyttöhitsaamaan akselia, ja etsimään vielä 1x pusla....
262 ohjauksen välykset SIIRRETTY
Valvoja: automies560
Aika fakiiri pitää olla jos raidetankojen ulommaiset nivelet vaihtaa... Kaikkea järjen käyttöä uhmaten vedin koko r-tangot rälläkällä halki alapuolelta ja vieläkin nivelet oli lujassa. uudet meni helposti ja sitten rälläkän ura migillä umpeen .. luulisi nivelen pysyvän . Vielä puuttuu seegeri pystytolpan yläpäästä ja pari rasvanippaa. Vääntiön säätöruuvin sain liikkumaan kun hitsasin lukitus mutterin kiinni niin sai 34mm hylsyllä vääntää, nyt sekin on säädöissä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Onpas Eekoolla ollu rt-päät lujassa. Viime syksynä vaihdoin toisen puolen ulommaisen 270:een eikä siinä muuta kuin lukitusmutteri ja -pultti auki ja sen jälkeen lähti ihan vetämällä pois. Ja tuota kun ei juuri ole edes sisällä pidetty 24 vuoteen jotka se on meillä ollu
Jokainen ruuvi on sairaan lujassa ainakin etupäässä. Nyt ohjaus kohtuu hyvä, Kone viettää eläke päiviään pelletti säkkien siirtelyssä ja talvella lumi koneena. Kesällä kone maalataan ja tiivistehitsataan vaihteiston siirtäjiä. Mistähän sais sinisen värinumeron, taitaa nuo maali kauppiaatkin löytää sen kirjoistaan....?
Leyland 262 -76
se on ilo joka elättelöö
se on ilo joka elättelöö
Oli tossa nuffinkin etuakselissa jumiutuneet ne 4:jä pulttia sinne reikiinsä tiukkaan, kun piti lekalla lujasti suostutella tulemaan niitä ulos.(pultit joista rengasleveyttä säädetään).
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Leukun vaaleansinisen värinro on 059-6859 ja tummansinisen 059-6858.