Sivu 2/2

Re: Leyland 272 kytkinremontti

Lähetetty: 15 Maalis 2013, 14:01
Kirjoittaja Leukkumies
J-66 kirjoitti:Joo sisempi akseli liikkuu ihan hyvin ja se on irti ja holkit pois akselin päistä.Tämä akseli on kyllä vedetty irti kytkinasetelmasta.Ulompi akseli on vaan on jumissa,tämä nouseekin sitten asetelman mukana pois ?
Juu sen ulomman elikkä voimanoton akselin jossa on pultti/koplinkiliitos ei tarvikkaan liikkua kytkintä irrotettaessa.

Re: Leyland 272 kytkinremontti

Lähetetty: 15 Maalis 2013, 17:17
Kirjoittaja Spoileri
Leukkumies kirjoitti:
J-66 kirjoitti:Joo sisempi akseli liikkuu ihan hyvin ja se on irti ja holkit pois akselin päistä.Tämä akseli on kyllä vedetty irti kytkinasetelmasta.Ulompi akseli on vaan on jumissa,tämä nouseekin sitten asetelman mukana pois ?
Juu sen ulomman elikkä voimanoton akselin jossa on pultti/koplinkiliitos ei tarvikkaan liikkua kytkintä irrotettaessa.
Ja on sitäpaitsi seekerillä kiinni kytkinlevyssä. Se putkiakseli.

Re: Leyland 272 kytkinremontti

Lähetetty: 15 Maalis 2013, 18:53
Kirjoittaja rees
Kyllä täytyy sanoa että masentavaa luettavaa on nuo SS:n leukku ohjeet ainakin tällaiselle vähemmän aikaa leukun omistaneelle, toisaalta minun leukku on VIELÄ pelannut kaikin puolin hyvin, toinen jarru vähän tarttuu mutta oon jo ostanut uusia osia kunhan sais vaihettua joskus.

Re: Leyland 272 kytkinremontti

Lähetetty: 15 Maalis 2013, 22:33
Kirjoittaja Leukkumies
rees kirjoitti:Kyllä täytyy sanoa että masentavaa luettavaa on nuo SS:n leukku ohjeet ainakin tällaiselle vähemmän aikaa leukun omistaneelle, toisaalta minun leukku on VIELÄ pelannut kaikin puolin hyvin, toinen jarru vähän tarttuu mutta oon jo ostanut uusia osia kunhan sais vaihettua joskus.
No tuota noin, masentavaksihan ne ohjeet on tarkoitettukin, ainakin suurimmaksi osaksi :lol:
Vähän samanlaista blogikirjoittelua voisi juurikin ajatella tulevan kun esim. joku vastaava mutta viimeisen päälle valmetin mies joutuisi tekemään remonttia foordiin jonka vanha isäntä on aikanaan tämän innokkaan nuoren isännän vastalauseista huolimatta uutena taloon hankkinut valmetin rinnalle (nuori isäntä olisi tässä tapauksessa välttämättä halunnut uuden valmetin eikä mitään fordia) :wink:
Valmetin miehiltä kun ei yleensäkään monelta heru minkäänlaista kiinnostusta/arvostusta noita fordejakaan kohtaan :lol:
Eikä se niin kaksista ole aina fordinkaan tuo remontinteko kuten tuostakin topikista voi päätellä: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... dffb6d6be1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei esim. leukun kampiakselin etustefaa vaihtaessa tarvi irrottaa öljypohjaa eikä jakopäänkoppaa, eikä myöskään eturunkoa tarvi siirtää erilleen muusta traktorista kierretankojen varassa jne :lol:

No nyt meni kyllä off-topikiksi vaan samahan tuo :lol: :wink:

Re: Leyland 272 kytkinremontti

Lähetetty: 19 Maalis 2013, 22:39
Kirjoittaja J-66
Nyt on kytkinasetelma nostettu pois paikaltaan,kahdella narunpätkällä ylös,toinen vähän avitti isolla ruuvimeisselillä.
Aika helpostihan tuo lähti.
Se mikä sitä kiinni piti oli VO-haarukka,vipu on jumissa ja haarukka rupesi liikkumaan kun tangon irroitti kopin alta.
Olisihan tuo jumettunut haarukka pitänyt heti huomata...