Sivu 7/19

Re: Kohudosentti

Lähetetty: 08 Maalis 2013, 16:40
Kirjoittaja nuhvi63
Kyllä Jenkit tuohon puuttuu,ei mene pitkään,niinhän ne on puuttunu monen muunkin maan asioihin :? :?

Re: Kohudosentti

Lähetetty: 09 Maalis 2013, 23:05
Kirjoittaja jusape
Paripäivää sitten muuten aluerarios sanottiin, jotta varsinais-suomessa on todettu yhteensä 68 ilvespentuetta.
Kaatolupia tais olla 14kpl, ja tän "suurkunnan" alueella oli niistä 2. Kaikki luvat käytettiin. Mutta silti tuo lynx lynx kanta on voimakkaassa kasvussa alueella....

Re: Kohudosentti

Lähetetty: 10 Maalis 2013, 00:19
Kirjoittaja nelosnuhvi
Radiossa kuuntelin miten paikallisten ja päättäjien susiarvoit eroaa toisistaan, aika reilut erot oli laskelmissa :D Herrojen puolelta tuli viestiä että petoja on liian vähän, ja jotain siinä puhuttiin kun maaseudulla käytetäään oman käden oikeutta :twisted:

Re: Kohudosentti

Lähetetty: 10 Maalis 2013, 00:22
Kirjoittaja jusape
No, en mäkään henk.koht. hyväksy tuota oman käden oikeutta.....
Mjutkun ne herrat ei perkele itte asustele tälläsis kuoleman partaalla olevissa , ja 5-60km kaupungista tai saati 200km päässä olevas kunnas pääkaupunkista, ei ne mitään tajuu, puhumalla....paikallisista oloista....

Re: Kohudosentti

Lähetetty: 10 Maalis 2013, 00:36
Kirjoittaja nelosnuhvi
niin :roll:

Re: Kohudosentti

Lähetetty: 11 Maalis 2013, 08:31
Kirjoittaja lisenssi
Onhan siinä jonkun verran eroa, kun kirjoituspöydän takana lasketaan 2 sutta, ja metsästysseura käy maastossa laskemassa jälkiä ja toteaa 12 sutta :shock:

Vuosi 1877 oli paha vuosi. Silloin sudet veivät paljon pieniä lapsia. Keskimäärin nuo lapset olivat 3-vuotiaita. Sen ikäinen ei pysty mitenkään puolustautumaan.

Nyt kuitenkin poliittisella taholla on suhtauduttu asiaan sillä tavalla, että pihapiiriin tunkeutuvat sudet lopetetaan. Suunta on ihan oikea.

Nyt Suomesta halutaan lopettaa turkistarhauskin noiden samojen suojelijoiden taholta. Ja pelätään, että ellei tule ymmärtämystä, niin alkavat pahat terroriteot turkistarhoja vastaan. Kansalaistottelemattomuuden he kyllä osaavat.

Paljon susia vaarallisempia ovat siis nämä suojelijat, joilta oikeus ja kohtuus ovat paenneet ulottumattomiin ja totuudesta ei ole tietoakaan. He aikovat lopettaa ihmisiltä elinkeinon, muka eläinten oikeuksien tähden.

Se, mikä ennen on ollut oikein, on nyt väärin. Ja mikä ennen on ollut väärin, on nyt oikein. Se on pelin henki, kun vanha valta kumotaan.

Tätä nykyistä vallankumousta tehdään lakeja muuttamalla. Asiat käännetään täysin päälaelleen. Ja me vaan katselemme tätä kuin jotain näytelmää sivusta. Mutta ei tämä ole näytelmää, vaan totisinta käytäntöä. Jos sitä ei nyt vastusta, on osasyyllinen sen tuloon, eikä parane valittaa sitten yhtään, kun tullaan antamaan armopiikki, kunhan eutanasialaki ehditään susikiireiltä säätää.

Esim homoille vaaditaan adoptio-oikeutta. Ne vanhemmat, jotka ovat adoptoineet lapsia, tietävät kokemuksesta, mitä tuollainen monet hylkäämiset kokenut lapsi tarvitsee. Lapsen traumat puhkeavat pahoina viimeistään murrosiässä. Homoympäristö vain pahentaa lapsen tilannetta ja lisää hänen kärsimyksiään. Sitäkö tässä halutaan?

Homouden harjoitus oli ennen rikollista. Nyt on lait muutettu. Ja sillä tavalla ne muutetaan muidenkin aioiden suhteen.

Eihän tässä ajatella yhtään lapsen asemaa ja tilannetta. Päämäärä on luoda kasvuympäristöjä, joilla taataan avioliiton tuho. Lapset ovat pelinappuloina julmassa hankkeessa.

Venäjällä ei suvaita homouden edistämishankkeita. Siellä Gay-Pride-kulkueet ovat kiellettyjä ja duuma on kriminalisoinut homouden syöttämisen lapsille. Täytyy siis todeta, että Venäjällä tässä mielessä suojellaan lapsia. Ei ole siis niin kuin esim Suomessa, missä mm TV-sarjoissakin täytyy olla nk "kiintiöhomo" mukana kuvioissa.

Re: Kohudosentti

Lähetetty: 11 Maalis 2013, 08:56
Kirjoittaja NuffiPekka
Kaikessa karuudessaan täyttä asiaa tuo lisenssin kirjoitus. Mikään ennen kunnioitettu ja arvossa pidetty ei merkitse enää mitään :( . Ja sanotaan vielä että se on kehitystä..... :(

Re: Kohudosentti

Lähetetty: 11 Maalis 2013, 13:34
Kirjoittaja lisenssi
Venäjällä kuollut mies pannaan syytteeseen. Kuinka pitkä tuomion hän mahtaa saada? :roll:

Hän oli selvitellyt veronkiertojuttuja ja jäljet johtivat varsin korkealle, eli liian korkealle. Ja kummallista kyllä, ne johtivat myös Kyprokselle, rahanpesumielessä. Nyt Suomen EU-jäsenenä pitäisi olla valmis auttamaan rahallisesti Kyprosta??? Paljonko se maksaa? Pannaanko jo heti kolehtihaavi kiertämään? :shock: Osa näistä rahoista on tullut Suomeenkin, rahanpesumielessä, ja asiaa selvitetään viranomaisten toimesta.

Näitten seuraaminenkin, niin kuin sanonta kuuluu, "syö miestä" :(

Suomessa aikaisemmin noudatettiin kohtuutta. Mutta viimeisen runsaan kymmenen vuoden aikana kohtuudet on unohdettu. Tilalle ovat tulleet mitä ihmeellisemmät palkitsemisjärjestelmät. Onko jonkun ihmisen tekemä työ esim 100-kertaa tai 1000-kertaa arvokkaampaa kuin jonkun toisen tekemä? Pitääkö palkita siitäkin, kun yritys tekee ennätykselliset tappiot? Onko oikein, että pankkisetä kylpee optiomiljoonissa, ja samaan aikaan kansa maksaa pontevat pankkituet, kun pojat ovat kasinopelissä hävinneet potin?

Juuri noilla toimilla ollaan romahduttamassa vanhaa järjestelmää, jossa saattoi pitää torpan ovea auki päivisin. Ei tarvinnut pelätä, että joku tulee ja ryöstää. Peli oli reilua ja rehellistä. Ja apuakin oli aina tarjolla.

Ovatko meidän aikamme sankareita ne, jotka kepulikonsteilla menestyvät? Moni asia vaikuttaa siihen, mitä yhteiskunnassa tapahtuu ja mikä on todellakin kehityksen suunta, ylös- vai alaspäin.

Re: Kohudosentti

Lähetetty: 11 Maalis 2013, 17:07
Kirjoittaja Jooseppi 1
lisenssi kirjoitti:Onhan siinä jonkun verran eroa, kun kirjoituspöydän takana lasketaan 2 sutta, ja metsästysseura käy maastossa laskemassa jälkiä ja toteaa 12 sutta :shock:

Vuosi 1877 oli paha vuosi. Silloin sudet veivät paljon pieniä lapsia. Keskimäärin nuo lapset olivat 3-vuotiaita. Sen ikäinen ei pysty mitenkään puolustautumaan.

Nyt kuitenkin poliittisella taholla on suhtauduttu asiaan sillä tavalla, että pihapiiriin tunkeutuvat sudet lopetetaan. Suunta on ihan oikea.

Nyt Suomesta halutaan lopettaa turkistarhauskin noiden samojen suojelijoiden taholta. Ja pelätään, että ellei tule ymmärtämystä, niin alkavat pahat terroriteot turkistarhoja vastaan. Kansalaistottelemattomuuden he kyllä osaavat.

Paljon susia vaarallisempia ovat siis nämä suojelijat, joilta oikeus ja kohtuus ovat paenneet ulottumattomiin ja totuudesta ei ole tietoakaan. He aikovat lopettaa ihmisiltä elinkeinon, muka eläinten oikeuksien tähden.

Se, mikä ennen on ollut oikein, on nyt väärin. Ja mikä ennen on ollut väärin, on nyt oikein. Se on pelin henki, kun vanha valta kumotaan.

Tätä nykyistä vallankumousta tehdään lakeja muuttamalla. Asiat käännetään täysin päälaelleen. Ja me vaan katselemme tätä kuin jotain näytelmää sivusta. Mutta ei tämä ole näytelmää, vaan totisinta käytäntöä. Jos sitä ei nyt vastusta, on osasyyllinen sen tuloon, eikä parane valittaa sitten yhtään, kun tullaan antamaan armopiikki, kunhan eutanasialaki ehditään susikiireiltä säätää.

Esim homoille vaaditaan adoptio-oikeutta. Ne vanhemmat, jotka ovat adoptoineet lapsia, tietävät kokemuksesta, mitä tuollainen monet hylkäämiset kokenut lapsi tarvitsee. Lapsen traumat puhkeavat pahoina viimeistään murrosiässä. Homoympäristö vain pahentaa lapsen tilannetta ja lisää hänen kärsimyksiään. Sitäkö tässä halutaan?

Homouden harjoitus oli ennen rikollista. Nyt on lait muutettu. Ja sillä tavalla ne muutetaan muidenkin aioiden suhteen.

Eihän tässä ajatella yhtään lapsen asemaa ja tilannetta. Päämäärä on luoda kasvuympäristöjä, joilla taataan avioliiton tuho. Lapset ovat pelinappuloina julmassa hankkeessa.
homoille ja lesboille täyskielto lapsen adoptiosta, heillä järjenvalo loistaa..mitä lapsi saa kokea koulussa ym.. :roll:

Re: Kohudosentti

Lähetetty: 11 Maalis 2013, 23:58
Kirjoittaja jusape
Kovin nuo Pohjoiskorean tv:n uutislukijät puhuu äkäseen ja tiukkaan sävyyn johdon tiedotteita.

Nyt tuo "kuumalinja" maiden välillä on katkaistu, yleensä 2x päiväs ollaan yhteydes, vaan tänään pohjoinen ei ole enää vastannut, ja kaikki aiemmin tehdyt hyökkäämättömyys, ym muut sopimukset on irtisanottu yksipuolisesti pohjoisen suunnalta.

Vaatii pikkasen harjoittelua moinen puhetyyli, jota Pohjois-Korean uutislukijat käyttää, vaan tuollahan koulutus on pienestä asti aika pitkälti aivopesuun verrattavaa toimintaa.

Saas nähdä, aloittaako pkorea omat sotaharjoitukset jo tälläviikolla, ja mitä alkaa tapahtumaan tuolla alueella.

EteläKorean ja USA:n yhteisissä sotaharjoituksissa, jotka siis tänään alkoi vissiin, on ekorealaisia n.10.000 henkeä ja USA:n joukkoja n.3500 nuppia mukana.

Mutta se lienee varmaa, että lähipäivinä tai viikkoina alkaa jotain tapahtua, vain ajan kysymys ja toinen kysymys onkin, että mitä kaikkea taphtuu....

Tosin, sekin on muistettava, että jokin aika sitten YK:n päätöslauselmassa pkorean pakotteista, oli Kiina mukana porukassa, normaalisti monesti Kiina on pidättäytynyt pakotteiden äänestyksistä jotka pkoreaa on koskeneet.
Vaan nyt olivat näissä viimeisissä epäröimättä mukana, ja samaa mieltä muiden kanssa.

Lieneekö Kiinan suunnalla kanssa sitten havaittavissa lievää kyllästymistä pkorean uhitteluun ja ydinkokeisiin sekä "avaruusraketin" laukaisuihin, jotka oikeasti lienevät pitkänmatkan kantaman ohjuskokeita, verukenimellä.

Tuo rakettijuttu sinänsä, kukaan tänäpäivänä enää kuuhun halua, sen on monet tehneet, se kisa on jo ohi.
Ja mitä toisaalta köyhä maa tekis omilla raketeilla, joilla sateliitin sais vietyä, ostopalveluna tulee paljon halvemmaksi moinen, jokusen sata miljoonaa ekee maksaa, kun oman teko kustantaa miljardeja äkkiä.

Ei oikeen meikää tollaset innosta. Jos jotain mitä tapahtuukin, saattaal aajeta isommallekkin alueelle.
Vaikka nyt kyllä tuntuu noista reaktioista, että Kiinakin on mukana "vaientamassa" pkoreaa, sikälimikäli jos tilanne siihen menee ja sitä tarvitaan.

Lähitulevaisuus näyttää, mihin suuntaan alkaa asiat kääntymään, se on varmaa että jotain taatusti tapahtuutuolla alueella....ja siittä tuskin paikallisille hyvää seuraa, veikkaan mä.....

Re: Kohudosentti

Lähetetty: 12 Maalis 2013, 08:19
Kirjoittaja lisenssi
Sotaharjoitukset + kiristyvät pakotteet johtivat siihen, että P-Korean täytyi kasvojen menetyksen pelossa alkaa uhota äärimmäisesti.

P-Korea on toiminut mm Iranin ydinohjelmassa ja aikanaan Libyan rintamalla. Että kyllä tuo kuvio liittyy laajempaan kokonaisuuteen. En kyllä näe ensimmäistäkään todellista liittolaista P-Korealla tässä nykyisessä tilanteessa. Kukaan ei halua heille ydinaseita + pitkänmatkan ohjuksia. Kaikki kantaman alueelle ulottuvat ovat vaarassa. Niin arvaamattomia ovat P-Korean eliitin edesottamukset.

Turkin Erdogan oli pitänyt kohupuheen. Hän sanoi Israelin olevan ihmiskunnan vihollinen ja natseihin verrattava. Se sai kovan kohun eri maiden poliittisissa piireissä, koska puhe oli samassa linjassa Iranin presidentin tunnettujen puheiden kanssa. Näissä kuvioissa näen suurimman uhan maailmanrauhalle. Jos nuo kaksi alkavat liittoutua ja vetävät mukaansa suuren leirin...

Tulijoita siihen leiriin näyttää olevan, kun Egyptin suuri poika faarao Mursi sanaili presidentiksi pyrkiessään: "kasvattakaa lapset itsemurhapommittajiksi, ...emme lepää ennen kuin olemme ajaneet apinoiden ja sikojen jälkeläiset pois Jerusalemista jne". Mahtaisiko tuo täyttää jo vihapuheen piirteet, ja näitä tarinoita puhuvat presidentit ja pääministerit!!!

Saavatko kapinalliset vallan Syyriassa? Sehän tarkoittaisi myöskin Syyrian siirtymistä terroristijärjestö Muslimiveljeskunnan leiriin Egyptin tapaan. Sitten onkin kova asetelma. Jos Israelia vastaan käytetään joukkotuhoaseita, silloin Israel iskee voimalla ja ympäristöstä on vain muisto jäljellä. Minulla on se käsitys, että tätä menoa jatkettaessa kerran tulee se päivä, jolloin Israelia lähellä oleva Syyrian Damaskokin on pyyhitty pois kaupunkien luettelosta.

USAn presidentti Obama tekee vierailun Israeliin. Aivan varmasti asialistalla on Iranin ydinasehanke. Mitä tapahtuu, kun Israel iskee noihin laitoksiin? Mitä tapahtuu, jos se ei iskisi? Onko muita vaihtoehtoja? Mielestäni ollaan kyllä todella ahtaassa raossa. Suuri kysymys on, tuleeko sota tänä vuonna?

Re: Kohudosentti

Lähetetty: 12 Maalis 2013, 11:53
Kirjoittaja Jooseppi 1
Missä viherpiipärtäjät :?: :roll: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 1_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; 8)

Re: Kohudosentti

Lähetetty: 13 Maalis 2013, 08:49
Kirjoittaja nuffiko
että tälleen.. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 8_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Kohudosentti

Lähetetty: 13 Maalis 2013, 09:03
Kirjoittaja lisenssi
"Susilauma katosi" ja "Löydä se oikea täältä". Niinpä :roll:

No vakavasti puhuen, oikeutta ei pidä ottaa omaan käteen, vaan säilyttää kärsivällisyys. Suomi sentään on oikeusvaltio ja luetaan vapaiden kansojen joukkoon. Meistä itäänpäin ei enää lueta. Siis suurin osa maailmaa ei kuulu vapaiden maiden joukkoon.

Vaikka vihreät oman ideologiansa saattelemana turvautuvat laittomuuksiin esim turkistarhoilla, susista kärsimään joutuvien ei pidä sitä tehdä, vaan pysyä lainkuuliaisina ja ajaa asiaansa yhteiskunnan tarjoamien laillisten vaikutusmahdollisuuksien kautta. Muuten emme saa tätä järjestelmää pysymään kasassa. Vapaa yhteiskunta ja oikeusvaltio ovat suuria arvoja.

Minulla ovat sympatiat niiden puolella, jotka joutuvat susista todella kärsimään, mutta en kannata silti oman käden oikeutta asian ratkaisuksi. Uskon siihen, että pihasusien yms kaatoluvat saadaan toimimaan ja tästä päästään tasapainoon laillisestikin.

Re: Kohudosentti

Lähetetty: 13 Maalis 2013, 14:03
Kirjoittaja Jooseppi 1
nuffiko kirjoitti:että tälleen.. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 8_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Tasan ei mene nuokaan eläinasiat kotimaassamme :oops: , huolia on kuin pikku-kallen isällä.. :lol: