Sivu 4/14

Re: Venäläiset maastokuorkit (Ural, Zil variaatioineen, Kraz

Lähetetty: 18 Maalis 2013, 09:27
Kirjoittaja nelosnuhvi
kolmetonnine kirjoitti:Olikos tuo cee-satkukin keuruulaisten vehkeitä? Kun alkaa tuntumaan että montako niitä on ollu käytössä jos joka huutokauppaan löytyy 1-2 ja kaikissa se ajopuoli jotenkin paskana..
Kyllä tuntomerkkien puolesta täsmäisi keuruun koneisiin tuo satanenkin, joku kuvakin löytyy multa noista koneista mutta saaneeko niitä julkaista, en tiedä..

Tuossa länkkärissä oli rungossa 15cm halkeama taka-akselin kohdalla, sen takia oli hylkyyn menossa. Mutta se vielä hitsattiin kasaan ja sitten purettiin siitä tuo kaivuulaite pois jossa oli reilut välykset joka tapissa. Toimi loppuajan pelkkänä etukuormaajana peräpuntti persiissä, nyt näköjään laiteltu myyntiä varten kaivuulaitteet takaisin :wink: Hyvin se pelitti muuten teknisesti ainakin silloin kun minä sillä tohelsin :lol:

Keuruun toinen satanenkin tulenee myyntiin, siinä tuntomerkkinä simonsin pönttö ja siitä johtuva mahdoton meteli :lol:

Re: SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Lähetetty: 19 Maalis 2013, 18:37
Kirjoittaja kolmetonnine
Muutin otsikkoa, kun keskustelua on tullut muistakin asioista.. Meille koulutuksessa opetettiin että niitä kuormaajan kiinnityksen pultteja tulee tarkkailla, muuten kaivurin rynkytys tekee pahaa jälkeä.. Tosin tais opeista olla hyötyykin, satku oli vasta hiljan siirtynyt "huåraksi" kuten vääpelimme piti sanoman, eli kaikki sai ajaa.. Muuten noi oli melkeen kuitilla. Silti yli 10 kilotuntia ei ollu kauhean pahaa siitä tehnyt vielä :P

Re: SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Lähetetty: 19 Maalis 2013, 19:41
Kirjoittaja nelosnuhvi
Omaan käteen ainakin satasessa oli kaivulaitteiden hallinta parempi, kuin isommassa ja uudemmassa panssari länkkärissä :wink: Voimaa saattoi hieman vähemmän olla, mutta mukavempi sillä oli kaivella.

Pieni ero kyllä näkyvyydessäkin vrt. panssarilänkkärin akvaarioikkunoihin :roll: :lol:

Re: SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Lähetetty: 19 Maalis 2013, 20:10
Kirjoittaja kolmetonnine
Onko se panssarikaivuri semmone iso, 940 länkkäri johon on laitettu rautaa niin p*rkeleesti ympärille :?:

Mulla oli ihan vaan tämmönen tavan lännen siviiliväreissä.. Ei hävettäny niin pahasti ajaa kylillä..
http://www.tt-konepalvelu.fi/images/Lan ... ettiin.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Lähetetty: 19 Maalis 2013, 22:23
Kirjoittaja nelosnuhvi
kolmetonnine kirjoitti:Onko se panssarikaivuri semmone iso, 940 länkkäri johon on laitettu rautaa niin p*rkeleesti ympärille :?:

Mulla oli ihan vaan tämmönen tavan lännen siviiliväreissä.. Ei hävettäny niin pahasti ajaa kylillä..
http://www.tt-konepalvelu.fi/images/Lan ... ettiin.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo, virallinen nimitys "Lännen 940 PS". Voit kuvitella kun tuohon siviilimalliin lyödään noin 4-5 tonnia rautaa päälle, miten ketterä on kulkemaan sen jälkeen :mrgreen: Moottorin ja hydrauliikan suojanakin n. 5-6 mm "pellit", ai että oli helppo huoltaakkin :shock: Lasit luodinkestävät ja sen takia pienet neliskanttiset, josta johtuen näkyvyys jotain aivan käsittämätöntä. En nopeasti googlella löytänyt kuvaa koneesta, ei taida olla kovin julkista tietoa.. Näitä oli meillä kaksikin, mutta taasen telakaivureita ei yhtään, kuten ainakin vekaran konemiehillä tuntui niitäkin olevan.

Niin ja tuntui tuo ISO länkkäri aika hurjalta peliltä ekaa kerta ajettaessa, tuntui että eihän tämä mahdu portista ulos, mutta kyllä siihenkin tottui, terveisiä vaan keuruun konemiehille, taitaa muutama lukea tätäkin palstaa :lol:

Re: SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Lähetetty: 19 Maalis 2013, 22:25
Kirjoittaja jusape
Olis se perkula, jos olis nää nykyset kamerakännyt ollu jo 90 olemas, olis paaaljon kuvia eri reissuista paseilla olemassa, varmasti.....

Re: SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Lähetetty: 19 Maalis 2013, 22:27
Kirjoittaja nelosnuhvi
Saas muuten nähdä mihin nousee nettihuutokaupassa krazien hinnat tälläkertaa, toinen nyt 5000e, toinen 3500e.. Tuleehan noissa tosin tuo siltaponttoonin pala mukana, liekkö käyttökelpoinen mihin tarkoitukseen? Muuhun kuin mökin rantaan laituriksi 8)

Re: SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Lähetetty: 19 Maalis 2013, 22:29
Kirjoittaja nelosnuhvi
jusape kirjoitti:Olis se perkula, jos olis nää nykyset kamerakännyt ollu jo 90 olemas, olis paaaljon kuvia eri reissuista paseilla olemassa, varmasti.....
Mulla kun tuo nokia oli lähes aina taskussa, niin inttikuvia kertyi nyt muistin putsailun jälkeen reilu satakunta :lol: On vaan osa vähän arveluttavista paikoista joten julkaista niitä ei uskalla :roll:

Re: SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Lähetetty: 19 Maalis 2013, 22:33
Kirjoittaja jusape
Niinmutku niit ei ollu sillon 21-22vuotta sitten kun itte olin..... :cry:

Re: SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Lähetetty: 20 Maalis 2013, 09:44
Kirjoittaja Jooseppi 1
Paljonkohan lie huutokauppa 4-veto vallussa tunteja :?: tuskin tarvikeosia käyttävät huolloissa.. :roll: :?:
http://www.millog.fi/portal/fi/kuvagalleria/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Lähetetty: 20 Maalis 2013, 17:29
Kirjoittaja Spoileri
nelosnuhvi kirjoitti:
kolmetonnine kirjoitti:Onko se panssarikaivuri semmone iso, 940 länkkäri johon on laitettu rautaa niin p*rkeleesti ympärille :?:

Mulla oli ihan vaan tämmönen tavan lännen siviiliväreissä.. Ei hävettäny niin pahasti ajaa kylillä..
http://www.tt-konepalvelu.fi/images/Lan ... ettiin.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo, virallinen nimitys "Lännen 940 PS". Voit kuvitella kun tuohon siviilimalliin lyödään noin 4-5 tonnia rautaa päälle, miten ketterä on kulkemaan sen jälkeen :mrgreen: Moottorin ja hydrauliikan suojanakin n. 5-6 mm "pellit", ai että oli helppo huoltaakkin :shock: Lasit luodinkestävät ja sen takia pienet neliskanttiset, josta johtuen näkyvyys jotain aivan käsittämätöntä. En nopeasti googlella löytänyt kuvaa koneesta, ei taida olla kovin julkista tietoa.. Näitä oli meillä kaksikin, mutta taasen telakaivureita ei yhtään, kuten ainakin vekaran konemiehillä tuntui niitäkin olevan.

Niin ja tuntui tuo ISO länkkäri aika hurjalta peliltä ekaa kerta ajettaessa, tuntui että eihän tämä mahdu portista ulos, mutta kyllä siihenkin tottui, terveisiä vaan keuruun konemiehille, taitaa muutama lukea tätäkin palstaa :lol:
Kerran oli Taipalsaarella rakennus- ja raivausleirillä tommonen panssarilänkkäri kuskeineen, Vekaralta vissiinkin. Kertoili, että tulomatkalla oli jossain mäen päällä joutunu vähän vastaantulijaa väistämään ja kuulemma löysät meinas tärähtää lahkeeseen, kun se möhkö lähti alamäessä pujottelemaan. :lol: Taitaa olla painopiste vähän korkialla.

Re: SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Lähetetty: 20 Maalis 2013, 18:44
Kirjoittaja nelosnuhvi
Spoileri kirjoitti:
nelosnuhvi kirjoitti:
kolmetonnine kirjoitti:Onko se panssarikaivuri semmone iso, 940 länkkäri johon on laitettu rautaa niin p*rkeleesti ympärille :?:

Mulla oli ihan vaan tämmönen tavan lännen siviiliväreissä.. Ei hävettäny niin pahasti ajaa kylillä..
http://www.tt-konepalvelu.fi/images/Lan ... ettiin.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo, virallinen nimitys "Lännen 940 PS". Voit kuvitella kun tuohon siviilimalliin lyödään noin 4-5 tonnia rautaa päälle, miten ketterä on kulkemaan sen jälkeen :mrgreen: Moottorin ja hydrauliikan suojanakin n. 5-6 mm "pellit", ai että oli helppo huoltaakkin :shock: Lasit luodinkestävät ja sen takia pienet neliskanttiset, josta johtuen näkyvyys jotain aivan käsittämätöntä. En nopeasti googlella löytänyt kuvaa koneesta, ei taida olla kovin julkista tietoa.. Näitä oli meillä kaksikin, mutta taasen telakaivureita ei yhtään, kuten ainakin vekaran konemiehillä tuntui niitäkin olevan.

Niin ja tuntui tuo ISO länkkäri aika hurjalta peliltä ekaa kerta ajettaessa, tuntui että eihän tämä mahdu portista ulos, mutta kyllä siihenkin tottui, terveisiä vaan keuruun konemiehille, taitaa muutama lukea tätäkin palstaa :lol:
Kerran oli Taipalsaarella rakennus- ja raivausleirillä tommonen panssarilänkkäri kuskeineen, Vekaralta vissiinkin. Kertoili, että tulomatkalla oli jossain mäen päällä joutunu vähän vastaantulijaa väistämään ja kuulemma löysät meinas tärähtää lahkeeseen, kun se möhkö lähti alamäessä pujottelemaan. :lol: Taitaa olla painopiste vähän korkialla.
Viikon verran körryyttelin minäkin Taipalsaaressa panssari länkkärillä :D Linnoitustöitä erään kankaan reunalla, siinä oli lähellä joku betonitönö myös. Kyllä se kesällä oli ihan kelpo ajettava, mitä nyt ylämäessä pääsi kävellenkin ohi tuosta rohjakkeesta. Talvi aikaan olikin sitten vähän jännenpää, siinä herkästi muuttuu matkustajaksi :mrgreen:

Re: SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Lähetetty: 20 Maalis 2013, 20:56
Kirjoittaja Jooseppi 1
Tätä topiikkia lukee niin vanhat kuin nuoret, kun tulee aika maanpuolustustehtäviin, tehkää heille selviksi minne haluatte, kuljetus ym tehtävät, voitte siitä mainita mahdollisissa kutsunta papereissa.
En tiedä nykykäytäntöä, mutta jos on rikkeitä, voi joutua nurmiporaksi, sissiksi, vaikka olisikin päässyt mielitiettyyn paikkaan, ei kannata ylpistellä vielä..
Hauska paikka lyhyen aikaa, kun tositoimet iskee, eli elämää suunnittelemaan SA:n jälkeen..
Sivareita en muuten ymmärrä, kuin tosi terveys syistä, harjan varren kanssa on ikävä olla vartiossa..
Ja sotaa ei halua kukaan meistä..
Armeija aikoja muistellen.. värvättynä olisi ollut eläkkeellä jo pitkän tovin.. :roll: 8)

Re: SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Lähetetty: 20 Maalis 2013, 21:01
Kirjoittaja kolmetonnine
tavan satkulla tai tällä uudemmalla vastaavalla tuli tehtyä ihme suorituksia vasten kaikkia suosituksia :lol: (hyvin rimmaa..) , paras oli se kun piti psrukille vääntää linnoitusta harjoitusalueella, ei niiden juoksuhautojen yli viittiny ajaa niin montun pohjalle vaan ja taakseajolaitteilla nousta ylös, kyllä hirvitti se jyrkkä sorapenkka mutta sieltäkin selvittiin.

Monta asiaa tuli tehtyä joita ei omalla koneella uskataisi.. :mrgreen: :mrgreen:

Joosepille sanon että jos omin siivin res korpr lens pois, niin kai sitä jatkossakin ollaan "särmiä" :) ainoa heikkous on tupakka viina ja villit naiset :lol:

Re: SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Lähetetty: 20 Maalis 2013, 21:15
Kirjoittaja Jooseppi 1
kolmetonnine kirjoitti:tavan satkulla tai tällä uudemmalla vastaavalla tuli tehtyä ihme suorituksia vasten kaikkia suosituksia :lol: (hyvin rimmaa..) , paras oli se kun piti psrukille vääntää linnoitusta harjoitusalueella, ei niiden juoksuhautojen yli viittiny ajaa niin montun pohjalle vaan ja taakseajolaitteilla nousta ylös, kyllä hirvitti se jyrkkä sorapenkka mutta sieltäkin selvittiin.

Monta asiaa tuli tehtyä joita ei omalla koneella uskataisi.. :mrgreen: :mrgreen:

Joosepille sanon että jos omin siivin res korpr lens pois, niin kai sitä jatkossakin ollaan "särmiä" :) ainoa heikkous on tupakka viina ja villit naiset :lol:
Särmät niin ja näin, ei tullut hakasia, eikä tullut kertauksien jälkeenkään..kertauksissa osasin aukaista suuni, ei kiinni hitsautuneet hakasetkaan saanut minua hiljaiseksi.. ilman siipii mennään, mutta loppulause, kolmetonnine näin on.. :lol: :lol: :lol: