Sivu 6/10
Re: case mx 4230 pro
Lähetetty: 02 Joulu 2011, 05:41
Kirjoittaja pa_turpeinen
niinpä. täällä ainaki henkeen ja vereen valmetin ja viiatin mies lämpesi ihan tosissaa caselle. tykkäsi ku simo hillosta =) aina haukkuneet pikku casea ja nyt ku eka kertaa pääsi istumaa penkille ja vähä pyörittelemää pihalla nii muuttu mieli =)
Re: case mx 4230 pro
Lähetetty: 02 Joulu 2011, 05:55
Kirjoittaja jusape
Sellaistahan se tahtoo olla, toista haukutaan syvälle suohon, ilman että on mitään omakohtaista käyttökokemusta.
Kuvissa vaan nähty ja ittellä on aina ollut jokin muu merkki, ja " muuta ei hankita..."
Joka koneessa on tietty omat puolensa, kaikissa.
Hyvät ja huonot.
Täydellistä ei kukaan pysty valmistamaan, jokin hyvä puoli pilaa toista ominaisuutta jossain kohdin.
Väkisinkin. Niin se vaan on.
Re: case mx 4230 pro
Lähetetty: 07 Joulu 2011, 07:44
Kirjoittaja tommi
Moitiskelin metsäajoon pienen sorttista maavaraa vetokoukun alla.
Eilen sitten ajoin metsässä puuta, sellainen laakea puolen neliön kivi nousikin renkaan alla pystöön, ja osui suoraan nelivedon pudotuslaatikon eteen. Siinä on sellainen tehtaan laittama suojarauta nelivedon hydraulisen kytkimen liittimelle, mistä paine menee sisään laatikkoon. Suojus repesi irti pulteistaan ja nippa meni poikki pudotuslaatikon kyljestä. Maahan meni aika paljon uutta öljyä.

Yllättävästi liikkuu öljyä tuossa pikku putkessa.
No sehän piti korjata tietysti. Nippan puoliskot irti, ja verstaalle. Onneksi traktori oli metsässä yötä ja olin autolla liikkeellä. Hitsasin nipan kuntoon. Putkikin oli litistynyt ja meni poikki kun väänsin sen pois edestä. Tongin hyllyä verstaalla, löysin Nuffieldin polttoainepuksen pätkän. Siinä oli sama kartio kuin nipassa. Tein vielä hitsaamalla toisenkin liittimen, jolla sai liitetyksi poikkimenneen 8mm putken ja polttoaineputken, eli toinen pää liittimestä tavallinen helmiliitos ja toinen se polttoaineputken kartio. Metsässä katkaisin litistyneen 8mm putken vanhalla putkileikkurilla, -vai mikä se on- tylsäksi meni teräsputkella, mutta eipähän tullut jäysteitä tai muita roskia. Pikku taivuttelun jälkeen, otin matkaan 8mm pokkarin, polttoaineputki sopi paikalleen jatkoksi ja homma jatkui öljyn lisäyksen jälkeen.
Täytyy tehdä tuon kohdan yli vielä jatkos pohjapanssarille.
Re: case mx 4230 pro
Lähetetty: 07 Joulu 2011, 08:02
Kirjoittaja pa_turpeinen
mulla se on panssarin teko edessä vielä. Mutta ei mulla metsätöitä olekkaa nii ei kiire. Joskus säretty casesta letkua ja nippaa metsässä kun panssari ei yllä joka paikkaan
Re: case mx 4230 pro
Lähetetty: 17 Joulu 2011, 23:43
Kirjoittaja jore
Moro vaan,Kerrohan kuulumiset,miten on case talontavoille kotiunut.
Olet varmaan jo ajellut kymmeniä tunteja "uudella" koneella,Mitkä tuntemukset koneesta,kaiken kaikkiaan.
Re: case mx 4230 pro
Lähetetty: 19 Joulu 2011, 17:40
Kirjoittaja pa_turpeinen
no ohan näitä tunteja jo kertyny. Kytkin juonittelee vähän. Painelaakerissa havaittavissa sitkautta. Hydrauliikasta kuuluu välillä jännä ääni. Suodatin ilmeisesti unohtunu huollossa vaihtaa. Muuten pelaa ja tosi mahtava peli tehä töitä. Hytissä tarkenee ja on hiljainen. Kuormaaja on todella kovassa kunnossa. Kulutus ollu siinä 6 litran hujakoissa. Siis keskikulutus tankillisella. Talvitien pohjaa tehty ja pihoja siivoiltu.
Re: case mx 4230 pro
Lähetetty: 19 Joulu 2011, 21:00
Kirjoittaja jore
Mukava kuulla että on kone käyttäjälleen ominaisuuksiltaan ja varustukseltaan mieleinen.
Kuskille päivät helpompia.

Re: case mx 4230 pro
Lähetetty: 30 Joulu 2011, 07:42
Kirjoittaja pa_turpeinen
nyt case sai keulaansa kärkiauran. Mistäs kuormaajalle auratuet. Löytyiskö valmiita muokattavaksi vai pitääkö tehä itse alusta asti. Kardaanin kannatinlaakeria lukuun ottamatta pelannu ja kestäny hyvin. Tunteja kertyy ja kilometrit taittuu.
Re: case mx 4230 pro
Lähetetty: 30 Joulu 2011, 08:11
Kirjoittaja Velu
Meillä oli aikanaan 895 case. Minusta siinäkin äänteli hydrauliikka. Luulempa, että liittyy jotenkin siihen, että on vain yksi hydrauliikkapumppu, josta jatkuvasti kierrätettään öljyä ohjauksen kauttaa laatikon voiteluun.
Re: case mx 4230 pro
Lähetetty: 30 Joulu 2011, 18:13
Kirjoittaja tommi
Minulla ääntelee orbitrooli. Orbitroolin särinä tulee kuoleentuneista keskitysjousista,osta orbitroolin tiivistesarja keskitysjouset sisältäen ja asenna ne niin hiljenee, jos siinä on vika. Voiman ulosoton kytkentä ja pikavaihteen nopea/hidas asento vaikuttaa myös tähän kyseiseen sirinään -> öljyn virtaus muuttuu vähän. Itse en ole uusinut jousia, kun toimii kuintenkin, ja on olevinaan parempaakin tekemistä vaikka sirinä joskus ottaakin päähän. Tämä oli muuten V-M:n neuvo.
Re: case mx 4230 pro
Lähetetty: 31 Joulu 2011, 01:03
Kirjoittaja pa_turpeinen
joo on mullekki kerrottu tuo. Mulla se orbitrooli ei äännä jatkuvasti. Joskus vain. Just kävin työntämässä kärkiauraa umpiseen sellaset 8 tuntia. Ei mitään muuta ongelmaa mutta paino käy välilä vähäksi ja tuo istuin on ihan perseestä
Re: case mx 4230 pro
Lähetetty: 31 Joulu 2011, 08:52
Kirjoittaja jore
Jokos on pudasjärven vaaramaisemien teillä puolimetriä lunta,vai onko enempihi jo.?
Täällä on lunta alavillahin paikoilla,noin puoli metriä.
Re: case mx 4230 pro
Lähetetty: 31 Joulu 2011, 09:11
Kirjoittaja tommi
Mulla öljyn lämpötila (viskoositeetti) vaikuttaa orbitroolin sirinään. Talvella se ei äännä juuri koskaan, ellei sitten aja todella raskasta ajoa. Kesällä öljy kuumuu helpommin, silloin se ääntelee herkemmin.
Re: case mx 4230 pro
Lähetetty: 31 Joulu 2011, 10:35
Kirjoittaja pa_turpeinen
no kyllä minä jo reilun puolimetriä mittasin vihantavuoressa ja olipa tuolla eilisellä tielläki jo puolisen metriä. Mulla ääntelee joskus kylmänä ja joskus lämpimänä. Eipä tuosta oikee ota selvää mikä se on mutta hydr ääni se on
Re: case mx 4230 pro
Lähetetty: 31 Joulu 2011, 14:48
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Paljonko maksaa caseen kannatinlaakeri? Leukkuun oli hieman toistakymmentä euroa ja löytyi autotarvikeliikkeestä.