Sivu 2/3

Re: Nuffield Universal Three -61

Lähetetty: 29 Helmi 2012, 20:59
Kirjoittaja Leuku 344
Nuffieldmaster kirjoitti:
Leuku 344 kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti: Tsekkaa ja vertaa materiaalipaksuudet, hitsisaumat ja materiaali esim. LH-liftin vastaaviin. Viimeisen tosin näkee vasta käytössä... Voi toki mennä pienessä käytössä vuosia, mutta minulla ei mahtaisi kestää pyhätöntä viikkoa. Jos siis eivät ole muuttuneet viimeaikoina.
Onhan IKH:n 30x30 "ohutta" kun joihinki raktoreihin on 40x40. LH-liftiltä en löytänyt "teknisiä tietoja" ja saattaa hinta olla moninkertainen verrattuna IKH:n 145€/pari?
No en sitä tarkoittanut, vaan seinämäpaksuutta. Toki sitäkin voi olla, mutta jos ja kun materiaali on sukunaa, niin eipä kovin pitkää ikää ole luvassa. Jos vertaa esim. Leukun rajoittimia, niin ne on jämäkät ja kestäneet jo 30 v.

Mutta jos hyvää ja halpaa halutaan niin, osta pois IKH:lta rajoittimet. Minä kuitenkin teen joko itse tai ehjään alkuperäiset.

Muuten, joskus näin tarvikerajoittimet, joiden sisäputki oli tehty neliöprofiilista, ei umpi vaan reijällisestä, mahtaa kestää :-)
Aika urakka tulee, jos alan korjaamaan alkuperäisten kierteitä, mutteri liikkuu vajaan "avainvälin" 18":n jakarilla ja 70kg:n elopainolla, CRC:tä ruiskittu "riittävästi"... :wink:

Kuulostaa lupaavilta rajoittimilta, jos sisäosakin on putkea! :lol: :shock:

Re: Nuffield Universal Three -61

Lähetetty: 01 Maalis 2012, 14:31
Kirjoittaja MaRa
Tämähän on mennyt aivan rajoitin keskusteluksi.. :) nooh ei se mitään..

Eilen käytettiin klapikonetta nostovarsissa ihan vain kokeilu mielessä mutta eihän se ihan jaksanut nostaa sitä ilmaan, klapikoneella painoa 540kg. Hydraulipumpun hintoja selvittelin alustavasti ja tyyriitä tuntuvat olevan, foorumilta löytyi hakua käyttämällä kuitenkin hyvän kuuloisia ohjeita pumpun huoltoon, joten eiköhän sitä kokeilla ensin.

Mitäs niillä namikoilla säädetään mitkä on siinä perärepun päällä, 2kpl jousikuormitteisia? Ilmeisesti nostovarsien liikkumis nopeutta säädetään ainakin toisella?

Penkkiä hitsailin vähän parempaan ryhtiin kun oli ruoste siihen päässyt vähän jostakin tarttumaan.. :lol:

Re: Nuffield Universal Three -61

Lähetetty: 01 Maalis 2012, 18:24
Kirjoittaja kari t
Mitäs niillä namikoilla säädetään mitkä on siinä perärepun päällä, 2kpl jousikuormitteisia? Ilmeisesti nostovarsien liikkumis nopeutta säädetään ainakin toisella?
Ylimmäinen on sivujärjestelmän nopeuden säätö, alimmainen pääjärjestelmän nopeuden säätö.

Re: Nuffield Universal Three -61

Lähetetty: 01 Maalis 2012, 18:47
Kirjoittaja kari t
Jatketaanpa vielä rajoittimista :wink: Ostin nuo IKH:n p....t viime keväänä, ainevahvuudet, sisimmäinen on 30 x 30 mm, umpisellaista, johon on tehty tarvittavat reiät, päälimmäinen kanttiputkea kaksi sisäkkäin, ulkomitta 50 mm:ä, elikkä seinämävahvuus 10 mm.
Uskoisin että kestää normikäytössä ja tuskinpa Nuffieldmasterikaan saa noita viikossa särettyä :wink:

Re: Nuffield Universal Three -61

Lähetetty: 01 Maalis 2012, 22:40
Kirjoittaja ahven
:lol: :lol: :lol:

Re: Nuffield Universal Three -61

Lähetetty: 01 Maalis 2012, 22:55
Kirjoittaja NuffiPekka
Niin ne namikat siinä nostolaitekannen päällä. Ne on nimenomaan laskunopeuden säätöä varten eli niillä voipi säädellä laskua joko "rysäyttämällä" alas tai aivan pikkuhiljaa laskien. :D

Re: Nuffield Universal Three -61

Lähetetty: 02 Maalis 2012, 08:04
Kirjoittaja Joonas Potkonen
kari t kirjoitti:Jatketaanpa vielä rajoittimista :wink: Ostin nuo IKH:n p....t viime keväänä, ainevahvuudet, sisimmäinen on 30 x 30 mm, umpisellaista, johon on tehty tarvittavat reiät, päälimmäinen kanttiputkea kaksi sisäkkäin, ulkomitta 50 mm:ä, elikkä seinämävahvuus 10 mm.
Uskoisin että kestää normikäytössä ja tuskinpa Nuffieldmasterikaan saa noita viikossa särettyä :wink:
Ovat näemmä selvästi niitä vahventaneet. Ainevahvuus oli likemmä 3:a milliä kuin kymmentä silloin kun minä vastaavia hypistelin liikkeessä.

Re: Nuffield Universal Three -61

Lähetetty: 02 Maalis 2012, 13:20
Kirjoittaja nuhvi63
Miulla kestäneet ikh:n rajottimet voortissa hyvin,ovat yhtä järeät kuin orkkiksetkin.

Re: Nuffield Universal Three -61

Lähetetty: 20 Maalis 2012, 20:37
Kirjoittaja MaRa
Käytettiin peräreppu irti mutta ei sieltä oikein mitään syytä nostohaluttomuuteen löytynyt, kaikki näytti ehjältä, tiivisteet ja renkaat oli paikallaan. Hydraulipumppu käytettiin irti mutta ei siitäkään suurempia välyksiä löytynyt. Sorvari siitä vähän päätyä hioskeli ja meinasi että pumppu on joskus jo vaihdettu..tiedä sitten?

Hydrauli sylinteriä täytyy vähän hoonata ja mäntä on vielä sorvarilla joka sorvaa siihen uuden uran tiivisteelle alkuperäisen männänrenkaan kaveriksi. Karat vaihdettiin myös päikseen, en sitten tiedä vaikuttaako mihinkään.

Nyt on reppu taas paikallaan ja tiivisteliimat välissä kuivumassa. Seuraavaksi mäntä paikalleen ja uudet öljyt sisään ja katsotaan tapahtuiko mitään.

Maskiverkot, BMC:n merkki ja akkukotelon päätyrauta tuli myös ostettua.

Re: Nuffield Universal Three -61

Lähetetty: 23 Maalis 2012, 23:32
Kirjoittaja MaRa
Nyt olis uudet öljyt koneessa ja tiiviste paikallaan männässä.
Klapikone nousee ylös pienellä kaasutuksella ja pysyykin sitten siellä jonkin aikaa, tämä riittää nyt siis minun tarpeisiin jos nosto ongelmat on nyt ratkaistu, ainakin toistaiseksi.

Re: Nuffield Universal Three -61

Lähetetty: 24 Maalis 2012, 19:40
Kirjoittaja kari t
Kahtoitko matala / korkeapaine venttiilien / jousien / haulien / tiivisteitten kunnon ?

Re: Nuffield Universal Three -61

Lähetetty: 24 Maalis 2012, 21:11
Kirjoittaja MaRa
kari t kirjoitti:Kahtoitko matala / korkeapaine venttiilien / jousien / haulien / tiivisteitten kunnon ?
Kyllä nuo tuli katsottua läpi ja ehjältä kaikki vaikutti.

Re: Nuffield Universal Three -61

Lähetetty: 04 Touko 2012, 22:44
Kirjoittaja MaRa
Käsikaasun kanssa pilkkiminen alkoi tuntumaan hankalalta joten värkkäsin kolmoseen jalkakaasun. Helpottaa huomattavasti touhuamista kun toinen käsi jää vapaaksi.

Ilmanpuhdistajan kotelon pohja, (tai se osa missä on öljyä) näkyi vuotavan vähän. Sitä olikin joku jo lasikuidulla ehjännyt mutta jälki ei ollut kehuttavaa. Rapasin kuidut pois, ajoin halkeamat auki rälläkällä, hitsasin umpeen ja vetaisin vielä pari kerrosta kemiallista metallia päälle. Jospa se nyt pitää öljyt sisällä.

Re: Nuffield Universal Three -61

Lähetetty: 09 Touko 2012, 20:54
Kirjoittaja MaRa
Mittarinvaijerin päästä löytyvän kulmavaihteen laitoin kuntoon mutta siinä samalla sain rikottua itse vaijerin, joten mittari ei pelaa edelleenkään.
Lokasuojat ajattelin parsia vähän parempaan kuntoon ja aloitin vasemman puoleisesta, muutamat kuvatkin tuli napattua:

http://rajaniemi.kuvat.fi/kuvat/Nuffiel ... 012496.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://rajaniemi.kuvat.fi/kuvat/Nuffiel ... 012498.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://rajaniemi.kuvat.fi/kuvat/Nuffiel ... 012499.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://rajaniemi.kuvat.fi/kuvat/Nuffiel ... 012500.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://rajaniemi.kuvat.fi/kuvat/Nuffiel ... 012502.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Nuffield Universal Three -61

Lähetetty: 10 Touko 2012, 05:57
Kirjoittaja Nuhvikalle
Kyllä tuossakin projektissa riittää haasteita ihan mukavasti, mutta ammattilaiseltahan se näkyy sujuvan :lol: