Fourin nostolaite
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Fourin ja Three mallien korjausohjekirjasta en löydä kyseisen jousen mitaa, mutta kympimallien kirja antaa tuon mitan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Leukussa kun on jo ruuvi siihen paineensäätöön, niin jouduin vetämään sen melko pohjiin jotta sai 180 bar tulemaan. Pumppu kun ei ole enää uusi...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei se kärryn kipille liikaa ole, jotkin koneet tuuppaa 210-220bar .....
Nostolaite ei välttämät tykkää kylläkään, josko siellä tollaset paineet kans on .....
Nostolaite ei välttämät tykkää kylläkään, josko siellä tollaset paineet kans on .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
No niin jotain edistystä saatu eli 150 bar tulee nyt kipille ainakin kun antaa hiukan kierroksia ja nousi tuollainen vähän vajaampi 1.5m3 klapisäkki lavan kanssa mutta täysi säkki oli jo liikaa ei noussut kuin 20cm maasta.millaisia painoja porukka on täällä nostellut nuhveilla.1300kg nostovoiman pitäisi olla ja se kaiketi ilmoitetaan vetovarsien päästä mutta tippuisko nostokyky noin paljon kun nosto tapahtuu kauempaa?
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
etäisyydellä on huomattava vaikutus asiaan esim. 1000 kg painava kyntöaura vaatii lähes kaksinkertaisen nostotehon nostolaitteelta.
kummissa rei'issä nostotangot ovat vetovarsissa?
kummissa rei'issä nostotangot ovat vetovarsissa?
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Joo tätä nyt itse mietin kans meinaan nostotankojen alapäät ovat viistosti traktoriin päin.vetovarret käännetty toisin päin pitää ne kääntä ja laittaa ne ulommaisiin reikiin jos ei apua niin mittaan vielä vasemmanpuoleisesta uloslähdöstä paineet sillä varauksella että sylinteriin menevä putki vuotaa.
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 28
- Liittynyt: 03 Heinä 2010, 18:30
- NLCF r.y jäsen Nro: 147
Jatkan tähän viestiketjuun oman Nuhvin nostolaiteongelmia.
Vaihdoin pumpun Leypartsin ja tuottoa tuntuu olevan mutta voima puuttuu.
Pumpun vaihdon yhteydessä vaihdoin myös perärepun (vanhempi malli, ei vetovastuksen tunnustelua) ehjään sisuksineen ja nyt kuulostaa siltä, että ylipaineventiili avautuu heti paineen kohotessa.
En avannut vielä ventiilistöä ja tähän korjaukseen tarvitsisin apuja.
Pääseekö ylipaineventtiileihin (matala- ja korkeapaine) kiinni repun yläluukusta (ettei koko peräreppua tarvitsisi irrottaa)?
Mistä löytyy uudet kuulat, jouset yms. tarvittavat osat?
Saako sivujärjestelmän vipua säädettyä pysymään päällä (nosturikäyttö)?
Katsoin jo Karin kuvat (kiitokset niistä!)
Vaihdoin pumpun Leypartsin ja tuottoa tuntuu olevan mutta voima puuttuu.
Pumpun vaihdon yhteydessä vaihdoin myös perärepun (vanhempi malli, ei vetovastuksen tunnustelua) ehjään sisuksineen ja nyt kuulostaa siltä, että ylipaineventiili avautuu heti paineen kohotessa.
En avannut vielä ventiilistöä ja tähän korjaukseen tarvitsisin apuja.
Pääseekö ylipaineventtiileihin (matala- ja korkeapaine) kiinni repun yläluukusta (ettei koko peräreppua tarvitsisi irrottaa)?
Mistä löytyy uudet kuulat, jouset yms. tarvittavat osat?
Saako sivujärjestelmän vipua säädettyä pysymään päällä (nosturikäyttö)?
Katsoin jo Karin kuvat (kiitokset niistä!)
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossa alkuvuodesta eräs nuhviharrastaja otti yhteyttä kun 460:sen hydrauliikka ei jaksanut nostaa enään perälevyä.frostspring kirjoitti:Jatkan tähän viestiketjuun oman Nuhvin nostolaiteongelmia.
Vaihdoin pumpun Leypartsin ja tuottoa tuntuu olevan mutta voima puuttuu.
Pumpun vaihdon yhteydessä vaihdoin myös perärepun (vanhempi malli, ei vetovastuksen tunnustelua) ehjään sisuksineen ja nyt kuulostaa siltä, että ylipaineventiili avautuu heti paineen kohotessa.
En avannut vielä ventiilistöä ja tähän korjaukseen tarvitsisin apuja.
Pääseekö ylipaineventtiileihin (matala- ja korkeapaine) kiinni repun yläluukusta (ettei koko peräreppua tarvitsisi irrottaa)?
Mistä löytyy uudet kuulat, jouset yms. tarvittavat osat?
Saako sivujärjestelmän vipua säädettyä pysymään päällä (nosturikäyttö)?
Katsoin jo Karin kuvat (kiitokset niistä!)
Tarkastetiin pumppu, enpä ole vielä tähän asti tavannut noin hyvässä kunnossa olevaa nuhvin pumppua, sentään muutamia on tullut kunostettuakin, ei missä välyksiä. Seuraava operaatio olikin sitten ventiiliyksikön tarkastelu, vaihdetiin kaikki öljytiivisteet, huom !, kaikki, myös korkeapaineventiilin istukan alla oleva, kantinen tiiviste korvatiin O- renkaalla. Ventiiliryhmä liitetiin sylinteriryhmään, kiinitetiin perärepuun. Omistaja teki loput hommat, putkiston tiivisteiksi omistaja oli hommnut kupariset, itse olisin laittanut fiiperitiivisteet.
Soitelin muutaman viikon päästä ja omistaja kehui että hyvin toimii, varmaan jostain tiivisteestä valskas.
Suosittelisi että ottaisit repun irti ja teet edellä mainitun mukaiset toiminpiteet ns. pöydällä. Esim. Ventiilin ja sylinteriryhmä erotamista ei taida pystyä tekenään jos ei oteta reppua pois paikaltaan, muutenkin on suuri vaara että joku osa tai avain tipuu alas. Kotelon kansikin ( osa no 26 ) on aika kinkinen asentaa paikoileen jopa pöydällä ollessa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !