Laadukas pikkutraktori
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
http://www.agrikoski.fi/images/OKRA%202008.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiatin oikea neliveto on säilyny tähän päivään asti,aivan niinkun Ahma 450 kirjoitti,kyllä on ollu tänätalvena tarpeen 100 prosenttiset lukot.
Fiatin oikea neliveto on säilyny tähän päivään asti,aivan niinkun Ahma 450 kirjoitti,kyllä on ollu tänätalvena tarpeen 100 prosenttiset lukot.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5090
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tässähän olis Joonakselle oiva tilaisuus alan vaihtoon, kun muuta mieluista konetta ei näytä löytyvän kuin pikku valtra, ja sekään ei näytä kestävän työntekoa.
Hakeudu Valtralle suunnitteliaksi ja suunittele, halpa, kestävä ja kiinteistön hoitoon soveltuva, näppärä pikku valtra Markkinarakoa luulis olevan
Hakeudu Valtralle suunnitteliaksi ja suunittele, halpa, kestävä ja kiinteistön hoitoon soveltuva, näppärä pikku valtra Markkinarakoa luulis olevan
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
http://www.hstarvike.fi/sivut/farmer-8248pe" onclick="window.open(this.href);return false;
Entäs Farmer? Joko noista on kokemusta mitä ne on? Belkun koneella olisi ainakin vääntöä hurjasti, ja hintakin aika kohdillaan Zetoreihin verrattuna!
Entäs Farmer? Joko noista on kokemusta mitä ne on? Belkun koneella olisi ainakin vääntöä hurjasti, ja hintakin aika kohdillaan Zetoreihin verrattuna!
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Lueppa kari uudelleen viestiketju. Missäkohtaa olen ilmoittanut, että mieluisin on pikkuvaltra? Siinä on muutama hyvä ominaisuus, mutta ei se yksi ja ainoa vaihtoehto ole. Koko viestiketjun idea on ollut kuulostella, löytyykö pikkutraktoreissa vastaavia tuotteita kuin on isommissa mallisarjoissa. Esimerkiksi 8950 hitech on tunnettu kestävänä ja laadukkaana koneena, samoin 8400 ja neloshitechit. Kaikki ovat vain isoja traktoreita. Fiateissa 80-90-110-90 linja oli aikoinaan kestävän maineessa, mutta aika ajanut ohi monessa kohtaa. Sellaista vain ei taida löytyä, kun keskustelu on ollut 90 luvun ursuksista ja zetoreista.kari t kirjoitti:Tässähän olis Joonakselle oiva tilaisuus alan vaihtoon, kun muuta mieluista konetta ei näytä löytyvän kuin pikku valtra, ja sekään ei näytä kestävän työntekoa.
Hakeudu Valtralle suunnitteliaksi ja suunittele, halpa, kestävä ja kiinteistön hoitoon soveltuva, näppärä pikku valtra Markkinarakoa luulis olevan
Kellään ei taida olla kokemusta esim. fergujen 5000 sarjasta tahi deutz agrofarmeista, koska niistä ei kukaan ole kommentoinut juuta eikä jaata.
Farmer on mielenkiintoinen merkki, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä jää marginaalimerkiksi, en ole kuullut yhtään edes myydyn
Enkä ole hakemassa tässä itselleni uutta konetta. A:lla ajellaan, tänäänkin tuossa aamukierroksen tehneenä, on se 605:n jälkeen vain mainio peli ajella. Ei koske kytkinjalkaan, kun on se nappikytkin, koppi on lämmin ja suunnanvaihdin lootassa, eipä tuota suunnanvaihdintakaan osaa arvostaa kun se on, vaan kun sellaisella ajaa missä pitää 2:ta keppiä kepittää pakittaessa, niin sitä taas arvostaa. Näppärä kone ajaa ja käsitellä, jos vain vielä muutamaa kohtaa fiksattaisiin kohti nykyaikaa. Runkoa ja voimansiirtoa lähinnä.
Tämän keskustelun jälkeen tuntuu, että jokaisessa on ne hyvät puolensa, jokaisessa myös ne huonot. Kovasti on muuten viestiketjua luettu ja kirjoitettu, olen saanut asian tiimoilta keskustelunaihetta myös paikallisen huoltsikan kaffepöydässä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Ehkä Farmer jää marginaaliin, mutta jos siinä on Fiatin 80-90 voimansiirto , kuten epäillään, silloihan pikkurahalla saisi uuden kestävän koneen, johon saa varaosia helposti.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Koneviestissä kertoivat voimansiirron olevan Carraroltatommi kirjoitti:Ehkä Farmer jää marginaaliin, mutta jos siinä on Fiatin 80-90 voimansiirto , kuten epäillään, silloihan pikkurahalla saisi uuden kestävän koneen, johon saa varaosia helposti.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 173
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
- Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
- NLCF r.y jäsen Nro: 379
- Paikkakunta: Kärsämäki
Ei varmaan pikkurattoreista löyvy vastaavaa ku isot valtran hitekit, pienet on pieniä ja ........Vois joku viisas suunnitella hyvän ja halvan rattorin mistä ei löytys mitään samaa mitä on zetorissa ja belaruksessa
On se kamala kirosana valmetin miehille tuo Carraro,monet länsi-merkit ovat käyttäneet ja käyttävät edelleen Carraron akseleita hyvällä menestyksellä mutta ilmeisesti valmet/valtra kun on tilannut persaukisuuttaan kaikkein halvimmat versiot omiin ropposiinsa niin silloin kaikki Carrarot ovat paskoja.Esim. Tommin mainitsema CaseIH käytti pitkään Carraron akseleita ilman ihmeellisiä murheita.Laatu-traktorina pidetty Deutz-Fahr käyttää isommissa malleissa Carraroa eikä niistä paljon maakunnassa huudella että olisi murheita.Pointti on että Carraroa (ja muitakin akseleita) on eri versioita,eli sitä saa mitä tilaa.
LEYLAND TRACTORS a whole lot more to offer!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Lieneekö Valmetin/Valtran valinta johtunut jo muutenkin suht suuresta etuakselipainosta, kevyempään versioon, tasapainoittaakseen edes hiukan konetta.
Noita painonjakautumis %teja kun hiukan kattelee taulukoista, niin hyvin pitkään Valmet/Valtra on ollutmoniin muihin nähden keulastaan paljon raskaampi.
Hyvä nostolaitekoneita käytettäessä, kuormaajalla ei tahdo ilman takapainoa tulla toimeen,
verrattuna moniin muihin samanpainoisiin / tehoisiin traktori/kuormaaja-yhdistelmiin...
Noita painonjakautumis %teja kun hiukan kattelee taulukoista, niin hyvin pitkään Valmet/Valtra on ollutmoniin muihin nähden keulastaan paljon raskaampi.
Hyvä nostolaitekoneita käytettäessä, kuormaajalla ei tahdo ilman takapainoa tulla toimeen,
verrattuna moniin muihin samanpainoisiin / tehoisiin traktori/kuormaaja-yhdistelmiin...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Miksihän ei kotimainen tehny itse etuakselia kun se niin hyvä on tekemään kaiken?,kyllähän se tosiasia on että carraro oli etunenässä silloin kun nelivedot yleisty,Fiat ja Same oli omilla vetävillä akseleilla jo silloin kun kotimainen aloitti traktorituotantoa.
Kyllä taavettiki muuttu radikaalisti kun sen oma akseli poistu ja carraro tuli tilalle.
Mikä ominaisuus on jääny jälkeen A-valtraaan verrattuna fiatpohjaisessa nyyhollannissa voimansiirron osalta nuffieldmasterin mielestä,TL mallit verrokkina A valmetille?,nyt nuo 5000 sarjat,oletko varmasti molemmilla ajanu?,mikä oli jääny hollannissa jälkeen?
Kyllä taavettiki muuttu radikaalisti kun sen oma akseli poistu ja carraro tuli tilalle.
Mikä ominaisuus on jääny jälkeen A-valtraaan verrattuna fiatpohjaisessa nyyhollannissa voimansiirron osalta nuffieldmasterin mielestä,TL mallit verrokkina A valmetille?,nyt nuo 5000 sarjat,oletko varmasti molemmilla ajanu?,mikä oli jääny hollannissa jälkeen?
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Niin ja jos sitä mukavuutta tosissaan haetaan niin miks ei mennä sitten kerralla monta astetta ylemmäs. Radio-ohjaus on keksitty jo ajat sitten ja live videokuva on kanssa nykyaikaa. Nämä yhdistämällä on jo olo kotoinen. Pistetään siihen traktori harpäkkeeseen videokamerat osoittamaan eteen, taakse ja molemmille sivuille sekä kotiin laajakuvanäytöt ja monitoimiratti niin eipä tartte lähteä pirtistä minnekkään vaan istuu mukavasti lämpimässä kahvikupposen ääressä ja ohjailee raktoriaan työmaalla olkoon se sitten pelto tai piha.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Tuosta Carrarosta vielä,omistin aikonaan Case 1594 nelivedon HS vaihteistolla,taavettimiesten keskuudessa oli hirvittävä viha italialaisia tuotteita kohtaan,ihan Mafiosoksi ne niitä nimitteli,mutta tosiasia oli että tuo Carraro AE 3 etuakseli oli ainoita komponentteja jota tuosta koneesta ei ole korjattu vielä tänä päivänäkään,muualta se löysäsi
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Noissahan on jo suunnanvaihtaja, ne ovat kyllä varmasti A:ta kätevämpiä. En ole ko. malleista tässä puhunut millään tavalla jälkeenjääneinä voimansiirroltaan Mistäkohtaa tällainen väittämä löytyy? Sen sijaan vanhasta 90 sarjasta puhuin, että aika ajanut ohi (ei pikavaihdetta, eikä suunnanvaihtajaa, edes mekaanista).V-M kirjoitti:Miksihän ei kotimainen tehny itse etuakselia kun se niin hyvä on tekemään kaiken?,kyllähän se tosiasia on että carraro oli etunenässä silloin kun nelivedot yleisty,Fiat ja Same oli omilla vetävillä akseleilla jo silloin kun kotimainen aloitti traktorituotantoa.
Kyllä taavettiki muuttu radikaalisti kun sen oma akseli poistu ja carraro tuli tilalle.
Mikä ominaisuus on jääny jälkeen A-valtraaan verrattuna fiatpohjaisessa nyyhollannissa voimansiirron osalta nuffieldmasterin mielestä,TL mallit verrokkina A valmetille?,nyt nuo 5000 sarjat,oletko varmasti molemmilla ajanu?,mikä oli jääny hollannissa jälkeen?
Minulla ei ole tässä kotiseudulla juuri muuta kohtaa kuin valmet/valtra pohja, ja mm. turveyrittäjät ovat jälkikäteen vaihtaneet Carrarot pois 8550:ien alta kun eivät kestäneet. Carraro on kirosana valmet ja tietääkseni joillekkin MF miehille tosiaan.
Keskustelu on pysynyt mukavan pirteänä, vaikka tunteet nousevat pintaan
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Vuosi 1989 ja siitä eteenpäin fiateissa on ollut sykronoitu mekaaninen suunnanvaihtaja,vipu on vasemmalla puolen ja jos on hilo malli niin kun heilautat vipua sivulle,pikavaihde kytkeytyy päälle ja pois,näissä koneissa on jo myös tuo ketterämpi etuakseli,taitaa jopa a mallin valtun siinäkin päihittää ,82-94 ym. malli on vielä täysin sama kone,siinä lisäksi lukot kytkeytyy sähköllä nelivedon lisäksi ja jarrut toimii edessäki nelivedon kautta,L85 malli muuten vielä mekaanisella suunnanvaihtajalla niinkun 80-90,mutta pikavaihdetta käytetään päävaihteen kepissä olevasta napista.
80-90 tekniikkaa on yhä nämä uudet nh voimansiirrot...
Voimanotto on sähköhydraulinen vasta L 85 mallissa.
TL malliin tuli sitten hydraulinen suunnanvaihdin ja kuiva kytkin jäi pois.
Selvästi sinulla on putkinäköä ollu ja on edelleen jos et ole tuollaisia tienny,vuodesta 1989 on jo pitkä aika
80-90 tekniikkaa on yhä nämä uudet nh voimansiirrot...
Voimanotto on sähköhydraulinen vasta L 85 mallissa.
TL malliin tuli sitten hydraulinen suunnanvaihdin ja kuiva kytkin jäi pois.
Selvästi sinulla on putkinäköä ollu ja on edelleen jos et ole tuollaisia tienny,vuodesta 1989 on jo pitkä aika