patrol 6
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
nyt on sitten sylinteri nuhvin alla ja huomenna haetaan nipat jotta suahaan öljyt kiertämmään siellä missä niihen kuuluukin kiertee ja ei kun koe ajolle. rojekti eenny iliman onkelmia toistaseksi
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kuvia?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
ei muuten toimi koska patrollin oma tehostimen pumpun tuotto liijan pieni ja nyt haettu sampon oma pumppu ja asennetaan ennen vuon loppuu,katotaan sitten miten kääpi
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Hyvin näyttää sopivan patukan kuutonen nuhvin nokalle, juuri sopivan vanhahtavakin patruunaöljynsuodattimineen jne Mikä vauhtipyörä/kytkin tuossa on, entä miten sähköt on rakennettu kun patrolissahan on 24v sähköt?
Niin, kuinkahan kovaa tuollainen nuhvi kulkee Moottorin teho 95 hv (din) saadaan kierroksilla 3600, ryntäytyskierrokset on max 4300. Näistähän voisi jotain päätellä. Minulla on muuten kiristysmomentteja ja säätöarvoja ko. moottoriin jos joku tarviikharju kirjoitti:Eiköhän nuhvi kulje patrollin koneella ilman kylmäkoskelaista saman kuin bmc:n koneella kertojan kanssa...UniversalDM4 kirjoitti:Olet hurja mies, jos siihen oikeaan kutosnuffiin, siis siihen, jossa se BMC:n kone ja parit kertojat laitat orbitrooliohjauksen ja uskallat ajaa täysillä Ei tarvi kun yksi letku tai nippa vähän ratketa jossain kuopassa, niin yksi Nuffisti vähemmän.... Varmasti on ohjaus kyllä alkuperäistä kevyempi.ahven kirjoitti:nyt ja tänä päevänä alotin väsätä patrol nuhviin orbitroolia ja sinne se vain mahtu vaekka tiukkaa se teki kuva kalleriassa kuva .mutta siitä on hyvä jatkoo kun nuita pyhän seutuja vuon vaehteessa on enempi kuin tarpeeks. ee toenna simpukan kanssa tapella jos väljee on tästä apu ja helepolla eikä jiä kuin kaks niveltä ja keinu
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
patrolin vaahti pyörä ja levy mutta keskiö nuhvista. sen voe laettoo ja pitäskii että nuhvin levyyn niitataan patrollin pinnat ja liika pelti leekattaan poes. sähöt on 24 eelleen
aja millä ajat mutta majorilla loput
No, ei se mihinkään ole edes EU-aikana muuttunut, että traktorin nopeus on suoraan verrannollinen moottorin kierroksiin. Jos Nuffield 460:lle tehdas takaa uutena 28,5km/h nopeutta (11"x36" takagummeilla), kun kone tykittää 2000r/min, niin 3600r/min antaa silloin samankokoisilla renkailla ja alkuperäisillä välityksillä 51,3km/h.kharju kirjoitti: Eiköhän nuhvi kulje patrollin koneella ilman kylmäkoskelaista saman kuin bmc:n koneella kertojan kanssa...
Yli 5000r/min pitää kyllä Patrolin koneen pärrätä, jos meinaa esim. BMC:n kutosella ja kylmäkosken kertojalla olevien Nuffien matkassa pysyä!
Kokemuksesta voin kyllä kertoa, että 5000r/min on vanhan traktorin bensakoneessakin jo kova juttu ja semmoisen vanhan tiiselikoneisen traktorin haluaisin kyllä nähdä ittekin!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
no mää ja tiijä onhan sitä laskettu ja vähennetty mitä mitä mikkii kulukoo mutta kunhan raetteet on sulat ja laetettaan tuo taevaan mittooja tuohon tankin piälle niin sitten nähään mitä se kulukoo ite veekkoon että 60;kympin kantturoissa voes olla.se 80;pii on jo niitä noppeuksii navkaattrilla mitattuna että eepä paljo lissee ennee tarvii viritellä.maesemmiin kahtelu jiä vähä niin kuin sivu seekaks.
aja millä ajat mutta majorilla loput