Sivu 4/15

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 21 Maalis 2015, 19:05
Kirjoittaja nuhvi63
Olipahan pikkusen v..mainen kasata tuo jousipaketti, olis ollu apukädet tarpeen, vaan saihan nuo yksinkin ku vähän aikaa nujusi :evil:

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 21 Maalis 2015, 19:35
Kirjoittaja kari t
nuhvi63 kirjoitti:Olipahan pikkusen v..mainen kasata tuo jousipaketti, olis ollu apukädet tarpeen, vaan saihan nuo yksinkin ku vähän aikaa nujusi :evil:
Joo aika v...mainen tosiaan on tuo jousipaketti kasata varsinkin repussa paikoillaan ollessa, itse olen käyttänyt normi puristinta / finkaa apuna, mutta tätähän ei pysty hyväksikäyttämään muuloin kuin silloin kun venttili ja sylinteriryhmä on irroitettuna perärepusta.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 30 Maalis 2015, 15:01
Kirjoittaja nuhvi63
Syyllinen on kaivettu esiin: tiivisteet riekaleina, laakeripesät kuluneet 0,2-0,3mm verrattuna pumpun runkoon.
Eli uudet o-renkaat ei auta, rungot koneistettava. En taida alkaa lasin päällä hiomaan, joko uusi pumppu tai sitten koneistamoon...

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 31 Maalis 2015, 18:56
Kirjoittaja nuhvi63
Pumpun rungot käytetty sorvarilla, uudet o-renkaat haettu, huomenna pannaan kasaan ja otetaan uusi painemittaus :D
Sanoivat hydekaupassa että hyvä tuosta vielä tulee. Kustannukset 70 eur, kannatti vielä laittaa 8)

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 01 Huhti 2015, 19:42
Kirjoittaja nuhvi63
Pumppu kasattu, reppu laitettu takaisin, ei oikein silikooni tuntunu kuivavan ulkolämmössä, jäi öljytäyttö ja painemittaus huomiseksi.
Paluusuodatinkin tuli eilen hankittua, tänään löysi sekin paikkansa.
Jospa jatkaisi pumpun ikää kun ei kaikki kävystä pienemmät ole enää kierrossa, vaan jäävät putsariin :D
Kopin kattooon tein 30cm jatkoa taakse, ei sada enää käsille kuormatessa 8)

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 01 Huhti 2015, 22:50
Kirjoittaja lisenssi
Kun tuo repun purku ja kasaus on kohtuullisen iso työ, niin pumpun testaus irrallisena saattaisi olla hyvä vaihtoehto.

Paineaukkoon painemittari kiinni ja tippakannusta öljyä imupuolelle (imu käännetty ylöspäin) ja avaimella käsin pyörittämällä akselista pitää alkaa paine nousta. Uusi pumppu tuottaa täyden paineen hyvin hitaasti pyörittämällä. Se ei vuoda öljyä takaisin päin, kun ilmat ovat ensin tulleet pois. Paine estää pyörittämisen. Tämä on helppo testi ja kannattaa tehdä.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 03 Huhti 2015, 16:03
Kirjoittaja nuhvi63
Ennen korkeapainejousen tiukkausta antoi 160 bar, 1,5 kierrosta kun tiukkasin niin antoi 180 bar n. puolella kaasulla, eli hyvä tuli.
Kävin hakemassa metsään jääneet tukit, sai tyvipölkynkin nostaa suoraan kyytiin :D :D
Jospa tuo nyt pelaisi taasen :?

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 04 Huhti 2015, 09:07
Kirjoittaja lisenssi
Eikös täysin terve pummpu tuota kevyesti täydet paineet joutokäynnillä?

Mutta jos puolella kaasulla tuottaa paineet, niin saahan sillä työt tehtyä; ja laittaa vähän paksumpaa öljyä, niin paine nousee paremmin.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 04 Huhti 2015, 09:14
Kirjoittaja jusape
Nuffikin pumpun vaihdon jälkeen, paineita säädellessä, meinas totaalisesti nuokahtaa kun tyhjäkäynnillä otti 190+bar .....

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 05 Huhti 2015, 10:41
Kirjoittaja nuhvi63
Niin, täysin terve pumppuhan tuo ei enää ole, pesät on kuluneet.
Mutta saa nyt olla siellä toistaiseksi.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 06 Huhti 2015, 21:01
Kirjoittaja nuhvi63
Nyt kun on päästy tästä vaivasta yli niin tuli mieleen tuo ohjaussimpukka.
Mikä sieltä on hajallaan kun ohjaus jumittuu silloin tällöin, eli ei käänny muistaakseni vasemmalle ennenkuin kääntää vähän ensin oikealle?
Vika on nimenomaan simpukassa, ei etupään nivelissä tai tehostajassa, toki sielläkin on välyksiä, pitäs laittaa nekin...

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 07 Huhti 2015, 20:45
Kirjoittaja kari t
Jospa kuitenkin yrittäisit ensimmäiseksi säätää tuosta tehostajan päällä olevasta vanttiruuvista, aika ranttu säätää, ainakin jos ei ole apumiestä pyörittämässä rattia.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 07 Huhti 2015, 21:34
Kirjoittaja nuhvi63
Kuten jo yllä sanoin, vika on simpukassa, ei etupäässä.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 08 Huhti 2015, 07:11
Kirjoittaja nisu
Tuossa karin kuvassa näkyy hyvin tuo vanttiruuvi ,joka käyttää venttiiliä ,sen pääty
tapit väljenee ,jonka seurauksena tehostimen toiminta vaikeutuu ja säätäminen myös, mistä
karikin mainitsi.
Omassa 270 tihitin vantin tapit vaihtamalla ne muistaakseni kuuden millin putkisokkiin melko
tarkasti 30 vuotta sitten , ajettu on sen jälkeen noin 5000 tuntia ja edelleen on täysin tihiä
kyseinen kohta.
Ilmeisesti putkisokan puristava voima pitää välykset edelleenkin poissa ja koska poikittainen
liike on olematon ,niin ei senkään takia väljene ,joten suosittelen muillekin vastaavaa helppoa
korjausta kyseiseen kohtaan.(tietenkin porata joutuu ,jotta sokka olisi sopiva) :wink:

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 13 Helmi 2016, 16:42
Kirjoittaja nuhvi63
Vaihdoin öljyt...
Proppua takasin laittaessa katoin että mikä siellä reiässä pilkistää :shock:
No päittäislaakerihan se siellä :evil: :evil: