Muita traktoreita
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
Mitäs muita traktoreita nuhvisteista löytyy?
Itseltä löytyy Massey Ferguson 30 -64
Tämähän on ranskalainen massikka 4 sylinterisellä Perkinsin 4.107esikammio diisselillä.
Tämä kyseinen yksilö oli isän kotikylällä erään vanhan lesken tallissa seisonut on 20 vuotta ennen kuin isäni sen osti pois. seisonnan aikana moottori oli tietenkin jumittunut. Eräs kylän romunkerääjä korjasi traktorin meille n vuonna 2000. Aikaa tähän korjaukseen meni kaiken kaikkiaan 4 vuotta, mitään aikatauluahan ei oltu annettu.
Lähes kaikki osat traktorissa on alkuperäisessä maalissa/kunnossa.
Nyt vain takanavoista kuuluu uhkaava klonksunta, näissä on tyyppivikana että takanavasta hajoaa joitain josta seuraa että takapyörä irtoaa. sanomattakin on selvää että tätä osaa ei enää mistään saa... muutenkin varaosia ei enää tarvikkeina saa.
esim. jarrupinnat - käytiin seinäjoella agrimarkerista kysymässä niin koko maassa ei ollut varastossa kuin yksi tarvike jarrupinta ja tehtaalta oli saanut kaikki 4 hintaan a. 70e! muoto on liian vaikea itsetehtäväksi
Lisäksi ostettiin molemmat ulommat raidetangon päät silloin pari vuotta sitten, nekin olivat 120e pari! Accon varaosia. Ovat muuten vieläkin asentamatta...
Tällä on ennen nuffia tehty monena vuotena lumityöt (onhan meillä tähän hyvät norjalaiset ketjut, nimeä en muista) ajettu metsästä puita ja tasoitettu pihaan parikin kertaa
sepelikasa...
no niin tarinoita ja kuvia muista traktoreista saa laittaa perään...
Itseltä löytyy Massey Ferguson 30 -64
Tämähän on ranskalainen massikka 4 sylinterisellä Perkinsin 4.107esikammio diisselillä.
Tämä kyseinen yksilö oli isän kotikylällä erään vanhan lesken tallissa seisonut on 20 vuotta ennen kuin isäni sen osti pois. seisonnan aikana moottori oli tietenkin jumittunut. Eräs kylän romunkerääjä korjasi traktorin meille n vuonna 2000. Aikaa tähän korjaukseen meni kaiken kaikkiaan 4 vuotta, mitään aikatauluahan ei oltu annettu.
Lähes kaikki osat traktorissa on alkuperäisessä maalissa/kunnossa.
Nyt vain takanavoista kuuluu uhkaava klonksunta, näissä on tyyppivikana että takanavasta hajoaa joitain josta seuraa että takapyörä irtoaa. sanomattakin on selvää että tätä osaa ei enää mistään saa... muutenkin varaosia ei enää tarvikkeina saa.
esim. jarrupinnat - käytiin seinäjoella agrimarkerista kysymässä niin koko maassa ei ollut varastossa kuin yksi tarvike jarrupinta ja tehtaalta oli saanut kaikki 4 hintaan a. 70e! muoto on liian vaikea itsetehtäväksi
Lisäksi ostettiin molemmat ulommat raidetangon päät silloin pari vuotta sitten, nekin olivat 120e pari! Accon varaosia. Ovat muuten vieläkin asentamatta...
Tällä on ennen nuffia tehty monena vuotena lumityöt (onhan meillä tähän hyvät norjalaiset ketjut, nimeä en muista) ajettu metsästä puita ja tasoitettu pihaan parikin kertaa
sepelikasa...
no niin tarinoita ja kuvia muista traktoreista saa laittaa perään...
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Norjalaiset ketjut näyttävät trygg -merkkisiltä. On tuo eriskummallinen silmukka ja siinä piikit.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Apua jarrupintaongelmiin
http://www.kitkaliimaus.fi/
http://www.kitkaliimaus.fi/
Mukana kuin peräpukama!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Joskus muistelen kuulleeni, että juuri tässä massikassa on sellaiset jarrupinnat, että niihin ei oikein saa uusia pintoja liimaamallakaan.jamppi kirjoitti:Apua jarrupintaongelmiin
http://www.kitkaliimaus.fi/
Jarrutkin taitavat olla enemmän "Hidastimet"?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Kotipuolen naapurissa on juuri samanlainen 30 massikka.Ihan täydellinen mutta nostolaitteessa jotain häikkää.Olikohan joku murtuma tai vastaavaa.En nyt tarkemmin muista vaikka omistajan kanssa siitä oli puhetta.Ja osien saanti kuulemma tosiaan hankalaa.On säilytetty katon alla koko ikänsä mistä täydet pointsit omistajalle .Varmaan ensimmäisiä traktoreita minkä penkillä olen nappulana istuskellut ja kuvitellut olevani jotain suurta ja mahtavaa
Hattu päähän ja hyvästi!
Tässä olis tuota kalustoa:
Kaivurin hankin syksyllä, joten kovin suurta tarinaa tästä ei ole. Öljyvuotoja on, joten remonteista riittäisi juttua varmaankin tulevaisuudessa. Öljyä tulee ainakin etuakselin kardaanin juuresta, moottorin alta jostain paikasta, sekä parista sylinteristä (ilmeisesti pakat on kiritty loppuun).
Nöyrästi lähti kaivuri tänään töihin. Konetta oli käytetty viimeksi marraskuussa ja hyvin lähti, ei ollut edes sähkö karannut. Näin traktorimiehen näkökulmasta oli suorastaan ihmeellistä työnnellä keväisiä lumipenkkoja, kun ei vastusta tuntunut millään. Kyllä se 10t paino jossain auttaa.
Talon paras traktori on tietenkin Valmet 361. Ollut talossa jo vuodesta 65 asti. Sitä olen kunnostellut aika paljon. Remonttien lisäksi, moottori, kytkin, hydrauliiikka, voimansiirto osittain, olen vaihtanut siihen vaihtovirtalaturin, pötköstartin työntöankkuristartiksi, hydraulipumpun 16 kuutiosentin pumppuun, asentanut alkuperäisen lisävaruste hydrauliöljysäiliön sekä hydrauliikan ulosoton. Kaikki, paitsi tuo laturi, on tehtny siten, ettei niitä erottaisi alkuperäisestä. Lisäksi pistin siihen hieman parannetun thermostartin. Parannetun sikäli, että tällä lähtee kelillä kuin kelillä. Työkunto on tällä traktorilla nyt suorastaan hyvä, eikä öljyäkään pitäisi vuotaa mistään.
Eräs uudempikin Valmetti on, mutta siinä ei ole mitään kiinnostavaa.
Kiinnostavin kone lienee tämä. On vielä pahasti vaiheessa ja valmistumisesta ei uskalla edes arvailla. Mistä muuten saisin ilmanputsarin ja kuorma-auton mittaristot, kohtuullisilla kustannuksilla?
Kaivurin hankin syksyllä, joten kovin suurta tarinaa tästä ei ole. Öljyvuotoja on, joten remonteista riittäisi juttua varmaankin tulevaisuudessa. Öljyä tulee ainakin etuakselin kardaanin juuresta, moottorin alta jostain paikasta, sekä parista sylinteristä (ilmeisesti pakat on kiritty loppuun).
Nöyrästi lähti kaivuri tänään töihin. Konetta oli käytetty viimeksi marraskuussa ja hyvin lähti, ei ollut edes sähkö karannut. Näin traktorimiehen näkökulmasta oli suorastaan ihmeellistä työnnellä keväisiä lumipenkkoja, kun ei vastusta tuntunut millään. Kyllä se 10t paino jossain auttaa.
Talon paras traktori on tietenkin Valmet 361. Ollut talossa jo vuodesta 65 asti. Sitä olen kunnostellut aika paljon. Remonttien lisäksi, moottori, kytkin, hydrauliiikka, voimansiirto osittain, olen vaihtanut siihen vaihtovirtalaturin, pötköstartin työntöankkuristartiksi, hydraulipumpun 16 kuutiosentin pumppuun, asentanut alkuperäisen lisävaruste hydrauliöljysäiliön sekä hydrauliikan ulosoton. Kaikki, paitsi tuo laturi, on tehtny siten, ettei niitä erottaisi alkuperäisestä. Lisäksi pistin siihen hieman parannetun thermostartin. Parannetun sikäli, että tällä lähtee kelillä kuin kelillä. Työkunto on tällä traktorilla nyt suorastaan hyvä, eikä öljyäkään pitäisi vuotaa mistään.
Eräs uudempikin Valmetti on, mutta siinä ei ole mitään kiinnostavaa.
Kiinnostavin kone lienee tämä. On vielä pahasti vaiheessa ja valmistumisesta ei uskalla edes arvailla. Mistä muuten saisin ilmanputsarin ja kuorma-auton mittaristot, kohtuullisilla kustannuksilla?
Tuopa on hieno tuo Velun Valtra. Tuollaista olen itsekkin katellut, vaan ei ole sattunut kohdalle. On jotenkin minun makuuni ja silmään jämerä peli.
Olen aina tykännyt tuosta mallista.
Olen aina tykännyt tuosta mallista.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Tällainen tuli natikan vaihdossa 1000 km:n ajon jälkeen ! Nuhvi edelleen Jämijärveltä hakematta ! Pitää odottaa kesää, saa nähdä tuodaanko ajamalla, matkaa 150 kilsaa ?
http://kuvablogi.com/nayta/950475
http://kuvablogi.com/nayta/950475
....kyyllä se vielä vuosi sitten toimi !?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
halvatun siisti pikkukakkonen,onko maalattu vai vanhan isännän silmäterä?
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Todella siistin näköinen Valmettie-k-i kirjoitti:Tällainen tuli natikan vaihdossa 1000 km:n ajon jälkeen ! Nuhvi edelleen Jämijärveltä hakematta ! Pitää odottaa kesää, saa nähdä tuodaanko ajamalla, matkaa 150 kilsaa ?
http://kuvablogi.com/nayta/950475
Kyllähän sen sieltä kesäkelillä ajamallakin tuo, tuli sitä nuorempana ajettua pakkasellakin noilla hytittömillä mutta nyt ei viitsis enää.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Dexta vm. -60 on työn alla, ollut jo muutaman vuoden ja nyt oli tarkoitus laittaa siihen kuntoon että pääsisi vappu ajelulle. Käytössä olevaan vm. -60 DM 4 Nuffieldiin laitoin juuri uuden isomman startin ja samalla joutui modifioimaan jalkakaasun vivuston uudelleen. Entinen startti on tarkoitus kunnostaa ja laittaa isä-ukon vuoden -52 Nuffieldiin jota yritän pelastaa kuusen alta. Traktori on seissyt aika kauan ulkona ja osia on viety siitä pitkin kyliä. Aiemmin lupasin laittaa sen tulille näiden lumien aikana ja tarkoitus on toteuttaa tämä uhkaus. Jos saisi moottorin käyntiin ja etuakselin ja pyörät alle niin sitten saisi vietyä sen korjaamolle katon alle ja voisi aloittaa pelastus operaation. Alkuperäinen perkins moottori on vielä tallessa ja entisöintiä voisi alkaa suunittelemaan sen kunnostamisella mikäli siihen vielä osia löytyy.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Jätä vaan voortti sinne alle sovinnollaTammi kirjoitti:Dexta vm. -60 on työn alla, ollut jo muutaman vuoden
Mukana kuin peräpukama!