Laadukas pikkutraktori
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 173
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
- Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
- NLCF r.y jäsen Nro: 379
- Paikkakunta: Kärsämäki
Tämä on kyllä mielenkiintonen keskustelu Joku zetorin moittija tuntuu tietävän kaikista rattoreista kaiken tietämisen arvosen, mutta hyvä niin
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Lukekaapa oikein, en setoria moiti, muuta kuin hinta-mainetasoltaan ja etuakseliltaan. Jotainhan on markkinoinnissa pielessä jos niitä myydään mitä, 50-100 kpl? Joku pala ei loksahda kohdalleen. Zetorin ystävät, mikä se on?naffield kirjoitti:Tämä on kyllä mielenkiintonen keskustelu Joku zetorin moittija tuntuu tietävän kaikista rattoreista kaiken tietämisen arvosen, mutta hyvä niin
Kävisin varmasti koeajamassa ja tutkimassa jos täällä olisi esittely. Sitä yritin vanhemmista setoreista sanoa, että niitä ei kannata tarjota vastikkeeksi nykytraktoreille, ne ei paini samassa sarjassa, turha niistä on kinata. Menee nyt puurot ja vellit sekaisin. Jos otetaan 90 luvun alun zetor tai ursus niin sellaisen vastaan pitää asettaa esimerkiksi 665 valmet, tai isommissa 12045 tms sarjoissa valmet mega.
Valtra on saanut ohjaamon kohdalleen, sen materiaalit ovat hyviä ja sähkönäppäimet kohdallaan, sekä toiminnaltaan hyvin selkeitä. Varsinkin uuden A93:n myötä tullut hitech suunnanvaihtoVIPU on markkinoiden paras, omasta mielestäni.
Se mitä nyt hemalta tullut voimansiirto toi ominaisuuksiin, ei kestä päivänvaloa V'''tu mitä paskaa ne sieltä toi markkinoille, HUH. Kaverin alle 100 h ajettuun A93:een on laitettu: Vaihteiston laakerointi, Voa siirtäjä, pakka, akselit, suunnanvaihtimen pakat, ohjaamon kumityynyt... Takuu toki pelaa, mutta huoh siitä huolimatta, eikä ole ainut. Jopa ruotsalaisella metsäfoorumilla asiaa on puitu...
Omassa valtrassa hyvää on ohjaamo, moottori ja danan etuakseli. Muut taitaa olla vähän mennyttä aikaa/rakenteiltaan ei niin laadukkaita.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 80
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
- Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
- Paikkakunta: Kärsämäki
Ei kai siinä setorissa mittään vikkaa oo rattori muitten joukossa ja työt tullee tehyksi siinä missä muillaki.
Ja tuossa markkinoinnissa on tosiaankia jotaki pielessä, mutta varaosien saatavuus on hyvä ja nopiaa kun tillaa suoraan maahantuojalta.
Ja tuossa markkinoinnissa on tosiaankia jotaki pielessä, mutta varaosien saatavuus on hyvä ja nopiaa kun tillaa suoraan maahantuojalta.
Viimeksi muokannut 272, 06 Huhti 2012, 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei se vika, vaan uutta traktoria ostaessa pitää olla JOTAIN konkreettista, joka tekee siitä sen parhaan, miksi se ostetaan eikä esim. deereä? Mikä se on zetorissa? Varaosasaatavuudelle kyllä täytyy antaa 10, sen vähän minkä olen ko. merkkiä joskus muutamille mökkiläisille korjannut työkseni. Hintataso vanhemmissa ainakin kohtuullinen, mutta miten esim. uusien osat?272 kirjoitti:Ei kai siinä setorissa mittään vikkaa oo rattori muitten joukossa ja työt tullee tehyksi siinä missä muillaki.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Suattaahan seolla niinni että jos isäntä pölläättää Keskustapuolueen tupailtaan Belaruksella niin se isäntä viijään huussintaa ja sieltä ee tule yhtämonet tulojälet kun mitä on mänöjäläkiä ollu. Elikkäs oesko se vähä niinkun mainekysymys eekä suinkaan järkiratkasu minkä raktorin ostaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Toivottavasti tuo on jäänyt 70 luvulle, eikai tuollaiset määrää traktorin hankintaa nykypäivänä?sompio kirjoitti:Suattaahan seolla niinni että jos isäntä pölläättää Keskustapuolueen tupailtaan Belaruksella niin se isäntä viijään huussintaa ja sieltä ee tule yhtämonet tulojälet kun mitä on mänöjäläkiä ollu. Elikkäs oesko se vähä niinkun mainekysymys eekä suinkaan järkiratkasu minkä raktorin ostaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Minkälaisia lie sitten esimerkiksi Kubotan isot traktorit? Niitä on toistaiseksi markkinoitu aika huonosti?
En ole koskaan tutustunut, vaikka eikös niitäkin ole jo 100 hv luokassa?
En ole koskaan tutustunut, vaikka eikös niitäkin ole jo 100 hv luokassa?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Varmaan se sitäkin on,itsetunto pitää olla kunnossa jos belaruksella tai setorilla ajelee.
Tosiasiahan on että jos esim.setori ja toiset merkit olis noin heikkoja voimansiirroltaan ja rakenteiltaan kun nuo surullisenkuuluisat pikkuvalametit mitä täällä on käsitelty niin niiden maahantuonti lopetettaisiin suomen valtion toimesta samalla lailla kun täystuholta aikanaan evättiin maahantulolupa ,aivan varmasti sama minkä toisen merkin valitsee niin ei ainakaan heikommaksi kestävyydessä jää,mutta suomalainen ajattelee että ei ne toiset mitään osaa.
Se pitää muistaa että 6000 ja 8000 sarjan Valtrat on ollu erittäin onnistuneita koneita,sitä tuskin kukaan kiistää,mutta nuo pienemmät täällä käsitellyt mallit on kyllä ollu kaikkien tiedossa jolla vähänkään on korvat auki mitä ne oikeasti on.
Sen olen laittanut merkille että noiden itäkoneiden omistajat on tyytyväisiä niihin,naama hymyssä ne niillä ajelee,niin mikäpä siinä antaa mennä vaan,toiset niitä kirvaa,ei niiden omistajat.
Tosiasiahan on että jos esim.setori ja toiset merkit olis noin heikkoja voimansiirroltaan ja rakenteiltaan kun nuo surullisenkuuluisat pikkuvalametit mitä täällä on käsitelty niin niiden maahantuonti lopetettaisiin suomen valtion toimesta samalla lailla kun täystuholta aikanaan evättiin maahantulolupa ,aivan varmasti sama minkä toisen merkin valitsee niin ei ainakaan heikommaksi kestävyydessä jää,mutta suomalainen ajattelee että ei ne toiset mitään osaa.
Se pitää muistaa että 6000 ja 8000 sarjan Valtrat on ollu erittäin onnistuneita koneita,sitä tuskin kukaan kiistää,mutta nuo pienemmät täällä käsitellyt mallit on kyllä ollu kaikkien tiedossa jolla vähänkään on korvat auki mitä ne oikeasti on.
Sen olen laittanut merkille että noiden itäkoneiden omistajat on tyytyväisiä niihin,naama hymyssä ne niillä ajelee,niin mikäpä siinä antaa mennä vaan,toiset niitä kirvaa,ei niiden omistajat.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
ja laetettaanpas sitten assiin sivusta tuas väete johon oon mielessäni ajatellut jotta aekonaan oli lukolliset etuperät ja ne sae vetämään joka pyörällä mutta ostappa nyt muu kuin pelarus niin kitkalukko joka merkissä ja ne vasta kolomi vetoja ovat parraassa tapaaksessa takaveon luokkoo jos sattuu toenen pyörä vaekka kannon piälle ja toenen jiä koholle siinähän pyssyy.tämä kitkalukko on semmonen mitätön kyhääs joka vuan tummentaa öljyn etuperässä jotta niihen vaehto suoritettava suositeltuu tiheempään
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Asiaa. Eiköhän tyyvytä vai jokkainen ommiin merkkeihimmä ja raktoreihimma ja lopeteta joutava kinastelu nuinki turhasta asiasta. Ja ite meinaan mennä vastaki kepun tupailtoihin Belkalla ja vailla "muilutuksen" pelekua.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 21 Marras 2011, 21:17
- Konekalustoani: Valtra A-95,Fiatagri 82-94,Super major ja Deutz D-15 Sampo 680H
- Paikkakunta: Alajärvi
Eihän noista crystalleista ja ursuksista oo kiinteistönhuoltoon,sen nyt jokainen käsittää.Turvesuolle ja kalkkivaunun eteen kyllä käypäsiä pelejä.Tuossa 82-94:sessa on kunnon lukot,ku napista napsauttaa päälle,ni vetää joka pyörälläpahassakin paikassa Nuo kitkalukot kyllämelko joutavia Automaattinen hammaslukko kyllä pitää,mutta etukuormainhommissa jää mustaa raitaa käännöksissä betonille.Uusissa Caceissa ja Hollanneissa lienee samanlainen lukko,ku tuossa 82:ferrarissa
Jos sillä koneella aikoo päivittäin ajaa, niin kannattaa miettiä muutakin ku hintaa. Itsellä sydän itkee verta kun kylvökoneen veturi on vm 82, ja sen hytissä pitää viettää jokunen tunti tässä keväällä. Varmasti kroppa tykkäisi paljon parempaa jos kone olisi vm 2012. Tunteja tulee kuitenkin vuositasolla niin vähän, että tolla mennään. Isompiin ajoihin sitten otetaan uudempia vehkeitä tallista, ihan vaan että kuski säästyy. Mielummin sitä korjaa rahalla sitä helvetin kallista uutta konetta, ku rikkoo ittensä vanhalla rotjakkeella. Ei se uusi kone ole aina sijotus omaan egoon, vaan halu säilyttää terveys voipi olla taustalla. Muita suhteellisen mukavia ominaisuuksia noissa 2000-luvun vehkeissä verrattuna vanhoihin on mm. turvallisuus (oma ja muiden), sekä kuskin työympäristö (vaikuttaa jaksamiseen ja terveyteen ylipäätään).