On saattanut olla sitäkin, mutta ei varsinaisestijamppi kirjoitti:Tamppari..
Arvuutellaans taas
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jollekkin suovärkin kannatinpyörälle tuo näyttäisi.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Juuh, se meni oikein.. Pärekatto-teemapäivässä kävin siellä. Mutta muuten arvaus väärin kuten jusapenkin.HL-Zetor kirjoitti:Lustossa kuvattu.....
Eli edelleenkin oikeeta vastausta haetaan. Liittyy metsätalouteen ja käytetty pääasiassa pohjoisessa aikoinaan.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Talvitien tamppausjyrä ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ei sattunut, Jamppi arvaili samaa.. En itsekkään tiennyt mikä möhkäle tuo on, ja esittelytekstin luettuani ajattelin että enpä ole kuullutkaan moisesta. Joten täydellinen arvuutustehtävä tänne. Annetaas seuraava vinkki, tätä liikuttamaan vaaditaan vähintään kaksi pillaria tmsjusape kirjoitti:Talvitien tamppausjyrä ?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Eikös tuolla mötikällä aikoja sitten rutuuteltu koivikoita nurin kun sitä pidettiin samassa arvossa kuin pajua nyt. eli paskapuunarvo. Uudistettiin sitten männylle/kuuselle. Sinkki välissä ja kaksi pillaria veti niin koivikko lakosi alle.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Justiinsa näin, pojot masterille
Eli pääasiassa pohjoisen suurilla savotoilla uudistushakkuun jälkeen pystyyn jäänyt roskapuusto vedettiin kahden pillarin välille viritetyllä järeällä sinkillä nuritte juurineen päivineen Tuo mötikkä toimi painona sinkin puolivälissä pitäen sen maantuntumassa. Ilman tuota vaijeri saattaisi nousto hiljalleen korkeuksiin..
Eli pääasiassa pohjoisen suurilla savotoilla uudistushakkuun jälkeen pystyyn jäänyt roskapuusto vedettiin kahden pillarin välille viritetyllä järeällä sinkillä nuritte juurineen päivineen Tuo mötikkä toimi painona sinkin puolivälissä pitäen sen maantuntumassa. Ilman tuota vaijeri saattaisi nousto hiljalleen korkeuksiin..
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
No tällä seudulla on ainakin käytetty ihan luonnontilaisen ropsi/vanerikin mittaisen koivikon lakoonnuttamiseen aikana ennen uimaharjun sellutehdasta. Karjalaisella koivulla ei ollut kysyntää juuri mihinkään, vaneritehtaasta huolimatta kysyntää ei ollut joten metsät isojen patruunoiden käskystä lakoonnutettiin ja pistettiin kasvamaan harakannaintipetäjiä. Kunnes sitten saatiin osin kekkosen toimesta iso sellutehdasprojekti käyntiin ja kappas, karjalan koivulle löytyi sittenkin tarvetta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.