Sivu 14/14

Re: Projekti: KKK 460:n

Lähetetty: 22 Touko 2012, 20:50
Kirjoittaja Nuutu
Selasimpa tuossa joskus kuvablogiin laittamiani kuvia joutessani :)
Paljon on nuhvi kehittyny alkutilanteestaan http://kuvablogi.com/nayta/720789/" onclick="window.open(this.href);return false;
startilla se sillon lavetille hangattiin ja nyt mitä parhaimmassa kunnossa ja vielä loikkarinkin on mokoma saanu kytkimen taakse :)
Kyllähän vaan oli tämäkin reissu ellen paremmin sanos :lol: :lol:

Re: Projekti: KKK 460:n

Lähetetty: 06 Elo 2012, 14:48
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Otin ja aloin remppaamaan lootaa koneesta. Pieni napsutus nelosella on kuulunut jo kotvasen, ja kevättöiden yhteydessä alkoi sitten hylkimään vaihdetta pois päältä. Syyllinen on oireen takia jo heti keskilaakeri, joka saa aikaan ko. ilmiön. Nyt vain oli käynyt isompi homma, kun alkuperäinen laakeri on kertaalleen vaihdettu, ja kuulahäkin materiaali vaihtunut messingistä rautaiseen. No tämä oli sitten katkennut, ja mennyt hampaiden väliin aiheuttaen korroosiota :(

Varaosavaihteistoa aloin purkamaan, josta löytyi hyväkuntoiset rattaat tuohon.

Loikkarikone vain vaatii nyt hieman lisätöitä, ai miten helppo olisi tuo koko vaihtohomma jos loikkaria ei olisi :!:

Koetan saada samalla tästä koosteen syksyn jäsenlehteen raporttimuodossa. Nuhvin lootan taitaa ainut selkeästi rikkoutuva komponentti olla tuo keskilaakeri, ja sen vaihtotyö lienee tarpeellinen selventää jäsenillemme, jos samaa ongelmaa heilläkin ilmenee, on ohjeet miten remppa suoritetaan.

Re: Projekti: KKK 460:n

Lähetetty: 06 Elo 2012, 19:01
Kirjoittaja Velu
Onkos tämä keskilaakeri nyt juuri se murikka-akselin laakeri joka välistyessään päästää akselin liikkumaan päittäin? Minullakin liikkuu huomattavasti joten aukoa pitäisi jossain vaiheessa.

Re: Projekti: KKK 460:n

Lähetetty: 06 Elo 2012, 20:41
Kirjoittaja Nuhvikalle
Velu kirjoitti:Onkos tämä keskilaakeri nyt juuri se murikka-akselin laakeri joka välistyessään päästää akselin liikkumaan päittäin? Minullakin liikkuu huomattavasti joten aukoa pitäisi jossain vaiheessa.
Kyllä se keskilaakeri oli minultakin mennyt jo kun ostin koneen.
Aina kun veto loppui, niin vaihdelaatikosta kuului lonksaus :?:
Hinta oli tosiaan uudella noin 500€, mutta ostin toisen vehkeen ja varaosiksi sain toisen vaihdelaatikon ja se on nyt paikallaan.
Loikkarissa se on tosiaan mukava vaihtaa ( katkaisu hoitoa se vaatiipi :oops: )

Re: Projekti: KKK 460:n

Lähetetty: 06 Elo 2012, 22:50
Kirjoittaja nisu
Sama keskilaakeri se leukkussakin loppuu ,vaikka on järeämpi kuin nuffin.

Leukkussa riittää kun ronkat otta pois ja tasauspyörästön ,eli ei tarvi kytkimen puolta purkaa,
ainakaan kartano mallissa.

Re: Projekti: KKK 460:n

Lähetetty: 07 Elo 2012, 10:10
Kirjoittaja NuffiPekka
Ihmettelenpä minä vain että miksi loikkarinuffi pitäisi katkaista tuon laakerivaihdon takia. Keskilaakerirempan olen kahdesti tehnyt normaali viitoslootaan ja siihen ei tarvitse purkaa kuin ronkat ja reppu pois sekä lautaspyörä tasauspyörästöineen. Pienen kartiopyörän akselin saa sitten purettua taaksepäin peräkoteloon, eikä ymmärtääkseni kertoja tee tätä sen hankalammaksi. Rempoista on tosin toistakymmentä vuotta aikaa että olenko jonkun jipon unohtanut mutta näin muistaisin. Oikaiskaa jos jollakulla on asiasta varmaa faktaa. 8)

Re: Projekti: KKK 460:n

Lähetetty: 07 Elo 2012, 12:36
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Samalla vaihdan ratasparin, jossa osallisena on 4 ja 5 vaihteen siirtohammaspyörä, eli ala-akseliakin purattaa.

Re: Projekti: KKK 460:n

Lähetetty: 16 Marras 2013, 11:05
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Kuvablogi nurin, niin antsan linkki ei toimi.

Behvöör:

Re: Projekti: KKK 460:n

Lähetetty: 16 Marras 2013, 11:05
Kirjoittaja Joonas Potkonen
ant nöw

Re: Projekti: KKK 460:n

Lähetetty: 17 Marras 2013, 13:15
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Kuvat tästä projektista löytyy nyt täältä:

http://www.kuuksenvaarankonepalvelu.fi/ ... ffield-460" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Projekti: KKK 460:n

Lähetetty: 04 Joulu 2013, 10:08
Kirjoittaja N70106
Hieno oli projektikuvia katsella.Mulla on just saman ikänen ja vaatis läpikäyntiä moottorin osalta.
eikä toi maalauskaan pahasta olisi.

Kyllä siitä komee tuli!

Re: Projekti: KKK 460:n

Lähetetty: 04 Tammi 2014, 18:57
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Pumpun vaihdon yhteydessä tuli otettua koko hydraulic unit käsittelyyn. Purin ja kunnostin työntövarsitunnustelun elukan, jonka pölysuoja nyt odottaa oikeantyylisiä letkunkiristimiä ja bellevillepakan antamat viitteet huollon tarpeesta ovat nyt pöydällä.

Bellevillepakasta kaikki jouset ovat halkeamia täynnä ja yksi räjähtänyt.

Kun nostoteho ja nopeus nousee pitää jokapaikan olla tikissään.