kymysys Leyland 255:sta
Valvoja: automies560
osaisko joku auttaa,tuli hommattua Leyland 255-73,nostolaitteet ei toimi,edessä ja takana nostolaitteet,kauha laskettu maahan eikä nouse,ei öljyvuotoja näkyvissä,mikä on peräöljyn/hydrauliikan öljyn tarkistusmenetelmä?Alhaalla perässä näkyy olevan iso proppu,josta varmaan ainakin tyhjäys?????ylempänä neliökantainen,ilmeisesti täyttöproppu?Onko niin,että ulosottoakselin täytyy pyöriä,ennen kuin hydrauliikka pelaa?Toimi aiemmin ihan ok,joten ainakin luultavasti vivut oikein...ulosottoa en kuitenkaan saa pyörimään.
"huonompiakin traktoreita on kuin Leyland,niitä ei vaan koskaan päästetty tuotantoon"
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Leylandeihin melkolailla mallista riippumatta melko pitkälle ohjaavat ohjeet löytyvät shyden nettisivuilta: http://personal.inet.fi/cool/shyde1/muut.htm
Jos traktorissasi ei ole kaksoiskytkintä, ulosotto ja hydrauliikka sammuvat kun ajokytkintä painaa. Perän ohjausvivulla valitaan joko molemmat toiminnot pois, taaksepäin liikuttamalla pelaa hydrauliikka ja aivan takana sekä hydrauliikka että ulos-otto.
Alhaalla perärepussa ison kannan alla on yksi tyhjäyspaikka, siinä on myös imusuodin JOKA PITÄÄ tarkistaa ja puhdistaa. Tämä monesti tukkii öljyn imun ja pumppu alkaa kavitoimaan, seurauksena täystuho.
muut jatkakoon..
Onnea kumminkin leylandin ostosta, ei se niin huono traktori ole mitä monet sanovat. Toiset ei saa pihaansa puhdistettua 00 vuosimallia vanhemmalla traktorilla, toiset tekevät EU aikaisenkin tilan työt Nuffieldeilla
Tervetuloa foorumille keskustelemaan, koetetaan auttaa minkä kyetään.
Jos traktorissasi ei ole kaksoiskytkintä, ulosotto ja hydrauliikka sammuvat kun ajokytkintä painaa. Perän ohjausvivulla valitaan joko molemmat toiminnot pois, taaksepäin liikuttamalla pelaa hydrauliikka ja aivan takana sekä hydrauliikka että ulos-otto.
Alhaalla perärepussa ison kannan alla on yksi tyhjäyspaikka, siinä on myös imusuodin JOKA PITÄÄ tarkistaa ja puhdistaa. Tämä monesti tukkii öljyn imun ja pumppu alkaa kavitoimaan, seurauksena täystuho.
muut jatkakoon..
Onnea kumminkin leylandin ostosta, ei se niin huono traktori ole mitä monet sanovat. Toiset ei saa pihaansa puhdistettua 00 vuosimallia vanhemmalla traktorilla, toiset tekevät EU aikaisenkin tilan työt Nuffieldeilla
Tervetuloa foorumille keskustelemaan, koetetaan auttaa minkä kyetään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Kiitokset Nuffieldmasterille nopeasta avusta!Täytyy tutkia huomenna lisää,ja ilmeisesti ainakin tuolla toisessa keskustelussa 255:seen liittyen todettiin näemmä,että vaihteistoöljy on samalla perä/hydrauliikkaöljy,omassani tikku kastuu vain noin 10mm,Shyden sivuilla kerrottiin mittatikun H-merkistä,omassani on kahdesta palasta hitsattu!!! mittatikku,eikä mitään merkkiä.Ilmeisesti ei haitanne jos öljyä pistää varoiksi muutaman litran lisää,ja koittaa josko rupeaa toimimaan...
"huonompiakin traktoreita on kuin Leyland,niitä ei vaan koskaan päästetty tuotantoon"
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Parhaimmat kiitokset saan kun väki kirjoittelee aktiivisesti ja koneita saadaan tämän palstan avulla taas liikenteeseen!ashigaru kirjoitti:Kiitokset Nuffieldmasterille nopeasta avusta!Täytyy tutkia huomenna lisää,ja ilmeisesti ainakin tuolla toisessa keskustelussa 255:seen liittyen todettiin näemmä,että vaihteistoöljy on samalla perä/hydrauliikkaöljy,omassani tikku kastuu vain noin 10mm,Shyden sivuilla kerrottiin mittatikun H-merkistä,omassani on kahdesta palasta hitsattu!!! mittatikku,eikä mitään merkkiä.Ilmeisesti ei haitanne jos öljyä pistää varoiksi muutaman litran lisää,ja koittaa josko rupeaa toimimaan...
Niin näissä on tosiaan perä/vaihteisto/hydrauliöljyt samassa, tilavuus 54,5 litraa. Käytä vaikkapa 10W-30 Yleisöljyjä. Valkeat, vetiset öljyt tuhoavat nopeasti kalliin hydraulipumpun, eikä se ole herkkua myöskään vaihteistolle.
Näissä kannattaa pitää öljytaso mieluiten maksimissa, koska muuten jarruakseli ei saa riittävää voitelua, laakeri menee ja stefat alkavat vuotaa öljyä, ne taas pilaa jarrut.
Nyt kannattaisi jonkun leylandin omistajan mitata tikku merkkeineen, niin "ashigaru" saisi tehtyä omat kunnolliset merkit omaansa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 19
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:06
- Konekalustoani: Case 685 XL
- Paikkakunta: Kerimäki
Leyland 245 mittatikun pituus on siitä lenssin juuresta (joka estää tikkua valumasta alas päin) mitattuna 271mm. Miniimi merkki alapäästä 13.mm, ylä raja siitä ylöspäin 26mm neutraali on viivojen keskellä.
Case 685 XL
suurkiitos kale 47:lle!!!!!Omassa oli tuo tikku näemmä kyllä suurinpiirtein oikean pituinen,mutta öljyä joutui lisäämään 10 litraa,ja johan toimii!Ihmeellistä vain ,että mihin ne öljyt yhtäkkiä kadonneet,kun ei lätäkköä alla ja suhtkoht kuivat paikat,no pääasia ,että toimii,nolo kysymys,mutta mistähän ne öljyn lisäykset virallisesti kuuluisi tehdä?itse lisäsin tuosta mittatikun reiästä paine pumpun avulla,olisiko oikea paikka ollut perässä se ylempi neliökantainen proppu?Aika pieni on sekin,jos ajattelisi ratin kanssa rueta kaatamaan...
"huonompiakin traktoreita on kuin Leyland,niitä ei vaan koskaan päästetty tuotantoon"
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
siintä se mittatikun ja vaihdekeppien juuresta löytyy ainakin vielä 384 leukussa,jossain uudemmissa se täyttöaukko on muutettu siihen perärepun päälle. ja siinä on kuusiokolo siinä täyttöaukossa,oli se sitten kummassa paikassa vaan. aukeaa myös tuurnalla lyömällä,ite en ainakaan omista tuo kokosta kuusiokoloavainta...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
255:ssa öljyn lisäys tapahtuu nostolaitekannen päältä, iso mutteri vähän taaksepäin kallellaan nostolaitteen lukitsimen oikealla puolella. Minun tietääkseni öljytilavuus on 57 litraa. Juu siinä ei enää ole sitä isoa kuusiokoloproppua siellä vaihdeaskin kannen etupäässä kuten 384:ssa. Kyllä sen ulosotonkin pitäisi pelata vaikka traktorin merkki Leyland onkin, tuolta voit lukea ulosoton kytkennästä lisää: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 1e6823d882
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
ohjekirja kiinnostaa,jos on nimenomaan 255 malliin soveltuva,ja kirjoitettu suomalais-ugrilaiseen kielisukuun.miksei toki englanninkielinenkin mene jos ei muuta saatavilla.Kopiokin käy jos on edullinen.
"huonompiakin traktoreita on kuin Leyland,niitä ei vaan koskaan päästetty tuotantoon"
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tammi: Pystyisikö opuksesta ottamaan kopion
Voisin sellaisen ostaa, ihan tietojenkeruu ja tuommoisiin tarkoituksiin
Voisin sellaisen ostaa, ihan tietojenkeruu ja tuommoisiin tarkoituksiin
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Opus on A5 kokoa, eli avattuna siitä tule kahdeksantoista arkkia A4 kokoisia kaksipuoleisia tulosteita plus kansilehti. Siis mahdollista tulostaa teknisesti, mutta kopioiden käyttötarkoitusta tulee vähän miettiä. Näitä aapisia eri malleista on tuolla kaapissa ainakin 255, 262, 272 Leylandiin. Nuffieldin vastaavia taitaa olla 10/42-10/60, DM4, 3/45-4/65. Voisin tietysti luopua näistä vaikka tulevan Nuffield Leyland Glub Finlandin järjestötyön hyväksi.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
255:sen ohjekirja kiinnostaa kuin myös nuffinkin 4/65:sen huolto/korjauskirja Molemmat on nääs kiikarissaashigaru kirjoitti:ohjekirja kiinnostaa,jos on nimenomaan 255 malliin soveltuva,ja kirjoitettu suomalais-ugrilaiseen kielisukuun.miksei toki englanninkielinenkin mene jos ei muuta saatavilla.Kopiokin käy jos on edullinen.
KOKKOLASSAHAN näitä nähtävästi tuotetaan, mutta kun ei ole numero enään tallessa Aikoinaan tilasin fourin/treenniin varaosakirjan Meinaan tuo 255:en 4/65:sen varaosiksi Vain mitenkähän tässä käynee Tuleekohan molemmat entisöytyä Saapaha nähdä 4/65:sesta kaupat tehdää tulevana maanantaina näin on sovittu
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Alkuperäisen Leyland 255 Omistajan käsikirjan lupasin lähettää aiemmin nimimerkille ashigaru. Tämän lupauksen tulen toteuttamaan kunhan tulevalla viikolla otan siitä omaan arkistoon kopion.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies