Maamoottorit
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Ja monta kertaa...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
No nyt se sitten tapahtui..kuului outoja ääniä, tuli savupöllähdyksiä pakoputkesta ja huimapyörällä oli kauhea hoppu...Toisinsanoen sitkeä yrittäminen palkittiin ja kone saatiin käyntiin tänään Sunnuntaina 20.4-08 klo 11.31. Viteotakin on jo tulossa, kun vain saadaan kuvattua vähän lisää ja pukattua Tuupiin
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Videota tapahtuneesta... ENSIKÄYNNISTYS (pahoittelen editoijan/editointiohjelman kykyjä)
www.youtube.com/watch?v=qToCk8FtDUA
www.youtube.com/watch?v=qToCk8FtDUA
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
komiasti päksättää!
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Käy kuin kuulamoottori
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Komea saundi oli
Tuli kattellessa mieleen että jos tuo hiha olis tarttunu kiinni pyörään.....
Hurjempaa kuin Duudsoneilla nuhviveljien touhu
Tuli kattellessa mieleen että jos tuo hiha olis tarttunu kiinni pyörään.....
Hurjempaa kuin Duudsoneilla nuhviveljien touhu
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Vauhtipyörän sisäpinta on BMV:ssä sileä ja käsipumpun kahva on sen takana. En vielä oikein luota tuon koneen säätäjään, joten jouduin rajoittamaan kierroksia katkomalla polttoaineen syöttöä.jamppi kirjoitti:Komea saundi oli
Tuli kattellessa mieleen että jos tuo hiha olis tarttunu kiinni pyörään.....
Hurjempaa kuin Duudsoneilla nuhviveljien touhu
Viken tai jonkun muun koneen kohdalla pidän käpälät visusti vauhtipyörän ulkopuolella koska näissä tarttumisvaara on moninkertainen
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
No niin. Nyt sain sitten BMV:n säätäjänkin viritettyä, niin ei tartte enää pitää kättä pumpun kahvalla koneen käydessä. Kierroksetkin sain laskettua noin 60r/minuutissa tasolle (todella harvakäyntinen kone) aikaisemman N:700:n kierroksen tilalle.
Kyllä se BMV pikkuhiljaa valmistuu pakostakin. Torstaina pitäs käydä herättämässä kaverilla oleva toinen samanlainen kone suurinpiirtein yhtä pitkästä horroksesta, eli opettamassa koneelle, että mitä varten se on joskus tehty .
Seuraava projekti odottaa jo: Wickström 18-24hv vm-47. Eiköhän sekin puksuta ennen kesää ja Filmiä pukkaa, kun on sen aika.
Kyllä se BMV pikkuhiljaa valmistuu pakostakin. Torstaina pitäs käydä herättämässä kaverilla oleva toinen samanlainen kone suurinpiirtein yhtä pitkästä horroksesta, eli opettamassa koneelle, että mitä varten se on joskus tehty .
Seuraava projekti odottaa jo: Wickström 18-24hv vm-47. Eiköhän sekin puksuta ennen kesää ja Filmiä pukkaa, kun on sen aika.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Ja lisää Moottorikuulumisia ihmisten riemuksi: Vikkeprojektikin on sitte aloitettu. Käytettiin Nuhvelentin kanssa siitä kansi pois..Magneeton puoleinen mäntä jumissa, mutta vesipumpun puoleinen mäntä liikkuu n:5mm-> Laakerit vaihtoon. Kaikenlaista pikkuosaa hukassa, laho peti, ei vesisäiliötä, tankit puhki...eli ei mitään uutta ts. helppo projekti Kyllä sekin kohta käy (kuulemma kuin Harrikka)
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Kaatopaikalta aikoinaan kloppina tuli löydettyä wikström-merkkinen maamoottori.Isäukkovainaa sen kävi traktorilla hakemassa pojille projektiksi .Kampikammion öljyt vaihdettiin ja sytkäpuoli testattiin.Eikun bensaa tankkiin ja kokeilemaan.Huikkabensalla ja sytytyksen säätämisellä se saatiin sitten papattamaan.Käynnistyskikat piti opetella omatoimisesti ja hommahan rupesi toimimaan.Vanhassa puimalassa oli puinen puimakone jonka voimanlähteeksi piti tietenkin laittaa tuo wikström .Sitä ennen puimakonetta piti pyörittää kohlimista jaloilla polkien .Arvatkaa oliko pöllyä ja meteliä kun tuo yhdistelmä oli toiminnassa hetken aikaa.Me pojat saatiin pientä noottia vanhemmilta kyseisestä operaatiosta.Maamoottori meni sitten eräälle mobilistille vaihtokaupassa.
Hattu päähän ja hyvästi!