paljonko painaa

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

26 Maalis 2007, 10:06

Nuffieldin perä. Vaihdelaatikko+banjot+nostolaite...
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

26 Maalis 2007, 15:54

Joku painaa pohjaan asti,minä vain juurta myöten
Tuosta nuffin perän painosta ei oo hajuakaan


Kohtaa paukkuu porttikielto :D
Mukana kuin peräpukama!
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

26 Maalis 2007, 16:05

Jaha, "Jamppi" se jaksaa viisastella. :lol:

Veikkaisin näin kylmiltään painoksi 800-1000 kiloa. :) Saas nähdä paljonko menee sitten metsään? :wink:
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
ESM
Nuhvitietäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:31
Paikkakunta: Koria

26 Maalis 2007, 18:58

Kyllä se varmaan toiselle tonnille menee.Muistelen että Leylandin mainoksissa oli etuakseli paino 38%ja nuffissa se varmaan aika lähellä samaa.
3DL -60,4DM-61
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

26 Maalis 2007, 21:40

Järviseudun traktorilla oli tänään oli tästä ohimennen puhetta, kun tuttava oli ostamassa toisia renkaita valmettiin.
Löytyi kolmos nuffin vannepari hyvillä renkailla,kysyttiin että kestääkö laittaa nelivetoon eturenkaiksi johon eLasse tuumasi että luulisi sillä kolmosen perä painaa sen n 1500 kg...
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

27 Maalis 2007, 18:34

Veikkaisin, että ilman renkaita painaa n. 1200 kiloa.
Arvioni tueksi heitän seuraavan faktan(?).

Purimme tuossa viime keväänä yhden DM-4:n jäännökset varaosiksi.
Kyytiin nostin sen Mersussani olevalla HIAB 173 kuormausnosturilla, joka nostaa suoralla puomilla jatko ulkona 1250kg (Nosturi on lähes käyttämätön/ruuvaamaton vm-63 Ruotsin armeijan :twisted: kätköistä)

No Nuhvinpuolikas nousi lavalle ihan mukavasti, pikkuisen toista tukijalkaa kevittäen 8) joten tästä päätelmä. 342:n perä on aikalailla samanlainen mööpeli ja aikalailla yhtä raskas. Eli tuskin se 460:nkaan perä sen raskaampi on.
Banjot hieroo kahteen mieheen näppärästi vaikka Citroen BX:n peräkonttiin nimim. kokemusta löytyy :wink:
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Vastaa Viestiin