Universal nelonen

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Työvalossa on telineessä oma kytkin, jolla sen pitäisi palaa kun sen laittaa päälle ja parkit palavat.

Englannin kerholla on hyvä kaavio: http://www.thenuffieldandleylandtractor ... tarter.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

tai jos solenoidistartti:

http://www.thenuffieldandleylandtractor ... tarter.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Jake82
Kylmäkoskelainen
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960

Nyt se sitten teki minunkin nuhvi se mitä oon odotellukkin eli pakki jäi päälle ja nuvi keskelle tietä :( käytin kannen auki ja laitoin vapaalle. Toki nuhvi seisoo vielä tällä hetkellä siellä keskellä tietä ku vaimolla oli menoja. Mut sitä aloin kyseleen et minkä mallinen se kepinpää pitäis olla. Onks se pallo vai sellainen latta? Tietää hitsailla lisää materiaalia siihen.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

Jake82 kirjoitti:Onks se pallo vai sellainen latta?
Pallo.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Pallo mutta kahdelta sivulta suoraksi koneistettu
Mukana kuin peräpukama!
Jake82
Kylmäkoskelainen
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960

Nyt kelepaa työkaluja laittaa lootaan :)
Liitteet
nuhvi.jpg
Jake82
Kylmäkoskelainen
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960

Tämän hetkistä projektia. Trukkimaston sovittelua nuhvin perään.
Liitteet
nuhvi3.jpg
nuhvi2.jpg
Jake82
Kylmäkoskelainen
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960

Keulapainopuskurin tein. Menee neljä 45kg levyä ja vinssi painaa n.50kg. Silti tuntuu välissä että liika keveä keula.
Liitteet
nuhvi1.jpg
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

Noniin elämän ensimmäiseksi rakkoriksi tuli nelosnuhvi ja täytynee heti kysyä et kuuluuko ulosoton pyöriä koko ajan kun traktori käynnissä, myyjä ei tiennyt itsekkään.sitten on pieni savutus juttu onko vaarallista?suuttimet uusittu ja venttiilit säädetty kuulemma?
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Tervetuloa mukaan !

Ulosoton saa kytkettyä pois penkin vasemmalla puolella olevalla vivulla, toisn jäykät öljyt pyörittää
sitä hitaasti vaikka olis irtikytketty. Kokeile moottori sammuksissa pyöriikö käsin akseli
Pieni savu ei haittaa, kyseessä sentään viiskymppinen traktori
Mukana kuin peräpukama!
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

jamppi kirjoitti:Tervetuloa mukaan !

Ulosoton saa kytkettyä pois penkin vasemmalla puolella olevalla vivulla, toisn jäykät öljyt pyörittää
sitä hitaasti vaikka olis irtikytketty. Kokeile moottori sammuksissa pyöriikö käsin akseli
Pieni savu ei haittaa, kyseessä sentään viiskymppinen traktori
Öö katsoin kyllä vipuja hytistä mut en löytänyt sellasta.täytyy vielä kattella paremmin.traktori ei ole vielä omassa pihassa
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Kuvat kertonee jotakin :wink: http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... aa0001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Näppäät vasemmasta laidasta < näkyy loputkin vimpaimet nuhvin peräpäästä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

Paljon kiitoksia kuvasta!onko näihin muuten myynnissä missään näitä ohjekirjoja
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Jäseneksi liittymällä järjestö voi varmasti auttaa :)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

mites tuo ohjauksen korjaus näissä vehkeissä tuossa minkä ostin niin oli aikas välykset ja olisko kellää kuvaa syöttöpun ajoituksista?
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

jjj kirjoitti:mites tuo ohjauksen korjaus näissä vehkeissä tuossa minkä ostin niin oli aikas välykset ja olisko kellää kuvaa syöttöpun ajoituksista?
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... aus#p11754" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... tus#p47956" onclick="window.open(this.href);return false;

ps.tuolla ylhäällä oikealla on Etsi,josta voi hakea mitä milloinkin... :wink:
Vastaa Viestiin