Jos verrataan masinisteja, siellä FCF ei ollenkaan ota kantaa tai neuvo traktoriasioissa netin välityksellä
Siinä porukassa on tietoa, mutta ainut tapa saada se on paikalla käynti tai soitto.
Meilla taasen myös järjestön aktiivit, joilla on teknistä tallennettua tietoa auttavat täällä myös, mutta tässä ovat hekin välikädessä, kun jotain pitäisi jäsenille säästää, jotain tietoa jakaa ulos. Jos annamme kaiken täällä jakoon kuin manulle illallinen, kova siis todella kova työmme saada nämä tiedot järjestölle, on hukkaan heitetty. Nettimaailma on kova, sitä vastaan taistelevat teostot sun muut. Valitettavasti jos ry:llä ei ole jäsenille annettavaa kuihtuu myös ry toiminta.
Jos ei ole jäsenenä toiminnassa kertoo se sen, että ajatukset eivät kohtaa toimintamme kanssa, ei joko ole riittävää paloa kerätä ja tukea toimintaa hyvän asian parissa tai asia vain ei kiinnosta. Jokaisen panos tarvitaan tähän työhön. Jäsenmaksujen kertymisestä yms. sanominen on tekosyy. Jäsenet kun päättävät senkin suuruuden. Jos henkilökemiat ei kohtaa, se ei ole järjestön syy. Vaikka tässä foorumilla puljaudutaan, joskus tiedetään joskus erehdytään niin muistakaa yksi asia: näiden koneiden historia, se pitää tulla säilyttämään tietoitaitoineen aina nuoremmille ja nuoremmille tavalla tai toisella. Kerätä se tieto mikä vielä on olemassa, mutta jo katoamassa kovaa vauhtia. Nyt esimerkiksi itse olen nuorempana joutunut aikas lailla viettämään aikaa kirjallisuuden ja monien tietäjien seurassa, kooten itse tätä tietoa. Kyselemään ja soittelemaan mm. kirjallisuuden parissa. Voin sanoa, että ensimmäiset 3 vuotta eli 2006-2009 vapaa-aikani meni 90% tälle toiminnalle, oli pakko hiljentää omalta osaltani kun en enää kyennyt hoitamaan asioitani.
Edelleen teen työtä järjestölle jäsenenä, nytkin tuon nelivedon remontin dokumentoin, otin rahallisia riskejäkin ja teen järjestön jäsenten palstalle siittä kootun tietoiskun jotta seuraavien remontoijien ei tarvitse käydä yhtä kivistä tietä. Teen näin jokaisen remontin yhteydessä jota teen, tai myös tapahtumissa jne.