Sivu 2/4

Re: Juniorin Nuhvi projekti

Lähetetty: 21 Loka 2023, 14:52
Kirjoittaja kari t
Miellyttäiskö tuo:
NORMADUR 65 HS
N 65 B/ PUN
Tuo minun 10/42:nen on tuolla maalattu, 2012 syyskuussa.

Re: Juniorin Nuhvi projekti

Lähetetty: 21 Loka 2023, 15:32
Kirjoittaja vormula77
Onko sulla kuvaa miltä maalattu laite näyttää?

Re: Juniorin Nuhvi projekti

Lähetetty: 21 Loka 2023, 16:21
Kirjoittaja kari t
Onhan minulla. Valaistus vaikuttaa aika paljon kuviin. Kaksi ensimmäistä kuvaa otettu samalla kertaa.
Kolmas kuva, omassa tallissa varusteltuna maalauksen jälkeen. Alimmainen autopeltisepän maalaamossa.

Re: Juniorin Nuhvi projekti

Lähetetty: 21 Loka 2023, 17:16
Kirjoittaja vormula77
No on komea. Täytyy käydä hankkimassa maalia jos jossain välissä olisi aikaa suhauttaa uudet pinnata. Pohjamaalia taitaa olla 40 litraa vielä jäljellä edellisistä projekteista.

Re: Juniorin Nuhvi projekti

Lähetetty: 21 Loka 2023, 19:07
Kirjoittaja vormula77
Nykyään on nuo maalit kehittyneet siihen suuntaan ettei pohjamaalia tarvitse noissa uretaanimaaleissakaan enää. Aikoinaan tuli kymmenkunta vuotta levitettyä ammatikseen teollisuusmaaleja kun faijalla oli maalaamo-hiekkapuhaltamo.
Traktoreitakin tuli silloin maalattua.
Ja jopa ravintola Zetorin rekvisiitta on meillä Aikoinaan maalattu.

Re: Juniorin Nuhvi projekti

Lähetetty: 21 Loka 2023, 19:22
Kirjoittaja kari t
Silloin 11 vuotta sitten kun hiekkapuhallutin 10/42 sen ja trakotoreiiten kuljetuskärryn, ei silloin ammattihenkilöt kyseenalaistaneet pohjamaalauasta, toisella nimellä tartuntamaalia, tänäpäivänä varmaan on toisin.

https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Koneen+ku ... %C3%A4rry/

Turha meidän harrastelijoitten on ammattimiestä, vormula77 neuvoa nuhvin maalauksessa, parrein, on kun kysellään häneltä jatkossa neuvoja nuhvien maalauksissa :wink:

Re: Juniorin Nuhvi projekti

Lähetetty: 22 Loka 2023, 10:13
Kirjoittaja kari t
Laitanpa tähän kuvan ensimmäisestä itse tuunamastani nuhvista vuodelta 2003 :wink:

Re: Juniorin Nuhvi projekti

Lähetetty: 27 Loka 2023, 06:35
Kirjoittaja vormula77
Pikkuhiljaa homma etenee.

Re: Juniorin Nuhvi projekti

Lähetetty: 27 Loka 2023, 11:26
Kirjoittaja vormula77
Näkyykö nyt paremmin mitä on käynyt?
Saako Jostain koko sarjan missä olisi putket ja täydelliset männät?

Re: Juniorin Nuhvi projekti

Lähetetty: 27 Loka 2023, 17:19
Kirjoittaja kari t
Kaikesta huolimmatta, suosittelen Hahton Mauria 0400 335350.
Mauri tilaa nuhvin osat tuolta:
https://www.charnleys.com/
Mäännät 95 mm 4 kpl 280 €
Sylinteriputket 95 mm 4 kpl 136 €
Yhteensä 416 € + Maurin tilauskulut

Re: Juniorin Nuhvi projekti

Lähetetty: 28 Loka 2023, 07:05
Kirjoittaja kari t
Nelitahtari kirjoitti: 27 Loka 2023, 21:26
kari t kirjoitti: 27 Loka 2023, 17:19 Kaikesta huolimmatta, suosittelen Hahton Mauria 0400 335350.
Mauri tilaa nuhvin osat tuolta:
https://www.charnleys.com/
Mäännät 95 mm 4 kpl 280 €
Sylinteriputket 95 mm 4 kpl 136 €
Yhteensä 416 € + Maurin tilauskulut
Onko noi männät renkaineen?
Jos on niin sitten ovat melko edulliset verrattuna siihen että IKH:lla yhden männän rengassarja on 51€

Mitäs muuten tarkoittaa se, että nähin on monessa paikassa kahta erilaista männänrengassarjaa tarjolla: "Kartio" ja "suora"
Muistelen, että joskus vähän jo kuluneisiin sylintereihin sai renkaita jossa ylimmässä renkaassa oli huomioitu kuluneisuuden aihetuttama pykälä sylinterissä. Ettei rengas tökkää siihen. Siitäkö on kysymys? Ja joskus niitä renkaita on saman syyn takia viilailtukin. :roll:

Tietysti sitten tiivisteet ja kiertokangen helat sun muu pikkutilpehööri jotka tulee sarjassa mukana.
https://www-charnleys-com.translate.goo ... _tr_pto=sc

Re: Juniorin Nuhvi projekti

Lähetetty: 28 Loka 2023, 18:37
Kirjoittaja Tuusaaja
Oliko näin että postilla oli jokin tietty summa, 150 E? Johon asti hoitavat tullauksen.
Jos sen yli menee niin täytyy hoitaa itse.
Yhden moottorinkorjaussarjan olen ebaystä myös tilannut, kotiovelle tuotiin ja hintakin ihan kohtuullinen.
Netissä myös paljon noita hintoja vertaillut ja kotimaasta taitaa farmilaitteelta edullisimmin nuo moottorin osat saada.

Re: Juniorin Nuhvi projekti

Lähetetty: 01 Marras 2023, 04:54
Kirjoittaja vormula77
Vähä kerrallaan...putsailin eilen vähän osia ja venttiilikopasta löytyi maalin alta BMC-kyltti.
Öljypohjassa oli melkoinen vuosikerta tavaraa.

Re: Juniorin Nuhvi projekti

Lähetetty: 04 Marras 2023, 21:11
Kirjoittaja Massey-Nuffield
Mistähän johtuu kun vuosia aikaa otin osia kun en Oulun paikkaa tiennyt; Farmilaitteella ja LH-osalla oli eri paksuiset 0 renkaat putkiin???

Re: Juniorin Nuhvi projekti

Lähetetty: 04 Marras 2023, 22:24
Kirjoittaja Tuusaaja
Niitä on kahta kokoa. Riippuu mitkä putket koneeseen tulee. Onko ulkohalkaisija 106 vai 110 ja kummallekkin omansa o-renkaat.