Kohudosentti

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

nuffiko kirjoitti:Otetaanpas silleKuva
jos ei ihan heti,niin saunan päälle sitten... :wink:
Olikos se Alkolla noihin mainos että, Karjala ei tule koskaan takaisin :mrgreen:
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Niin on imperiumit kaatuneet. Katsokaa nyt Kreikkaakin. EU:n sairas mies on Kreikka. Suomikin sitä avustaa. Mutta se oli kerran Afganistanista kauas länteen ulottuva mahtivalta. Eivät ne niitä viimeisiä karjaloitansa eli saariansa toki halua meille antaa velkojen pantiksi, mutta ei siellä mitään voimaa ole enää takana.

Kerran sen imperiumin perustaja Aleksanteri Suuri otti kiinni merirosvon merellä ja haukkui tämän, että pidät koko merta uhanalaisena! Silloin merirosvo totesi: "kun minä olen yhden laivan rosvonnut, minut hirtetään; mutta sinä pidät koko maailmaa uhanalaisena ja ryöstät sen ja sinua kutsutaan Suureksi Kuninkaaksi!"

Nyt on Italia konkurssissa. Se oli Rooman valtavan imperiumin perustaja, mutta kaukana ovat mahtipäivät. Kohta Suomi elättää sitäkin.

Niin Venäjät kuin EU:tkin kaikki kaatuvat, kun voima loppuu.

Kerran Maamiehen Tietolaarissa joku kysyi: "MITÄH!!! Eikö muka toisen tontille saa rakentaa?" Kysyy nimimerkki "paalutinko turhaan!"

Ei muuta kun paalut vaan kuntoon!
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Se on muuten mielenkiintoinen tuo Karjala-etiketti. Kun tarkemmin katsoo, voi nähdä kaksi eri kättä ja erilaiset miekat noissa käsissä. Ja tuo kaikki on sitten yhdistetty Karjalaan?!

Hieno valinta Kontiolta!

Nuo samat miekat ovat Suomen Leijonalla. Sillä on kädessään pitkä SUORA miekka ja takatassujensa alla on KÄYRÄ miekka. Käyrä miekka on Idän miekka, jota Leijona tallaa. Kun venäläiset pitivät Suomea vallassaan, he typistivät Suomen Leijonan miekan nysäksi ja muutenkin tekivät Leijonasta puudelin näköisen. He ymmärsivät symboliikan merkityksen eikä se välttämättä miellyttänyt :x .

Mitä tulee omien alueiden takaisin saamiseen, huikein juttu historiassa on se, kun italialaiset Rooman imperiumin aikoina ajoivat juutalaiset pois Israelista vuosina 70-135 ja 1800 vuotta myöhemmin juutalaiset muuttivat omalle maalleen takaisin. Karjala-kysymyksessä emme pysty pistämään aikaennätystä pituuden tavoittelun suhteen paremmaksi.

Roomalaiset nimesivät Israelin Palestiinaksi v 135. Nimi tulee israelilaisten arkkivihollisesta Filisteasta. Tuolla nimeämisellä oli tarkoitus täydellisesti nöyryyttää ja häväistä Israelia hävittämällä nimikin. Siksi vielä nykyäänkin lähes joka uutislähetyksessä puhutaan puolueellisesti Palestiinan valtiosta. Koskas semmonen valtio on perustettu? Mikäs sen valuutta mahtaa olla? No eihän sellaista valtiota ole koskaan ollut olemassa! Ei milloinkaan koko tunnetun historian aikana :shock: . Mutta meille sitä aatetta syötetään kirkkain silmin.

Joku on todennut osuvasti tästä maailmasta: "tämä on kuin suuri herkkusienikasvattamo -- pidetään pimeässä; syötetään hevon kakkaa; ja kun joku nostaa päänsä, silpaistaan" :o

On olemassa sanonta "vitsit vähissä" ja se lähinnä tarkoittaa samaa kuin "hermot huonossa kunnossa". Koneiden kanssakin sujuu paremmin, kun hieman naurattaa välissä. Ja aika Karjalaa takaisin odotellessa ei käy niin pitkäksi :D .
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Venäjällä on omat probleemansa. Väestö vähenee nopeaa tahtia. Alkoholi (vodka) on suuri haitta. Väkivalta on ihan omissa sfääreissänsä. Murhia tehdään ennätyksellisesti. Suomikin on väkivaltainen maa, mutta Venäjällä luvut ovat suhteellisesti ottaen kymmenkertaisia. Järjestäytynyt rikollisuus rehottaa ja tunkee myöskin Suomeen. Korruptio on kaikkien tuntemaa. Miliisistä alkaen on lahjottava, jos aikoo siellä oleilla ja liikkua. Maassa on superrikkaita oligarkkeja ja rutiköyhiä ihmisiä suuret määrät. Demokratiasta ei ole tietoakaan. Tsaarin nimi vaan vaihtuu joskus, kun entinen kuolee. Byrokratia on aina ollut siellä tunnettua ja heidän rakastamaansa. Kommunistit murhasivat etevimmän osan kansaa, ja seurauksia joudutaan edelleen kantamaan. Ympäristöstä ja luonnosta eli sen suojelusta ei paljon välitetä. Ja jos joku suomalainen tutkija ottaa sieltä näytteitä, hänet pidätetään ja kaltoinkohdellaan. Eipä tule toista kertaa näytteitä ottamaan.

Venäjällä on oma islam-ongelmansa, josta ei tässä yhteydessä ole aihetta enempää kertoa, mutta eräissä kuvissa Putin on jo näytetty vihreä turkkilaisen kukkaruukkuhattu päässä. Venäjän liittolainen Iran on ääri-islamistinen valtio. Venäjällä ei kenties lopulta ole muuta mahdollisuutta kuin antaa enemmän periksi islamille.

Aseisiin laitetaan nyt rajusti rahaa. Venäjä varustatuu. Mikä sitä uhkaa? Vai aikooko se saada takaisin Nevostoliiton hegemonian?
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Viime itsenäisyyspäivänä amiraali lausui Suomen puolustuksesta, että vapaaehtoinen maanpuolustus on siihen ratkaisu.

Mutta pelkkä puolustustahto ei riitä, niin välttämätöntä kuin se onkin. En myöskään usko yhteistyön Ruotsin kanssa olevan riittävä ratkaisu Suomen kannalta, koska Ruotsi on ajanut puolustusvoimat alas. Sinänsä kannatan tuota yhteistyötä. Se pitää analysoida vitkuttelematta ja katsoa saatavat hyödyt.

Minulla on sellainen fiilinki, että yli puoluerajojen suomalaiset miehet ovat halukkaat puolustamaan maata. Nyt on kysymys siitä, että jonkun on ryhdyttävä käytännön toimiin sen vapaaehtoisen maanpuolustuksen organisoimiseksi. Ei saa jättää asiaa pelkkien, sinänsä oikeiden, puheiden varaan.

Suomessa ikäluokat ovat saaneet perustiedot ja valmiudet. Mistään nollasta ei tarvitse alkaa. Meillä on mahdollisuus vapaaehtoiselta pohjalta yhdistettynä perinteiseen käytäntöön luoda varsin vahvat joukot ja strategia.

Palkka-armeijat voi meidän tapauksessamme heittää romukoppaan ideoina. Vaarana on se, että poliittisessa päätöksenteossa on liikaa haaveilijoita. Se näkyy nykyisessä suhtautumisessa puolustusvoimiin supistusvaatimuksena.

Enpä usko, että maanpuolustus on meille henkilökohtaisella tasolla mikään bisness-juttu eikä sillä tarvitse pyrkiä rikastumaan. On kyseessä suuremmat arvot. Ei vapaaehtoinen työ myöskään ole kantahenkilökunnalta pois. Siksi nyt on tehtävä rohkeita avauksia ja etenemisiä tuohon amiraalin esittämään oikeaan suuntaan.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Herrojen touhuista tulee 30-luvun nuukailu armeijan rahoissa,ei tänne kukaan hyökkää jne...
Vaan kuinkas kävikään,Aron poikia lähettiin vastaanottamaan omissa vetimissä,kokardin ja vyön lisäksi kiväärin sai valtiolta evääksi,se oli malli Cajander,nyt on malli Katainen muotia :evil: :evil:
Tästä tulee mieleen yksi hyvä kipale: http://www.youtube.com/watch?v=FmkviyOmh0I" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Maailma on käymässä yhä levottomammaksi. Sotia on käynnissä runsaasti ja lisääntyvästi, lähinnä islamistien toimesta eli alkuunpanemana. Muslimiveljeskunta haluaa vallan Lähi-Idässä ja sitten vähän laajemmaltikin. Katseet ovat kääntyneet Turkkiin, joka yhdessä Iranin kanssa heidän mielestään toisi riittävän painoarvon Lähi-Idässä muslimeille. Veljeskunta sai vallan jo Egyptissä. Seuraava tavoiteltu kohde on Syyria. Turkki on islamilaistumassa.

Miten meillä kävi 1700-luvun alussa? Miten meillä kävi 1800-luvun alussa? Miten meillä kävi 1900-luvun alussa? Miten meidän käy 2000-luvun alussa???

Kokardikin on tietysti hieno juttu, mutta jotain muutakin tarvitaan. Realismi näyttää humanisteilta hupenevan joka sukupolvessa uudestaan. Eräs heistä esitti strategian, että laitetaan Finlandia-vodka-pulloja rajalta määrävälein ja kaarretaan sitten niiden pulloreittien kanssa takaisin itä-rajalle. Näin ovelasti johdetaan vodka-himoinen hyökkääjä takaisin omaan maahansa, sitä valloittamaan :roll:

Niin, maassa on varmasti armeija. Se on joko oma tai vierasta kieltä puheleva. Sen tähden parasta rauhan työtä on puolustussotaan varautuminen.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Nythän se sentään esitettiin TV:ssäkin, että se lapsikohu on Kremlin politiikkaa. KGB-mies ja lakimies Astahov toimii siinä äänitorvena ja syyttää Suomea ja uhkailee.

Tarkoituksena on lähinnä peittää omat suuret ongelmat.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Lauantaina kohudosenttimme oli taas täydessä vauhdissa Venäjällä.

Ilmeisesti ei presidenttimmekään saa hillittyä noita perättömiä juttuja, joita levitetään mediassa Venäjällä. Putin ei kommentoinut sanallakaan Niinistön lapsiasiapuhetta. Niinistöllä on vielä tilaisuus puhua Venäjän medialle. Toivottavasti nyt jotain menisi perille.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Hankala vaan mennä korjailemaan, kun tämä meidän oma dosentti siellä rajan takana niin innolla toitottaa omaa aatettaan :evil: Ihme kyllä että pitää sorkkia ampiaispesää vaan, sais luvan kyllä ottaa venäjän kansalaisuuden saman tien ja painua siperian taakse oppiensa kanssa :!:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Ettei vaan dosentti olisi kovasti Kremlin suosiossa. Rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta omaa maatansa vastaan toimimisen rajan ylittäminen on silti loppuun asti harkitsematon teko. :(
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

nelosnuhvi kirjoitti:Hankala vaan mennä korjailemaan, kun tämä meidän oma dosentti siellä rajan takana niin innolla toitottaa omaa aatettaan :evil: Ihme kyllä että pitää sorkkia ampiaispesää vaan, sais luvan kyllä ottaa venäjän kansalaisuuden saman tien ja painua siperian taakse oppiensa kanssa :!:
Samaa mieltä, kyseinen ukko siperiaan.. :twisted:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Miettikääpäs asiaa... eihän tuo touhu voisi muuten jatkua, ellei siinä dosentilla olisi takana Kremlin tuki. Asia liikkuu niin korkealla poliittisella tasolla. Kyllä se Suomessa olisi jo muuten puhallettu poikki. Varmin todiste on presidentin puuttuminen tuollaiseen asiaan. Silloin se on ulkopoliittinen kysymys meille.

Dosenttiin ei nyt voida käydä käsiksi. Se olisi vaan lisää vettä tuohon poliittiseen myllyyn.

Mutta onhan tässä nyt yksi hyvä puoli. Nähdään kerrankin kunnon politiikkaa. Lapsiasiakohulla Kremlissä tehdään politiikkaa eikä kansa huomaa lainkaan oman maan ongelmia! :shock:
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

Paskakasan päälle laitetaan sokeria.. :lol:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Se onnistuu, kun TV välittää vain puhetta ja kuvaa... ei hajua :oops:
Vastaa Viestiin