Sivu 2/9

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 09 Helmi 2012, 17:59
Kirjoittaja jamppi
Tuohan on voinut olla vaiukka pölliautona entisessä elämässä
Aikoinaan Heinolassa oli kymen rannalla Helsingin Kaupungin Puutavarakeskus eli HKPK ja muistan hyvin
-80 luvun alussa kun siellä oli kaksi tommosta rolssia puutavaran ajossa
Kerran pääsin turistiksi puunhakureissuille, komeeta :D

Tuo purkki on starttipilottia varten, siihen painetaan vartavasten siihen tehty purkki ja kopista muistaakseni pumpattiin käynnistyksen yhteydessä

Ketjut ja kiristimet saa ihan IKH:n myymälästä, toimivat kyllä

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 09 Helmi 2012, 18:24
Kirjoittaja nelosnuhvi
jamppi kirjoitti:Tuohan on voinut olla vaiukka pölliautona entisessä elämässä
Aikoinaan Heinolassa oli kymen rannalla Helsingin Kaupungin Puutavarakeskus eli HKPK ja muistan hyvin
-80 luvun alussa kun siellä oli kaksi tommosta rolssia puutavaran ajossa
Kerran pääsin turistiksi puunhakureissuille, komeeta :D

Tuo purkki on starttipilottia varten, siihen painetaan vartavasten siihen tehty purkki ja kopista muistaakseni pumpattiin käynnistyksen yhteydessä

Ketjut ja kiristimet saa ihan IKH:n myymälästä, toimivat kyllä
Jotain muuta tuolla varmasti on aikaisemmin tehty, voimanulosottokin autosta löytyy.. Hmm, mitähän siihen kehittelis :D Aurinkolipassa oli näkyvissä liimajälkinä ainakin yhden omistajan nimi. Hartlin luki siinä, näköjään nykyisinkin vielä firma löytyy(google). Jos ei ole muusta autosta lippaa otettu.

Ahaa, siis pilotille, aivan kopissa on semmoinen käsipumppu starttipilotille. En osannut siihen sitä yhdistää. Onkohan paljon rääkätty pilotilla :? Ei tuo kone nyt ihan sohlo voi olla, yli 20 astetta pakkasta tänäänkin, niin jo tunnin lämmityksen päätteeksi jyrähti käyntiin. Akkulaatikon lämmitys kyllä loistokeksintö! Se savutuksen määrä on kyllä jotain ihan uskomatonta kylmäkäynnistyksessä, tuttava kerkesi jo sanoakin että rolssi tuprauttaa komiat sauhut pakkaskelillä 8)

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 09 Helmi 2012, 21:52
Kirjoittaja jokke
nelosnuhvi kirjoitti:
jamppi kirjoitti:Tuohan on voinut olla vaiukka pölliautona entisessä elämässä
Aikoinaan Heinolassa oli kymen rannalla Helsingin Kaupungin Puutavarakeskus eli HKPK ja muistan hyvin
-80 luvun alussa kun siellä oli kaksi tommosta rolssia puutavaran ajossa
Kerran pääsin turistiksi puunhakureissuille, komeeta :D

Tuo purkki on starttipilottia varten, siihen painetaan vartavasten siihen tehty purkki ja kopista muistaakseni pumpattiin käynnistyksen yhteydessä

Ketjut ja kiristimet saa ihan IKH:n myymälästä, toimivat kyllä
Jotain muuta tuolla varmasti on aikaisemmin tehty, voimanulosottokin autosta löytyy.. Hmm, mitähän siihen kehittelis :D Aurinkolipassa oli näkyvissä liimajälkinä ainakin yhden omistajan nimi. Hartlin luki siinä, näköjään nykyisinkin vielä firma löytyy(google). Jos ei ole muusta autosta lippaa otettu.

Ahaa, siis pilotille, aivan kopissa on semmoinen käsipumppu starttipilotille. En osannut siihen sitä yhdistää. Onkohan paljon rääkätty pilotilla :? Ei tuo kone nyt ihan sohlo voi olla, yli 20 astetta pakkasta tänäänkin, niin jo tunnin lämmityksen päätteeksi jyrähti käyntiin. Akkulaatikon lämmitys kyllä loistokeksintö! Se savutuksen määrä on kyllä jotain ihan uskomatonta kylmäkäynnistyksessä, tuttava kerkesi jo sanoakin että rolssi tuprauttaa komiat sauhut pakkaskelillä 8)


Kyllä 320 Rolssi pilotia tarvitsi. Ei juuri muuten pakkasilla ilman lämmitystä käyntiin lähtenyt. Ei varmaan rikki mene jos oikein käyttää.

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 02:14
Kirjoittaja Warpu
pilottilaite on varsin hyvä keksintö armeijassa vähän tuoreemmassa SKoossa tuo tuli tutuksi
ei ois muuten tarvinnu yrittääkään valmettia käyntiin mutta reippaalla pumppaamisella
pakkasellakin savupilvi sakeni :roll:
tuosta perävaunun jarruventtilistä tais olla joskus puhe että sopivilla keleillä on hyvä
yhdistelmän jarruttamiseen 8)

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 18:49
Kirjoittaja nelosnuhvi
jokke kirjoitti:
nelosnuhvi kirjoitti:
jamppi kirjoitti:Tuohan on voinut olla vaiukka pölliautona entisessä elämässä
Aikoinaan Heinolassa oli kymen rannalla Helsingin Kaupungin Puutavarakeskus eli HKPK ja muistan hyvin
-80 luvun alussa kun siellä oli kaksi tommosta rolssia puutavaran ajossa
Kerran pääsin turistiksi puunhakureissuille, komeeta :D

Tuo purkki on starttipilottia varten, siihen painetaan vartavasten siihen tehty purkki ja kopista muistaakseni pumpattiin käynnistyksen yhteydessä

Ketjut ja kiristimet saa ihan IKH:n myymälästä, toimivat kyllä
Jotain muuta tuolla varmasti on aikaisemmin tehty, voimanulosottokin autosta löytyy.. Hmm, mitähän siihen kehittelis :D Aurinkolipassa oli näkyvissä liimajälkinä ainakin yhden omistajan nimi. Hartlin luki siinä, näköjään nykyisinkin vielä firma löytyy(google). Jos ei ole muusta autosta lippaa otettu.

Ahaa, siis pilotille, aivan kopissa on semmoinen käsipumppu starttipilotille. En osannut siihen sitä yhdistää. Onkohan paljon rääkätty pilotilla :? Ei tuo kone nyt ihan sohlo voi olla, yli 20 astetta pakkasta tänäänkin, niin jo tunnin lämmityksen päätteeksi jyrähti käyntiin. Akkulaatikon lämmitys kyllä loistokeksintö! Se savutuksen määrä on kyllä jotain ihan uskomatonta kylmäkäynnistyksessä, tuttava kerkesi jo sanoakin että rolssi tuprauttaa komiat sauhut pakkaskelillä 8)


Kyllä 320 Rolssi pilotia tarvitsi. Ei juuri muuten pakkasilla ilman lämmitystä käyntiin lähtenyt. Ei varmaan rikki mene jos oikein käyttää.
Tänään oli kaksi tuntia piuhan nokassa, -18 pakkasta. Kyllähän sisu (rolls) hörähti viimeisellä käyntiin ilman pilottiakin 8)

Ovet ei vaan kestä kiinni, ovien sovitukset ei oo ihan justiinsa, ja pakkasella oventiivisteet ilmeisesti sen verta jäykät ettei ovi lukitu :shock: Saa pitää mutkaan ajaessa penkistä kiinni että kyydissä kestää :?

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 19:04
Kirjoittaja iippo
Ovet ei vaan kestä kiinni, ovien sovitukset ei oo ihan justiinsa, ja pakkasella oventiivisteet ilmeisesti sen verta jäykät ettei ovi lukitu Saa pitää mutkaan ajaessa penkistä kiinni että kyydissä kestää
Tuttu tunne Land Rover Defenderistä. Ja on kuitenkin vuosimallia 2003.

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 19:10
Kirjoittaja nelosnuhvi
Se onkin länsivenäläinen kötöstys koko auto, kuten kapiaiset intissä mainostivat :roll:

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 19:25
Kirjoittaja jamppi
Mustekala on hyvä noissa ovisäädöissä, toinen kun aukeaa niin toinen kiristyy :D

Tuonikäsessä sisussa on muitakin ihan oikeasti hyviä ominaisuuksia, esim. etujarrutehon puolitus, on lähes kuin ABS jarrut
Sitten siinä vasemmassa sivussa kojelaudan alla on manuaalinen latauksen säätömahdollisuus, katkaisin jolla säädetään talveksi hieman enemmän
jännitettä vai oliko se että kesäksi vähemmän
Katteles onko siellä semmosta rasia jossa on jotain tekstiä

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 19:28
Kirjoittaja nuhvi63
Ovien lukitusvikaa esiintyy myös 2010-luvun Mitsubishi-vastapainotrukeissa,halvatun ovet jotain meltorautaa :twisted: :twisted:
Oootko kokeillu voidella sitä lukon kieltä,vois auttaa.

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 19:34
Kirjoittaja sompio
Jampistahan alakaa tulla Savolaenen kun melekeen sannoo jo suattaa se olla niinnii tae ee sitten ookkaa. :mrgreen:

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 21:56
Kirjoittaja nelosnuhvi
jamppi kirjoitti:Mustekala on hyvä noissa ovisäädöissä, toinen kun aukeaa niin toinen kiristyy :D

Tuonikäsessä sisussa on muitakin ihan oikeasti hyviä ominaisuuksia, esim. etujarrutehon puolitus, on lähes kuin ABS jarrut
Sitten siinä vasemmassa sivussa kojelaudan alla on manuaalinen latauksen säätömahdollisuus, katkaisin jolla säädetään talveksi hieman enemmän
jännitettä vai oliko se että kesäksi vähemmän
Katteles onko siellä semmosta rasia jossa on jotain tekstiä
Jarrutuksen puolitus päällä, ihan kätevä. Ei ole turhan ärhäkkä näin äkkinäisen käsittelyssä :D Tuo jännitteensäätö olikin ihan uusi juttu, pitääpä huomenissa tutkia löytyykö sellaista.

Ei auttanut voitelu ovissa, kieli lukittuu käsin kääntäessä kyllä ja aukeaa napista painamalla, mutta ei vastaa oikein kopin tappiin.

Leikkailin uudet lattiamatot, sekä hansikaslokeron päällystelin. Punkan päälle matto, vähän kaunistaa vähän väljähtynyttä ulkonäköä. kuskin penkkiin penkinpäällisen, apukuskille pitää vielä etsiä jotain. Uudet verhot valmistumassa. Lisäksi vielä imurointia ja pölyjen pyyhkimistä, niin johan muuttui helpolla ohjaamon tunnelma. Maalipaikkailut ja tarrojen laitto jääpi keväämmälle.

Vähän myös jo mallailin lankkuja ritilän keskiosaan, joka on avoinna vielä. Kestää sitten pienempikin tavara kyydissä..

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 22:36
Kirjoittaja jamppi
Ihan varma en ole lakipykälistä mutta kun tuo on koneenkuljetukseen tarkoitettu niin pientä
varovaisuutta kappaletavaran kuskaukseen
Muistelisin tulleen sanktioita moisesta

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 22:39
Kirjoittaja Kontio
Tuossa kuva siitä lataussäätimestä, siis tuossa vasemmassa sivussa oleva harmaa suorakaiteen muotoinen muoviloota.

Kuva

Ja tässä lisää kuvia samasta esitteestä:

Kuva
Kuva
Kuva

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 23:49
Kirjoittaja nelosnuhvi
jamppi kirjoitti:Ihan varma en ole lakipykälistä mutta kun tuo on koneenkuljetukseen tarkoitettu niin pientä
varovaisuutta kappaletavaran kuskaukseen
Muistelisin tulleen sanktioita moisesta
Ei prkl! Luulin että saapi tämmöisellä tasaritilällä ja keskeltä umpinaisella kuljettaa muutakin. Muutamalta asiaa kysyin, ja sanoivat että jos on asiallisen näköinen kuorma, eikä kuorman kyydistä putoamisen vaaraa ole, saapi myös pyörättömiä koneita kuljettaa. Muutamaa maamoottoria ja puimakonetta olisi tarve :evil: Edellinen omistaja kuljetti polttopuutkin tällä :shock: No onneksi ei ole iso tarve tämmöiselle kuljetuksille. Koneenkuljetukseen tämän hankin ja siihen se hyvin kelpaakin!

Re: Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!

Lähetetty: 11 Helmi 2012, 02:08
Kirjoittaja jusape
Tee siihen laidat, jotka on putkituppeihin pudotettavat, ja leimalla otteeseen merkintä "kappaletavaralava" niin voi kuskata melkeinpä mitä vaan