Pakkaset tulivat

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

pets
Nuhvitietäjä
Viestit: 241
Liittynyt: 22 Syys 2007, 00:34
Paikkakunta: Hämeenlinna

-10 näytti mittari äsken täällä Hämeenlinnan kupeessa.
DB-990 jd-6200 jd-6410 jd-6430 tc-54 Suburban
iippo
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

täällä -28,5 ja lämmäytin uunia niin sisällä +26. Mukava käydä vetäseen ulkona savut. Nenäkarvat jäätyy yhteen.
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

-10 ja pirun kova tuuli :evil: ei viitti mennä edes savuille pihalle :(
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 701
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255 - 2100 - 262S - 804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

Eilen oli täällä vaaralla -19 ja ku käväsin illalla työpaikalla tuolla jokivarren laaksossa niin auton mittari näytti alimmillaan -32 astetta. 8)
Matkaa sinne on vain pari kilometriä mutta vajaan 200 metrin korkeusero vaikuttaa niin paljon.
Patrolin kori paukkui alaspäin mennessä melkoisesti, piti kääntää puhallusta pois tuulilasista ettei se halkea. :lol:
pets
Nuhvitietäjä
Viestit: 241
Liittynyt: 22 Syys 2007, 00:34
Paikkakunta: Hämeenlinna

-7 ja tulee aika kovaa
DB-990 jd-6200 jd-6410 jd-6430 tc-54 Suburban
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 928
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

Sonkakoskella -30 takoo mittari tänäaamuna.
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

Illalla oli -10 ja nyt -3,3
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1301
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

Illalla oli -9c ja (sakea)lumipyry. Nyt Pilvistä ja -17c... Huomenna pitäs olla -7c ja taas lunta...saapa nähä
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Enää noin 1-2 astetta pakkasta ja heikkoa lumisadetta, jota taidetaan saada lähes päivittän.
Olis saanut mennä suojan puolelle, puhdistus nuo puut ja sähkölinjatkin, ovat vaan turhaan taakan alla :?
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

täällä -9 ja pyryttää vähän. tosiaan ois saanu vaikka mennä suojan puolelle ku metsässä alkaa olemaan sakee keli, meinaan ettei kehtaa nyt ainakaan mennä huskua huuattamaan :lol:
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1301
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

-4c ja lunta sadellut koko päivän...nyt loppui allekirjoittaneen kolapartio. Tenspeed vain vähän kankea heräämään kun on kesälaatuinen Biodiesel tankissa. (onneksi vain n. 10l puuroa)
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Tänään tulee viikko täyteen siitä kun lumisateet alkoivat tällä korkeudella.
Ja onhan sitä lunta sitten saatukin, ja ihan päivittäin on saanut tiet avata, ja vaikka sade onkin heikkoa sitä lunta kyllä kertyy jos lähes jatkuvasti sataa.

Tässä harvinainen joskin huonolaatuinen kuva, kissakin on päässyt välillä renkaan päälle kun on taukoa pidetty :D

Kuva
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Pakkanen paukkuu taas kireänä, onnenkyläs -26 ja kotikulmilla -23.
No taitaa hetkeksi lauhtua tuossa alkuviikolla, kunnes kiristyy uudelleen ja luntakin on saatu etälään ja länsirannikollekin ihan kivasti :D
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Teppi
Mini -nuhvisti
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Joulu 2009, 15:14
Paikkakunta: Kemijärvi

Kemijärvellä maltillinen -28,ei paljoa huvita lähtee mökille pukkaa pihaa puhtaaksi mönkkärillä + nuffi pihalle että kaveri pääsee tallii korjaan autoaan, jossa ei oo lämmitystä muutenku jollai ikh:n metrin pitusella löpölämmittimellä
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

täälläkin jo 27 miinusta mittarissa,ja tuntuu vaan kiristyvän...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Vastaa Viestiin