Sivu 18/62

Re: Mitäs tuli tänään touhuttua?

Lähetetty: 18 Maalis 2015, 22:22
Kirjoittaja nelosnuhvi
Heti kun sai koneen kuntoon, niin ojille :D

Re: Mitäs tuli tänään touhuttua?

Lähetetty: 19 Maalis 2015, 19:23
Kirjoittaja nuhvi63
Vedestä päätellen oja on oikeassa paikassa :D

Re: Mitäs tuli tänään touhuttua?

Lähetetty: 19 Maalis 2015, 20:36
Kirjoittaja kolmetonnine
Rakennustyömaan arkea.. Työt päästään oikeastaan aloittamaan vasta nyt. Ja ollaan jo kuukauden myöhässä :lol:

Re: Mitäs tuli tänään touhuttua?

Lähetetty: 20 Maalis 2015, 18:27
Kirjoittaja ramba
Moottorikelkan korjaus (vihdoin), pienen lenkin heitin mäellä missä oli vielä lunta ja ajoin pihalle.

Olisi sen tietysti talvellakin voinut korjata ettei olisi tarvinnut melkein koko ajokautta seistä metsässä :lol:

Re: Mitäs tuli tänään touhuttua?

Lähetetty: 20 Maalis 2015, 19:40
Kirjoittaja nelosnuhvi
nuhvi63 kirjoitti:Vedestä päätellen oja on oikeassa paikassa :D
Joo, seuraavana aamuna työnti tuo pää jo ylitse ihan reilusti.. Nyt puhkaistu läpi, johan lähti vedet suolta :wink:

Re: Mitäs tuli tänään touhuttua?

Lähetetty: 20 Maalis 2015, 19:59
Kirjoittaja nuhvi63
Älä kerro kukkahatuille, eihän soita saa ojittaa :lol: :lol:

Re: Mitäs tuli tänään touhuttua?

Lähetetty: 20 Maalis 2015, 20:02
Kirjoittaja nelosnuhvi
Joo, vähän semmosta touhua se välillä on :lol: Mutta tämä oli ihan virallinen ojitus ja luvat haettu (ja saatu) "viranomaisten" puolelta :wink:

Täysin koskemattomiin soihin ei enää tosiaan kaivuulupia saa :idea:

Re: Mitäs tuli tänään touhuttua?

Lähetetty: 20 Maalis 2015, 21:37
Kirjoittaja nuhvi63
Omiin maihin osuu meillä isohko, ehkä n. 30 ha ojitettu suo, josta meillä onneksi vain 1ha, nyt jos alkaisivat ajaa tuon ojittamista niin sanoisin kyllä että ei käy.
Hyödyt ei vastaa haittoja, tämäkin oli aikoinaan hyvä lakkasuo, nyt kasvaa vänkkyröitä männynraakkeja, ei vastaavaa hyötyä tässä tapauksessa.

Re: Mitäs tuli tänään touhuttua?

Lähetetty: 27 Maalis 2015, 22:01
Kirjoittaja nuffiko
Kaksi kuukautta ylitöitä suurin piirtein..töihin klo.4-5 ja kotiin viiden aikoihin...

Nyt pitänee lopetella ja siirtyä tallin puolelle omia projekteja jatkamaan, kunhan kelitkin lämpenee. Varaosaa tehty ja ostettu pitkin talvea.

Re: Mitäs tuli tänään touhuttua?

Lähetetty: 29 Maalis 2015, 16:31
Kirjoittaja nuffiko
Rantasauna korkattu kesäkäyttöön ja jtn pikkuremppaa tehty koneisiin.

Pihassa vielä jäätä, lunta ja eilinenhän satoi räntää. Järvellä näkyy vesi seisovan, pilkkikelit menneet.

Puusavotat tehty, nyt hiplataan koneita minkä kerkiää. Päiväkin piteni tunnilla.

Re: Mitäs tuli tänään touhuttua?

Lähetetty: 29 Maalis 2015, 19:26
Kirjoittaja nelosnuhvi
nuffiko kirjoitti:Rantasauna korkattu kesäkäyttöön
Täällä odottaa uusi kiuas asennustaan pihasaunaan, sitten pääsee kauden korkkaamaan 8) Aito 20 -kiuas tuli, saa nähdä minkälainen on, ainakin tähän asti käytössä olleisiin peltirimpuloihin verrattuna vakuuttavaa työtä. Jatkuva halpa Narvin paikkailu saa riittää.. Painoakin taitaa 30kg enemmän ilman kiviä olla, vaikka muuten samaa kokoluokkaa :shock: Ja kivimäärä kaksinkertainen..

Re: Mitäs tuli tänään touhuttua?

Lähetetty: 29 Maalis 2015, 20:06
Kirjoittaja nuhvi63
Meillä on rantasaunassa omatekoinen kertalämmitteinen, yläkartio jossa on löylyluukku, on 50-luvulta, muutoin kiuas on muutaman kerran uusittu teräsosiltaan.
Päällä on 50mm villaa ja alumiinipeltivuoraus, kestää lämpösenä piiitkääään :D

Re: Mitäs tuli tänään touhuttua?

Lähetetty: 29 Maalis 2015, 20:17
Kirjoittaja sompio
Autocom ohjelmistoa yrittänyt asennella IBM T42:een versio 2013.1 Ei tuo pirulauta ota onnistuakseen kun on nuo bitinpyöritystaidot aikalailla heikoilla.
Ohjelma pelasi aiemmin ihan hyvin, mutta oli kaverilla lainassa ja kokeiltavana kun himoitsi sitä ostaakseen. Kone oli tiltannut eikä ollut auttanut muu kuin Ctrl+Alt+Del jonka jälkeen lakannut toimimasta.
Sattuisko jengissä olemaan bittinikkaria ken haluaisi ko. asennushomman tehdä, tietysti vaiva palkitaan.
Käyttis on Win XP+Sp3 Profesional.

Re: Mitäs tuli tänään touhuttua?

Lähetetty: 29 Maalis 2015, 21:14
Kirjoittaja jamppi
Onko se virallinen vai viraton versio, mulla voisi olla aktivointiin apua jos iitä kiikastaa

Re: Mitäs tuli tänään touhuttua?

Lähetetty: 30 Maalis 2015, 21:31
Kirjoittaja nelosnuhvi
Ensimmäinen päivä takana :)