Universal nelonen

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Aamulla näin sen jusapen kadonneen viestin, omituinen juttu tuo katoaminen
Ettet vaan olisi vahingossa poistanu :?

Vai olisko kyseessä tuo toisessa viestiketjussa oleva avainvälijuttu
Mukana kuin peräpukama!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Se tais olla se.... Välillä saattaa mennä itsekkin sekaisin, mitä mihinkin ketjuun on vastannut ja sekoaa omat ajatukset niissä, jos asiat liippaa liki toisiaan....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Jake82
Kylmäkoskelainen
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960

Nonniin nyt on peräöljyt vaihettu ja hydrauliliitin asennettu. Vielä kun pääsis testaan toimivuuden. Olkatapin puslan vaihoin toiselle puolen niin tyntu pysyvän jo hanskassa tienpäällä. Vielä kun sais takavanteet kiristettyä kunnolla niin ei tarvii pelätä et ne lähtee vauhdissa irti. Joku varmaan osaa kertoa noista nuhvin jarruista et miten ne toimii ja mistä löytyy halvimmat osat. Tuntuu että toinen puoli ottaa kauheesti kiinni ja toinen ei ollenkaan. Oon säätänyt niitä mut alkaa varat loppuun kesken. Tuntuu vain haliulta ajaa ku pyörähtää pian liiaksi vasemmalle jarruttaessa :(.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Muualta en kysellyt, mutta Marjakankaalla ja IKH:lla molemmilla jarrujen hihnasaraja 58 €. Samalla kun avaat jarrut niin vaihda myös jarruakselien stefat, tarkasta myös jarrutankojen kumiholkkien kunto.
Mikäs ongelma sinulla on noitten takavanteitten kiristyksen kanssa :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Jake82
Kylmäkoskelainen
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960

No tuossa on toinen vanne nuhvin oma ja toinen on joku mikälie. Orkkis vanne on ihan ok mut toinen on kolmella alkuperäisellä mutterilla ja loput on liian pienillä muttereilla jotka ovat menneet pultin reijistä läpi. Eli vanne on kolmella löysällä alkuperäisellä mutterilla kiinni. Mut eiköhän niihin jotain keksi. Ajattelin hitsata rikat suurentuneisiin reikiin jolla sais timmimmäksi kiinnityksiä siihen asti että saan hommattua toisenkin alkuperäis vanteen.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Ei kannata hitsailla mitään rikkoja, alkuperäisi käytettyjä muttereita on saatavilla esim:

T:mi Mauri Hahto
Määtänkankaantie 146
90310 Oulu
Yhteydenotot ainoastaan puhelimella 0400-335350
Paljon purettuja Nuffieldeja.
Käytetyt osat pestyjä ja kunto tarkastettuja.
Myös uusia osia.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Jake82
Kylmäkoskelainen
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960

Eipä siihen alkuperäiset mutterit auta kun ne pultin reiät on jo niin isot että myös alkuperäinen mutteri menee läpi. Eli käytännössä vanne on romis kamaa mut tällä hetkellä jotain ensiapua pitää keksiä ja toi rikan hitsaaminen tuli ekana mieleen. Toki parempia ehdotuksia otetaan vastaan.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Ei nuo pyörien levytkään maurilla liene kullan hinnoissa. Onko levyt hitsaamalla kiinnitetty vanteisiin, jos ei, niin voin ehkä auttaa paikallisestikin :wink: Ilmoita osoitteesi yv:llä, niin voin käydä "katsastamassa" nuhvisi, vaikka huomenna iltasella :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Jake82
Kylmäkoskelainen
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960

kuvaa koittaan laittaa.https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
Jake82
Kylmäkoskelainen
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960

tää vois näkyä kaikille ainkin suurinpiirtein. http://forums.offipalsta.com/showthread ... post926621" onclick="window.open(this.href);return false;
Jake82
Kylmäkoskelainen
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960

Ossaako joku kertoa sen jarruakselin stefan koon. Näkyy ainakin toinen puoli päästävän tieajossa öljyt pihalle. Nyt ku alan jarru jumppaa tekeen het ku osat saan niin vaihan sen stefan molemminpuolin kanssa. Onko se normi koko vai joku erikoiskoko mikä pitää tilata lontoon maalta????
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Jarruakselin stefa. http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 9&cPath=47" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa sitten vetoakselin stefat, vuotaneeko ? http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 9&cPath=45" onclick="window.open(this.href);return false;

Ulosoton stevat. http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 9&cPath=45" onclick="window.open(this.href);return false;

Ulosottoon ja vetoakseleille tulaa kisäksi huopatiivisteet, näyttää ettei Marjakankaalta löydy, mutta Hahton Maurilla on varmaan hyllyssä, samoin noita stefijakin.

Jumalauta, pitää eläkeläistä sen verran liikenteessä ettei ole vieläkään kerennyt katsastamaan nuhviasi, vaikkei välimatkaakaan ole kuin kilsa, puolitoista korkeintaan :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Jake82
Kylmäkoskelainen
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960

Kiitti tiedoista. Helpottaa kummasti. Vetarit kyllä on ainakin joskus vuotanu ja varmaan vuotaa vieläkin mut ei mitenkään hälyttävän paljon. Kiireitähän tuota on ollu itelläkin ku tuli talo ostettua :) muutto alkaa 1.11 jolloin nuhvi muutaa luohualle kaikkien muiden romujen kanssa.
Jake82
Kylmäkoskelainen
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960

En oo jarruremppaakaan vielä joutanu tekeen mut het ku saan muuton valmiiksi niin alan nuhvia remppaan. Noita sähköjä oon miettiny että miten ne normaalisti on ku tässä pelissä pitää jostain syystä olla valot päällä kun kylmästä starttaa. Eikä siinä kyllä mun mielestä mitään hehkua ole missään. Lämpimänä lähtee kyllä oli valot päällä tai ei. Muutenkin se valokytkin mietityttää et mitä toimintoja siinä on. Mulla siitä on muut johdot katkottu paitsi ajovalojen johto. Olis mukava saada se toimintaan mut onko toivoa sellaisesta. Entäs sitten ne muut napit ja vivut joista lähtee johtoja mutta mitään ei tapahdu eli epäilen etteivät ole käytössä. Tossa syttyy keltainen"työvalo" taakse samalla ku eteenkin valot. Mitä lie kötöstyksiä tehty.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Laitoin yv:tä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin