Sivu 15/15

Re: Universal nelonen

Lähetetty: 14 Marras 2013, 18:19
Kirjoittaja kolmetonnine
En nyt muista tuota mittaristoa ulkoa, olikos se 6 naulaa tms teenjuojien yksikköä sama kuin 3 bar. Omassa kanssa kun pitkien ja tuskallisten starttausten jälkeen läks käyntiin niin paineet olivat uusilla liuskoilla 3-3,5 bar nuhvin mittarin mukaan. Hyvä ettei siitä moottorista tarvii tehdä uusia ankkureita, kyllä se siitä. Nyt öljyt ja jäähynesteet säntillisesti vaihtaa niin pääsee sen verta pitkälle että museoarvoa alkaa oikeasti olemaan :D

Re: Universal nelonen

Lähetetty: 14 Marras 2013, 18:28
Kirjoittaja ramba
Kannattaa kolmetonninen pestä jäähdytin laittamalla vesiletku sisälle valuttamaan.. Mulla tuli tolkuttomasti mustaa kuravettä ja törkyä sisältä... Sama lohkosta mutta sen olet jo vissiin huuhdellut?

Re: Universal nelonen

Lähetetty: 14 Marras 2013, 18:33
Kirjoittaja kolmetonnine
Lohko, öljypohja, venttiilikoppa, syyläri ja jotain pienempiä osia tuli pestyä 100-asteisella vedellä.

Ootko varma että jos sullakin oli täynnä sitä hyhmääntynyttä öljyä jäähdytinjärjestelmä ettei jostain imetä öljyä sinne nesteiden sekaan. :?

Re: Universal nelonen

Lähetetty: 14 Marras 2013, 18:36
Kirjoittaja ramba
Nesteet oli kunnossa, vihreät mutta pesussa tuli pohjalta ajan saatossa tullutta roskaa..

Re: Universal nelonen

Lähetetty: 14 Marras 2013, 18:39
Kirjoittaja kolmetonnine
Jaa, ajatusvirhe luettaessa.. :oops: Kyllä niitä nesteitä joskus kannattaa vaihtaa. http://nuijantaipale.kuvat.fi/kuvat/Nuf ... 000463.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Pestynä sisältä. http://nuijantaipale.kuvat.fi/kuvat/Nuf ... 000467.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nuijantaipale.kuvat.fi/kuvat/Nuf ... 000519.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Universal nelonen

Lähetetty: 14 Marras 2013, 20:34
Kirjoittaja Jake82
Joo jospa se nyt pelittäisi. Oli mullakin alkuun paineet vain 3:ssa mut ku ajaan pääsi niin ne alko nouseen ja nyt on heti siel6:ssa. Joku siellä kalkattaa vielä mutta ei se voi kyllä koneesta kuulua. Kytkintä epäilen eniten. Ja jos se koneesta kuuluu niin eiköhän se paikkansa näytä ajan kanssa. Tyhjäkäynti on vähän korkeella ja jo ennen remppaa teki sitä että kierrokset jäi vähän ylös. Oisko pumpun kalvo menossa.

Re: Universal nelonen

Lähetetty: 15 Marras 2013, 17:44
Kirjoittaja kari t
Jake82 kirjoitti:Se toimii sittenkin. Jotain säätöjä pitää vielä tehä mutta nuhvi toimii. Reilun tunnin sillä tuossa ajelin ja Öljynpaineet on 6:ssa kokoajan ja muutenkin vetelee hyvin. Venttiilit pitää vielä säätää uudestaan mutta teen sen sitten samalla kun tarkistan kansipulttien kireyden. Sellainen reilu 7kk siinä meni mutta näyttäis että talveksi on nyt lumikone olemassa.
Ihan uteliasuttani kysyn, mikä siinä loppujen lopuksi sitten oli :?: Oliko ajoitusmerkki vauhtipyörässä väärässä kohdassa :?:

Re: Universal nelonen

Lähetetty: 16 Marras 2013, 12:01
Kirjoittaja Jake82
Tietääppä tuota mikä siinä oli mut sen pumpun ajoituksen käänsin yhen hampaan ohi merkin niin tuli säätövaraa sihen kopliikile. Niitä venttiileitä epäilen yheksi syypääksi. Savu on aika sinistä.

Re: Universal nelonen

Lähetetty: 21 Marras 2013, 03:18
Kirjoittaja Jake82
Nuhvi päässy jo homman syrjään kiinni. Halon ajoa oli vähän siinä ja pöllejä siirsin rantteelle ens kesää varten. Toi rukin masto on kyllä ehoton työkalu.