Sivu 1/1

paljonko painaa

Lähetetty: 26 Maalis 2007, 10:06
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Nuffieldin perä. Vaihdelaatikko+banjot+nostolaite...

Lähetetty: 26 Maalis 2007, 15:54
Kirjoittaja jamppi
Joku painaa pohjaan asti,minä vain juurta myöten
Tuosta nuffin perän painosta ei oo hajuakaan


Kohtaa paukkuu porttikielto :D

Lähetetty: 26 Maalis 2007, 16:05
Kirjoittaja nuffi59
Jaha, "Jamppi" se jaksaa viisastella. :lol:

Veikkaisin näin kylmiltään painoksi 800-1000 kiloa. :) Saas nähdä paljonko menee sitten metsään? :wink:

Lähetetty: 26 Maalis 2007, 18:58
Kirjoittaja ESM
Kyllä se varmaan toiselle tonnille menee.Muistelen että Leylandin mainoksissa oli etuakseli paino 38%ja nuffissa se varmaan aika lähellä samaa.

Lähetetty: 26 Maalis 2007, 21:40
Kirjoittaja PetriH
Järviseudun traktorilla oli tänään oli tästä ohimennen puhetta, kun tuttava oli ostamassa toisia renkaita valmettiin.
Löytyi kolmos nuffin vannepari hyvillä renkailla,kysyttiin että kestääkö laittaa nelivetoon eturenkaiksi johon eLasse tuumasi että luulisi sillä kolmosen perä painaa sen n 1500 kg...

Lähetetty: 27 Maalis 2007, 18:34
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Veikkaisin, että ilman renkaita painaa n. 1200 kiloa.
Arvioni tueksi heitän seuraavan faktan(?).

Purimme tuossa viime keväänä yhden DM-4:n jäännökset varaosiksi.
Kyytiin nostin sen Mersussani olevalla HIAB 173 kuormausnosturilla, joka nostaa suoralla puomilla jatko ulkona 1250kg (Nosturi on lähes käyttämätön/ruuvaamaton vm-63 Ruotsin armeijan :twisted: kätköistä)

No Nuhvinpuolikas nousi lavalle ihan mukavasti, pikkuisen toista tukijalkaa kevittäen 8) joten tästä päätelmä. 342:n perä on aikalailla samanlainen mööpeli ja aikalailla yhtä raskas. Eli tuskin se 460:nkaan perä sen raskaampi on.
Banjot hieroo kahteen mieheen näppärästi vaikka Citroen BX:n peräkonttiin nimim. kokemusta löytyy :wink: