case mx 4230 pro
Valvoja: automies560
-
V-M
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Juu ja onhan sinulla siellä traktoriki
,ferrarilla on hyvä fiilis ajella ja vaikka pieni kone niin kun päästää kierroksille se menee samat polut niinkun isommatkin.
,nimimerkillä kokemusta on...,ainuita traktoreita jossa on mm. oikeat tasauspyörästön LUKOT
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
jos vielä saes 6245 zetorin uuven siis niin heti ostsin ja muut hävittäsin pois aikonaan oli 2 kpl zetorija ja en voe moettii jotta niissä remonttija oes ollut ja huolto lähes ilimasta kun suotimet pestävät eekä tarvii kuutijon laatikollista erilaisii viltterijä kulettoo huoltomiehiltä ja polttoaineen kulutus lähes olematonta nyky konneisiin verrattuna. hammaslukko eessä jota ee monessakkaa nyky vehkeessä nykyisin oo ja se on paha puute. jotta että silleen

aja millä ajat mutta majorilla loput
-
ahma450
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 21 Marras 2011, 21:17
- Konekalustoani: Valtra A-95,Fiatagri 82-94,Super major ja Deutz D-15 Sampo 680H
- Paikkakunta: Alajärvi
Joo,oli aikeisemmin vääriä asenteita ferraria kohtaan
Nyt,jos uuden ostas,se olis todennäkösesti JXU-1100 CASE
On ketterä kone,ja loistoluokan hytti.Paljon samoja hyviä ominaisuuksia,ku tuossa fiiatissa..Tuota jx/td sarjaa on kans katellu,mutta taitaa olla kuitenkin huonommin tehty,ku on turkkilainen.Ainakin niitä näyttää olevan paljon uudenkarheita myynnissä,tiedä sitte mistä syystä ovat niin äkkiä hävittäneet.
-
V-M
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Juu,nehän on vaan päivitettyjä versioita siitä sun koneesta nuo Caset,sama malli löytyy nyykkäriltä,taitaa 5000 olla sen mallimerkintä nyt,ei ole kovin montaa konetta joka on pysyny samanlaisella rakenteella noin pitkään,ja valmistetaan vieläkin,pieniä päivityksiä vaan ja lähes mekaaninen kone.
Ne TD mallit ja se huokeampi case on sitten eri maalimasta,kävin tutustumassa niihin silloin kun omiin entisiin 80 lukulaisiin traktoreihin alkoi tulla mitta täyteen,nuo mallit perustuu johonkin 640 fiiattiin,on ronkkaperälläki,70 luvun puolessavälissähän jo fiiatti niistä luopu,nuo on alkeellisempaa tuotantoa kun ne ekat 780 mallit jne.,saattaa silti olla vaika kuinka hyväkin,mutta kyllä tuo 80-90 pohjainen on nykypeli noihin porttaaliperäsiin verrattuna.
On täällä joitakin noita säästömalleja ja kyllä ne niillä työnsä tekee ,ei ne jatkuvasti ole pajoilla.
Fiiut on enimmäkseen aika huonoilla pitäjillä ja ne vaan toimii,ei niitä korjailla monien foorumien voimin.
Ennakkoluulot Fiatagreihin on suuret,oli itelläki aikanaan,mutta sitä en arvannu aikanaan että se on niin punanen vaate joillekkin,olen sen jälestä kyllä huomannu mistä asia johtuu,suurin syy siihen on kateus käyttövarmaa ja ketterää italiassa tehtyä konetta kohtaan,ei voida ymmärtää että siellä on saatu tuollainen aikaan.
Yksinkertaisilla ratkaisuilla on menty kehityksessä eteenpäin,insinöörit ei ole kilpaillu että miten saa monimutkaisimman häkkyrän aikaseksi joka toisilla on vaikea kopioida.
Ne TD mallit ja se huokeampi case on sitten eri maalimasta,kävin tutustumassa niihin silloin kun omiin entisiin 80 lukulaisiin traktoreihin alkoi tulla mitta täyteen,nuo mallit perustuu johonkin 640 fiiattiin,on ronkkaperälläki,70 luvun puolessavälissähän jo fiiatti niistä luopu,nuo on alkeellisempaa tuotantoa kun ne ekat 780 mallit jne.,saattaa silti olla vaika kuinka hyväkin,mutta kyllä tuo 80-90 pohjainen on nykypeli noihin porttaaliperäsiin verrattuna.
On täällä joitakin noita säästömalleja ja kyllä ne niillä työnsä tekee ,ei ne jatkuvasti ole pajoilla.
Fiiut on enimmäkseen aika huonoilla pitäjillä ja ne vaan toimii,ei niitä korjailla monien foorumien voimin.
Ennakkoluulot Fiatagreihin on suuret,oli itelläki aikanaan,mutta sitä en arvannu aikanaan että se on niin punanen vaate joillekkin,olen sen jälestä kyllä huomannu mistä asia johtuu,suurin syy siihen on kateus käyttövarmaa ja ketterää italiassa tehtyä konetta kohtaan,ei voida ymmärtää että siellä on saatu tuollainen aikaan.
Yksinkertaisilla ratkaisuilla on menty kehityksessä eteenpäin,insinöörit ei ole kilpaillu että miten saa monimutkaisimman häkkyrän aikaseksi joka toisilla on vaikea kopioida.
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei se setka varmaan kovin huono laitos ole, käyttömukavuus kenties hiukan toista kuin esim. suunnanvaihtajilla olevat tai jotkin Pover-Shift vaihteistoiset laitteet....
Ei tämäkään laitos paljoa ole keskelle peltoa jättänyt, kalkkihommissa...
Tuli eilen tähän "huoltoon" , pumppu tänään irti ja suuttimet.
Menevät "huoltoon" ja takastullessa pitäis olla reipas 200 konia pellinalla, jollei jo nyt ollut lähellä sitä
http://kuvablogi.com/nayta/3353981/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kaveri on tuolla jotain 20v vetäny kalkkivaunua eikä kausiaikaiset remottikustannukset ole tosiaan päätä huimanneet....
2v sitten rakentelin nuo imuputket samalla kun kone peruskorjattiin, turbo vaihdettiin (NH TM 155sesta kotoisin), ja coolerihan sinne nokalle kanssa samassa pistettiin.
Ei tämäkään laitos paljoa ole keskelle peltoa jättänyt, kalkkihommissa...
Tuli eilen tähän "huoltoon" , pumppu tänään irti ja suuttimet.
Menevät "huoltoon" ja takastullessa pitäis olla reipas 200 konia pellinalla, jollei jo nyt ollut lähellä sitä
http://kuvablogi.com/nayta/3353981/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kaveri on tuolla jotain 20v vetäny kalkkivaunua eikä kausiaikaiset remottikustannukset ole tosiaan päätä huimanneet....
2v sitten rakentelin nuo imuputket samalla kun kone peruskorjattiin, turbo vaihdettiin (NH TM 155sesta kotoisin), ja coolerihan sinne nokalle kanssa samassa pistettiin.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 391
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
niiin tarkottiko v-m nyt ferrarilla casea vai tuota minun 361 valmettia. Siinä on kone että on kiva ajella ja löytyy oikea lukko kun sitä tarvii. Eihän se nyt mikää hirveä oo kulkemaan mutta pysyypähä lakki päässä.
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 391
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
jaa niin sitä saa haukkua ferrariksi. Saako volvoja haukkua sitte traktoriksi =) tai lamborghinia autoksi.
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
-
V-M
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Juu,ferrari ja mafiosojen traktori ja niiden omistajat on mafian juoksupoikia jne....
tämmöistä sitä kuulee jatkuvasti,vieläkin,ja ähkyviiatti on yksi mollaus kans mikä jäi elämään ja jotkut siitä aina muistuttaa
,mutta ei se haittaa kun tietää syyn mistä moiset nimitykset oikeasti johtuu...

-
ahma450
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 21 Marras 2011, 21:17
- Konekalustoani: Valtra A-95,Fiatagri 82-94,Super major ja Deutz D-15 Sampo 680H
- Paikkakunta: Alajärvi
Ei se fiiatti niin huono vääntönen oo,mitä siitä puhutaan..Ihmeen sitkeästi se vie 4x16auraa jo 1500rpm.Kyllähän se tietysti kierroskone paremmin on,mutta se tuossa Ivecossa miellyttääki
Aikasemmin,ku oli ford 5610,se kelas niiiin hitaasti kierroksia,että meinas pitkästyä 
Niin se aika kultaa muistot noista Leyland-traktoreista, eipä silti hyvin on työllistänyt eikä moitteen sijaa ole. Kaikilla ei kestä mikään oli merkki mikä hyväänsä. Varaosakirjassa kaikista mustin kohta vaihteiston ja kytkimen kohdalla
Mutta Casesta kertoakseni on kyllä suht luja perustraktori ilman liikoja tietokoneita ja muita ohjelmapäivityksiä, tosin ei ole kokemusta kuin 22v tuosta merkistä, leylandista vähän enemmän
Mutta Casesta kertoakseni on kyllä suht luja perustraktori ilman liikoja tietokoneita ja muita ohjelmapäivityksiä, tosin ei ole kokemusta kuin 22v tuosta merkistä, leylandista vähän enemmän
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
-Deutz DX80 vm-83
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 391
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
joo oon tässä asentajana kotona ja koulu aikana harjoitellessa huomannu että tiettyjen isäntien vehkeillä on työllistävä vaikutus. Mutta siksihän minä asentajakouluun lähdin ja nimen omaan raskaalle puolelle että saan auttaa kanssa ihmisiä ja ainaki paikallisia viljelijöitä joilla ongelmaa koneiden kans. Ja on vakioasiakkaita jo kertyny. Toisilla ku ei kestä mursunnahkanen persekkää ja en sitte tiiä miksi sisua ja volvoa pitäs kutsua mutta... Scaniaa ei oo nähny ku koulussa ja harjoittelussa huollossa. Ja isäntä käyny laitattamassa roiskeläppää ja turvavyötä. Ja just scania on se mihin tuli suuntauduttua =) olikohan virhe, enempi tuntuu oleva remppaa muissa mutta niinku sanoin. Käyttäjästä kiinni. En usko että tällä vakioasiakkaalla kestäis ees scania. Mutta hypätäänkö asiasta audiin. Onkohan kellää tietoa onko se varaosavarasto homma nuhvisteille edistyny.
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1569
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Näistä erimerkkisten traktoreiden heikkouksista ja ns. tyyppivioista tuli mieleeni, että varsinkin nevahommissa löytyy monenlaisia miehiä ja mielipiteitä.
Niihin sen enempää kantaa ottamatta tai yleistämättä, olen huomannut että varsinkin nuoremmilla vierailla kuskeilla on omat ykkösmerkkinsä joita he sitten fanaattisesti kannattavat.
Ja jos sitten sattuu käymään niin ikävästi, että tämä nuori kuljettaja joutuu tahtomattaan ns. vääränmerkkisen koneen puikkoihin seuraukset voivat olla jopa ikävät.
Eli aletaan tahallaan väärinkäyttää, ajaa holtittomasti, ja yritetään saada konetta särkymään. Jos näin sitten sattuu käymään että kone hajoaa, ollaan jopa vahingoniloisia siitä ja sanotaan että, ”mä tiesin sen että ei nämä kestä”
Niihin sen enempää kantaa ottamatta tai yleistämättä, olen huomannut että varsinkin nuoremmilla vierailla kuskeilla on omat ykkösmerkkinsä joita he sitten fanaattisesti kannattavat.
Ja jos sitten sattuu käymään niin ikävästi, että tämä nuori kuljettaja joutuu tahtomattaan ns. vääränmerkkisen koneen puikkoihin seuraukset voivat olla jopa ikävät.
Eli aletaan tahallaan väärinkäyttää, ajaa holtittomasti, ja yritetään saada konetta särkymään. Jos näin sitten sattuu käymään että kone hajoaa, ollaan jopa vahingoniloisia siitä ja sanotaan että, ”mä tiesin sen että ei nämä kestä”
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joo jolillain ei kestä muut työkalut kuin rautakanki ja alasin , kaikki muut saadaan rikki.
Toisilla ei taas ole minkään, pienenkään meisselin kanssa ongelmia särkymisen kanssa
Toisilla ei taas ole minkään, pienenkään meisselin kanssa ongelmia särkymisen kanssa
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Eikä kaikki tee sitä edes tahallaan, ovat vaan silmät ummessa koko ajan.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96



