leukun moottoriongelmat
Valvoja: automies560
-
pmh
- Vitos -nuffisti
- Konekalustoani: Leyland 702synchro vm81+3kpl autoja+ym. roinaa
Moro nuhvistit ja leukustit! Nyt yks keltasen 702 leukun omistaja innostui aiheesta niin kovasti et oli pakko rekisteröityä ja ruveta auttamaan miestä mäessä, koska vika kuulostaa mun korvaan tutulta ja oon itse paininut ennen muinoin vuoden verran saman ropleeman kans kunnes syy selvisi
. Elikkäs menemme mäntä puolelle, moottori auki männät käteen ja myös suurennuslasi. Mun leukussa vika löytyi männästä koska ylimmäisten männän renkaiden välistä oli lohjennut 2 palasta jotka eivät kuitenkaan lähde irti vaan pysyttelevät renkaiden välissä ja lohkeamat ovat todella vaikeita huomata paljaalla silmällä. kolme kertaa levitin koneen itse enkä huomannut mitään poikkeavaa kunnes viimeisellä kerralla isäntä oli kaverina ja huomasi renkaiden välissä oudon pienen nokisen viirun, ei muutakun männän renkaat irti ja sitten palaset vasta tippuivat lattialle. Ei muuta kuin uusi mäntä tilalle ja siitä lähtiin on menty ongelmitta leukulla tiellä, pellolla, metsissä ja pihoilla
. Hyvää joulua ja onnellista uutta-vuotta 2008!!!
-
velimhan
Suuret kiitokset keltaisen 702 miehelle,juuri tällaista viestiä odotin,olin lähes varma,että näitä on sattunut,jotta tämä ei ole ainut ihme maailmassa,vaikka siltä vähän kuulostikin.
On varmaan käynyt nyt niin,kun tähän koneeseen laitettiin -80 luvun puolivälissä ostettu putkimäntäsarja paikalleen,joka oli tullut keskolta hyllyyn,ja se asennettiin vasta nyt,niin näissä on varmaan ollut valuvika,joka löysäsi siinä vaiheessa kun syöttöä isonnettiin.
Tällainenhan sen täytyy olla,kiitos vielä kerran reilusta vastauksesta,turha näitä on yrittää kenelläkään pantata,se on toisella paljon helpompi löytää vika,jonka kanssa toinen on jo aikansa taistellut.
Ei osannut sanoa 30 vuotta bmc n kamppeilla ajanut mieskään tähän ongelmaan vastausta,ja tuosta oli syöttö laitettu tosi pienelle edellisellä omistajalla,ja varmasti tuon vian takia,että ei niin pukkaisi öljyä julmasti.
Ilman koeajoa sen joutu ostamaan,niin noin kävi,eihän sitä olis kukaan ostanu,jos olis tiennyt millainen ruuta se oli.
On varmaan käynyt nyt niin,kun tähän koneeseen laitettiin -80 luvun puolivälissä ostettu putkimäntäsarja paikalleen,joka oli tullut keskolta hyllyyn,ja se asennettiin vasta nyt,niin näissä on varmaan ollut valuvika,joka löysäsi siinä vaiheessa kun syöttöä isonnettiin.
Tällainenhan sen täytyy olla,kiitos vielä kerran reilusta vastauksesta,turha näitä on yrittää kenelläkään pantata,se on toisella paljon helpompi löytää vika,jonka kanssa toinen on jo aikansa taistellut.
Ei osannut sanoa 30 vuotta bmc n kamppeilla ajanut mieskään tähän ongelmaan vastausta,ja tuosta oli syöttö laitettu tosi pienelle edellisellä omistajalla,ja varmasti tuon vian takia,että ei niin pukkaisi öljyä julmasti.
Ilman koeajoa sen joutu ostamaan,niin noin kävi,eihän sitä olis kukaan ostanu,jos olis tiennyt millainen ruuta se oli.
-
pmh
- Vitos -nuffisti
Eipäs mittään! Mulla omassa leukussa männän riikkoontuminen johtui 100% varmuudella siitä kun hain leukun moottoriin lisä pirteyttä laittamalla reilusti syöttöjä, kierroksia about 2600rpm ja se suurin virhe tuli siin kun innostuin kääntämään syötön ajoitusta liikaa ennakolle elikkäs alkoi moottori potkia mäntiä vastaan. Ennakko on käännetty takaisin alkuperäiseen asentoon ja nyt on mylly hyvin kestänyt eikä vie juuri yhtään öljyä...
Katso että uudet männänrenkaat tulevat juuri oikein päin muuten puskee öljyä palotilaan .Tavalliset männät hajoavat juuri noin jos syöttöä lisätään ja jos ne vielä eivät ole turbo mäntiä soppa on valmis.Kierrosten lisäys kiihdyttää tuhoa.Onhan tuo perärepun tippuminen ollut nuffin ja leulantin tauti aina mutta nekin yleensä johtuvat siitä ettei koskaan perärepun pulttien kireyttä tarkisteta ,osa jos niistä on löysällä loput katkeavat tai "korvat repeää kun kuormitus tulee muutamalla pultille.
Onnea koneremppaan ja laita massa kannen tiiviste ei mitään kupari lättänöitä.
Onnea koneremppaan ja laita massa kannen tiiviste ei mitään kupari lättänöitä.
onkohan 344 vm72 vahvemmat männät ku tuo mikä mulla on nii siihen on syötöjä ja kieroksia lisätty ja eikä vielä männät hajonneet. 4v sitten käytin koneen auki ja eikä ainakaa sillon ollut mitää halki vikoja männissä ja konekkaa ei syö öljyä.Tenspeed kirjoitti:Tavalliset männät hajoavat juuri noin jos syöttöä lisätään ja jos ne vielä eivät ole turbo mäntiä soppa on valmis.Kierrosten lisäys kiihdyttää tuhoa.
mun tietääkseni toho ei oo mäntiä vaihettu koskaan. kansipahveja on sen eestä vaihettu.
Syötön ajotusta ei pidä mennä aikastamaan...syöttöjä voi ruuvata lisää ja tulee voimaa ja kone kestää....kierroksiakin kestää nostaa..mittarissa itsellä ollut 2600 ja tappiin meni...eikä mitään ongelmia...
Alunperin 498 koneessa ei ole alinta öljyrengasta...kannattaa laittaa konerempan yhteydessä...
Alunperin 498 koneessa ei ole alinta öljyrengasta...kannattaa laittaa konerempan yhteydessä...
Tuntuupa hullulta että noinpaljon tulis öljyä pakoputkesta, jos osatki on uusia joilla kasattu. Venttiilikoneiston täytyy olla silloin niin väljä että se täyttyy öjyllä ja ohjareiden kautta männänpäälle. Jos männänrenkaat ois väärinpäin niin sittenkään ei menis niin paljon öljyä hukkaan. Onko huohotinputki auki ??
-
pmh
- Vitos -nuffisti
Leylandin näissä keltaisissa malleissa 602/604,702/704 ja 802/804 on jo ollut tehtaalta tullesaan turbo mallin männät joista puuttuu automaattisesti männän tapin alapuolella oleva öljyrengas eikä siihen voi mitenkään laittaa sitä viidettä rengasta jollei sitten välttämättä halua käydä ostamassa tava männät ja kiertokanget sillä tava männis on halkaisijaltaan pienempi männäntappi. Kokemuksen syvällä rinta äänellä sanon että kyllä se vaan näkyypi olevan mahdollista että kun renkaiden välistä lohkeaapi palasia niin johan alkaa öljy pako rööristä lentämään ja joka tankilliselle saa olla sitä lisäämässä. Laitan kuvia männästä jahka kerkeän ja mahd. koko traktorista...
Jos männänrenkaat on väärinpäin niin öljyä tulee
pakoputkesta tosi reilusti.
Itellä yhessä koneessa oli yhden männän renkaissa "TOP"
väärällä puolella ja öljyä tuli tulvimalla ylös.
Puristusrenkaat pitää ölla leveämpi puoli alas muuten ne pumppaa
öljyä ylös.
Niissä on uutena joku viiden satkun ero.
pakoputkesta tosi reilusti.
Itellä yhessä koneessa oli yhden männän renkaissa "TOP"
väärällä puolella ja öljyä tuli tulvimalla ylös.
Puristusrenkaat pitää ölla leveämpi puoli alas muuten ne pumppaa
öljyä ylös.
Niissä on uutena joku viiden satkun ero.
-
velimhan
Kolmos nuffistille,kunpa olisi loppi,mutta ei vaan ole,se näkyy olevan toisille kipeä paikka,jos joku tohtii tunnustaa tosiasioita,Ford 5000 traktoreissa ei ole tullaisia moottoriongelmia,erityylisiä vanhemmiten kyllöä niissäkin,mutta siinä on muuten kone joka kestää,kun puheeksi se tuli,on ainut maataloustraktori mikä kestää kunnolla kaivurin alla,no joo on se 1112 valmetti toinen,mutta foordin 5000 mallin voimansiirto on omaa luokkaa.
Kun olisi tullut otettua digikuva,kun se ajoi puita tällä koneella,niin ei tarvitsisi epäilevillä tuomailla epäillä valhetta,on se niin hirveä esitys,kun tuulilasikin on aivan öljyssä..En kirjoittele tänne,jos se noin kipeää tekee,mutta tätä kaveria kiittelen vieläkin,joka kertoi vian aiheuttajan,osat on uusia alkuperäisiä millä kone kasattiin,kylläkin ollut hyllyssä kauan.Kaikkia merkkejä korjattiin ja korjataan,joten minulla ei ole mitään merkkiuskollisuutta vahvana,mutta jattelin että kait tuollainen kärsii täältä kysyä,mutta ei näkemä.Minulle voi soittaa henk.koht,jos asiaa on,numero löytyy.
Kun olisi tullut otettua digikuva,kun se ajoi puita tällä koneella,niin ei tarvitsisi epäilevillä tuomailla epäillä valhetta,on se niin hirveä esitys,kun tuulilasikin on aivan öljyssä..En kirjoittele tänne,jos se noin kipeää tekee,mutta tätä kaveria kiittelen vieläkin,joka kertoi vian aiheuttajan,osat on uusia alkuperäisiä millä kone kasattiin,kylläkin ollut hyllyssä kauan.Kaikkia merkkejä korjattiin ja korjataan,joten minulla ei ole mitään merkkiuskollisuutta vahvana,mutta jattelin että kait tuollainen kärsii täältä kysyä,mutta ei näkemä.Minulle voi soittaa henk.koht,jos asiaa on,numero löytyy.
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Viesti:
Eipäs suututa noin herkästi. Kirjoitellaan näinkin joulun alla siististi kaikki.velimhan kirjoitti:Kolmos nuffistille,kunpa olisi loppi,mutta ei vaan ole,se näkyy olevan toisille kipeä paikka,jos joku tohtii tunnustaa tosiasioita,Ford 5000 traktoreissa ei ole tullaisia moottoriongelmia,erityylisiä vanhemmiten kyllöä niissäkin,mutta siinä on muuten kone joka kestää,kun puheeksi se tuli,on ainut maataloustraktori mikä kestää kunnolla kaivurin alla,no joo on se 1112 valmetti toinen,mutta foordin 5000 mallin voimansiirto on omaa luokkaa.
Jokaisella on omat mielipiteet enkä niitä rupea sensuroimaan.
Tosin tällaisessa tilanteessa alkaa monella kellot soimaan että onko se edes mahdollista. Tosiaan nyt tilanne on totta ja sitä myöten jatketaan hyvässä ymmärryksessä
Jatkakaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
velimhan
JUU ,kyllä renkaat on asennettu ja asennetaan oikeinpäin,satoja moottoreita on kunnostettu ja kunnostetaan edelleen,mutta kiitti kuitenkin asiallisesta vastauksesta,Kaikkia merkkejä tehdään,mutta lopetan tällä palstalla kyselyt, tuo moottori tuli tosiaan täysin priimakuntoon,ja toimi niin kauan,kun lisättiin siihen syöttöä,siinä on nosturi päällä,niin eihän se tahdo jaksaa kuormattuna vetää mäkisessä maastossa,ja siksi syöttö isonnettiin,ja siinä taisi tulla paha virhe.
Ajoitukseen ei ole koskettu,mutta syöttö on lähellä maksimia,ja vetoja tuli,kaveri oli jonkunaikaa tyytyväinen.
Suuret kiitokset asiallisille vastaajille ja hyvää jatkoa,leukku avataan uudelleen,ja syöttö paloitetaan takaisin ,ja en häiritse teitä enään,ammattitaitoa meillä on,mutta tuollaista vikaa ei ole muissa koneissa aikaisemmin ollut.
Ajoitukseen ei ole koskettu,mutta syöttö on lähellä maksimia,ja vetoja tuli,kaveri oli jonkunaikaa tyytyväinen.
Suuret kiitokset asiallisille vastaajille ja hyvää jatkoa,leukku avataan uudelleen,ja syöttö paloitetaan takaisin ,ja en häiritse teitä enään,ammattitaitoa meillä on,mutta tuollaista vikaa ei ole muissa koneissa aikaisemmin ollut.